Piotr Bąkowski - Marsz hańby wyd 2 (2013).pdf

(423 KB) Pobierz
1368288692.001.png
Piotr Bąkowski
Marsz hańby
WYDAWNICTWO WIELOKROTNEGO WYBORU
2
1368288692.002.png
 
Copyright © by Piotr Bąkowski, 2012.
Copyright © for this edition by Piotr Bąkowski & Masz Wybór, 2013.
Autor: Piotr Bąkowski
Tytuł: Marsz hańby
Korekta: Jakub Eichler
Grafika na okładce: Magdalena Majchrzycka
Niniejsza publikacja nie może być modyfikowana ani odsprzedawana bez pisemnej zgody Wydawcy.
Dozwolone jest jej kopiowanie, dystrybucja bezpłatna (na licencji freeware) oraz druk na papierze w
dowolnej liczbie egzemplarzy.
Wydawca oficjalny:
Mikołaj Kołyszko
ul. Findera 3
89–600 Chojnice
Masz Wybór
ul. Findera 3
89–600 Chojnice
magazyn.masz.wybor@gmail.com
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru (grupa nieformalna)
magazyn.masz.wybor@gmail.com
Wydanie II
3
 
Od autora
Witaj Drogi Graczu! Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z Marszem Hańby
musisz dowiedzieć się o niniejszej grze kilku rzeczy. Po pierwsze, pragnę Cię
poinformować, że wszystkie przedstawione w niej postacie i wydarzenia są tylko
i wyłącznie wymysłem mojej wyobraźni i nie mają żadnego rzeczywistego pokrycia
w faktach historycznych odnoszących się do dziejów Japonii okresu "średniowiecza". Po
drugie, wszelkie związki taktyczne i opisy walk zostały przedstawione w taki sposób,
aby wnieść do narracji jak najwięcej akcji, bez zbędnego zagłębiania się w faktyczne
niuanse pola bitwy, dlatego też mogą one bardzo rozmijać się z prawdą albo
przynajmniej ją znacznie koloryzować. Wszystkich radykalnych fanów historii tego
rejonu świata oraz historyków wojskowości pragnę za to serdecznie przeprosić, ale
uznałem, że ważniejsza od realiów historycznych będzie sama opowieść, utrzymana
jedynie w japońskiej konwencji kulturowej.
Zasady
Zasady nie są trudne, ich pojęcie z pewnością nie sprawi Ci żadnego problemu.
Na początku uzbrój się w kostkę (K6) lub monetę, kawałek kartki i coś do pisania, to
jedyne „wymagania sprzętowe” (prócz chwili wolnego czasu rzecz jasna). Całość
podzielona jest na rozdziały, te zaś dzielą się na poszczególne paragrafy. Jednak nie
czytasz ich według kolejności numeracji! W każdym paragrafie znajdziesz jeden (lub
kilka do wyboru) odnośników do innych paragrafów. Podejmujesz decyzję, którą z dróg
chcesz obrać i udajesz się do wskazanego numeru.
Podczas lektury zdobywasz Informacje oznaczone numerami: #1, #2 itd. Zapisuj je na
kartce, przydadzą Ci się podczas dalszej gry, bowiem dostęp do niektórych paragrafów
zależny będzie od numeru posiadanych Informacji. Jednak nie musisz zebrać ich
wszystkich, jest to zresztą niemożliwe, ponieważ niektóre z nich przypisane są do
wzajemnie wykluczających się ścieżek fabularnych. W zależności od podjętych przez
Ciebie decyzji, w pewnym momencie fabuły przyjdzie Ci z nich skorzystać, bądź też
ukończysz grę w ogóle nie zwracając uwagi na to oznaczenie.
4
Prolog
Nazywasz się Hideyoshi Sato. Jesteś samurajem, mistrzem miecza.
A przynajmniej byłeś nim... Zanim nie zmarł Twój pan, Ishizaki Tetsudo. Pozbawiony
opiekunka i mentora, nie posiadając ziemi ani pieniędzy stałeś się roninem, wyklętym.
Początkowo próbowałeś powtórnie rozpocząć służbę samuraja u przedstawicieli innych,
okolicznych możnych rodów, ale bez rezultatu. Z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu,
nikt nie chciał Cię zatrudnić. Przyczynę takiego stanu rzeczy poznałeś zupełnie
przypadkowo, goszcząc u jednego z cesarskich chłopów w drodze do stolicy kraju –
Kioto. Okazało się, że wszyscy możni obarczali Cię winą za śmierć Mistrza Tetsudo,
zostałeś napiętnowany bez swojej wiedzy. Zarzucano Ci przede wszystkim to, że kiedy
Twój pan znalazł się na łożu śmierci, nie udało Ci się sprowadzić na czas medyka.
O Twoich wcześniejszych zasługach na rzecz jego rodu nikt nie chciał pamiętać.
W atmosferze skandalu opuściłeś rodzinne strony. Aby przeżyć, nie pozostało Ci
nic innego, jak tylko zostać najemnikiem. Przez cztery lata wędrowałeś po całej Japonii,
parając się różnymi zajęciami wymagającymi biegłej znajomości walki. Ochraniałeś
handlowe karawany, byłeś miejskim strażnikiem, wykidajłą w burdelu, a nawet
prywatnym nauczycielem walki. Wreszcie jako najemny żołnierz wziąłeś udział
w małej, sąsiedzkiej wojence pomiędzy dwoma skłóconymi rodami: Tozawa
i Igarashich. To właśnie podczas tego konfliktu poznałeś Akirę Igarashiego, człowieka,
który przedstawił Ci szalony plan obalenia cesarza Takamury. Plan, który rozpocząć
miał się od lokalnej bitwy i który na zawsze miał odmienić Twoje dotychczasowe życie...
Działo się to w piątym roku panowania cesarza Takamury. Siedem rodów pod
przywództwem Akiry Igarashiego ruszyło wzdłuż rzeki Takedo wprost na Kioto.
Zaślepieni rządzą władzy wystąpili przeciwko swemu prawowitemu władcy, przeciwko
swojemu bogu, plamiąc tym samym honor przodków. Dwie armie starły się w Dolinie
Ishimao nieopodal miasta Peksun. Liczące osiem tysięcy wojowników siły cesarskie po
długiej i wyczerpującej walce zdołały odeprzeć atak spiskowców. Zło zostało pokonane.
W swej wielkiej mądrości Takamura nakazał ściąć męskich przedstawicieli wszystkich
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin