rybaiptak.pdf

(1321 KB) Pobierz
Zasady gry
Ryba i Ptak
Wstęp
Gra przeznaczona jest dla dwóch graczy. Celem obu jest przedostanie się na drugi koniec miasta. Ryba ma krótszą trasę, ale jej prędkość
jest mniejsza. Ptak ma dłuższą, ale jest szybszy. Na początku gracze muszą zdecydować się, które zwierzę będą reprezentować. W razie
braku zgody rzucają kostką. Kto ma więcej ten wybiera pierwszy.
Ruch
Przy każdym z torów napisana jest liczba oznaczająca prędkość zwierzęcia. W przypadku ptaka jest to 4 a w przypadku ryby 2. Aby
sprawdzić o ile pól gracz ma przesunąć pionek trzeba rzucić kostką i porównać wynik z prędkością zwierzęcia. Są trzy możliwości:
wynik rzutu jest mniejszy niż prędkość zwierzęcia. W takim wypadku pionek należy przesunąć o 1 pole mniej niż wynosi prędkość.
(W praktyce to 1 dla ryby a 3 dla ptaka, ale pozwólmy dzieciom wykonać to odejmowanie)
wynik rzutu jest równy prędkości zwierzęcia. W takim wypadku pionek należy przesunąć o tyle, pól ile wynosi prędkość
wynik rzutu jest większy niż prędkość zwierzęcia. W takim wypadku pionek należy przesunąć o 1 pole więcej niż wynosi prędkość.
(W praktyce to 3 dla ryby a 5 dla ptaka, ale pozwólmy dzieciom wykonać to dodawanie).
Wygrana
Gracz, który pierwszy dotrze do dużego pola po drugiej stronie planszy wygrywa. Ze statystycznego punktu widzenia ptak ma około 50,2%
szans na wygranie a ryba 49,8%, więc można przyjąć, że szanse są równe.
Grafika użyta w grze doostępne była na licencji Public Domain CC0 i pochodziła z następujących źródeł:
pixabay.com/pl/bo%C5%Bce-narodzenie-kartka-%C5%9Bwi%C4%85teczna-1594737/
pixabay.com/pl/jastrz%C4%85b-orze%C5%82-ptak-brown-1643089/
pixabay.com/pl/ryby-zwierz%C4%85t-wody-darmowe-1525825/
Zgłoś jeśli naruszono regulamin