2. ARINC429.pdf

(736 KB) Pobierz
Lotnicze systemy cyfrowe i sieci
komputerowe
mgr inż. Bartosz BRZOZOWSKI
konsultacje: wtorek 15-17
pokój/budynek: 126/36
bartosz.brzozowski@wat.edu.pl
brzozowski.studentlive.pl
tel.: 261 839 851
Dekodowanie danych zapisanych
w formacie zgodnym z ARINC 429
mgr inż. Bartosz BRZOZOWSKI
konsultacje: wtorek 15-17
pokój/budynek: 126/36
bartosz.brzozowski@wat.edu.pl
brzozowski.studentlive.pl
tel.: 261 839 851
Dekodowanie danych zapisanych w formacie
zgodnym z ARINC 429
Co to jest ARINC 429?
Standard definiujący sposób komunikacji
wyposażenia i systemów awionicznych
ARINC (ang. Aeronautical Radio, Incorporated)
firma założona w 1929 przez 4 największe linie
lotnicze w celu ujednolicenia systemu komunikacji
radiowej
ARINC 429 stosowany na Airbus A310/A320;
A330/A340, Boeing 727; 737; 747; 757; 767,
McDonnell Douglas MD-11, Bell Helicopters.
WAT 2015
mgr inż. Bartosz BRZOZOWSKI
3
Dekodowanie danych zapisanych w formacie
zgodnym z ARINC 429
Parametry magistrali ARINC 429:
Jednokierunkowa szyna danych zbudowana ze skręconej pary przewodów;
Napięcie nominalne pomiędzy przewodami: ±10(±1)V;
Każdy przewód może mieć trzy stany: +5V 0V -5V (+,0,- lub HI, NULL, LO);
Kodowanie sygnału: Bipolar return-to-zero (bipolarny z powrotem do zera);
Prędkość transmisji: 12.5 lub 100 kbps;
Długość słowa: 32 bity;
Odstęp pomiędzy słowami min. 4 bity;
Maksymalnie 20 odbiorników i 1 nadajnik na jednej szynie;
Identyfikacja odbiornika poprzez Equipment ID;
Kodowanie danych: BNR, BCD, Discrete data, Wiliamsburg Protocol;
WAT 2015
mgr inż. Bartosz BRZOZOWSKI
4
Dekodowanie danych zapisanych w formacie
zgodnym z ARINC 429
Charakterystyka elektryczna szyny ARINC 429
Stan wysoki (HI) wynosi od
7.25
do
11 V
pomiędzy przewodami A i B
Stan zero (NULL) wynosi od
0.5
do
-0.5 V
pomiędzy przewodami A i B
Stan niski (LO) wynosi od
-7.25
do
-11 V
pomiędzy przewodami A i B
WAT 2015
mgr inż. Bartosz BRZOZOWSKI
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin