zzl - egz.próbny.docx

(55 KB) Pobierz

 

ZZL                                  Zadanie  Proszę zaznaczyć jedną, prawidłową odpowiedź:

 

1.       Analizując zmiany, jakie zaszły w polityce kadrowej, można stwierdzić, że:

a.        obniżyły one jakość zarządzania zasobami ludzkimi

b.       nastąpił rozwój tej dziedziny, nowe metody i techniki zastąpiły stare - „zdezaktualizowane”  

c.        następuje „odrodzenie” tradycyjnego rozumienia funkcji personalnej

d.       nastąpił rozwój tej dziedziny, obok tradycyjnych metod i technik pojawiają się nowe

 

2.       Zasoby ludzkie, według współczesnych założeń:

a.       są trudne do ewidencji i pomiaru

b.       deprecjonują się w trakcie wykorzystywania, ich wartość maleje

c.        można je łatwo kształtować

d.       można je szybko zastępować

 

3.       Jeśli charakteryzuję metody i techniki rekrutacji, to odwołuję się do wymiaru:

a.        instytucjonalnego

b.       instrumentalnego

c.        funkcjonalnego

d.       odpowiedzi a, b i c są nieprawidłowe

 

4.       Jeśli firma realizuje strategię rozwoju, to najprawdopodobniej będzie zainteresowana:

a.        utrzymywaniem najlepszych pracowników, nastawieniem na rekrutację wewnętrzną; ustawicznym kształceniem; podejmowaniem działań na rzecz zwalnianych pracowników

b.       pozyskiwaniem i utrzymywaniem kadry o najwyższych kwalifikacjach; ustawicznym rozwojem pracowników gwarantującym karierę; wynagradzaniem za wykonywanie zadań najwyższej jakości; kierowaniem wyzwalającym inicjatywę, kreatywność i autonomię

c.        utrzymywaniem pracowników o najwyższych kwalifikacjach i umiejętnościach; stałym rozwojem pracowników; nagradzaniem za jakość i pomysły      

 

5.       Działania firmy mające na celu budowanie jej wizerunku pracodawcy z wyboru są istotą koncepcji:

a.        Corporate Wellness

b.       Employer Branding

c.        Diversity Management

d.       odpowiedzi a, b i c są nieprawidłowe

 

6.       Które ze stwierdzeń jest prawdziwe?

a.       Jakakolwiek dyskryminacja w stosunkach pracy (np. ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość) jest niedopuszczalna.

b.       Jakakolwiek dyskryminacja w stosunkach pracy (np. ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość) – jest dopuszczalna.

c.        Jakakolwiek dyskryminacja w stosunkach pracy (np. ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość) – może być uzasadniona.

d.       żadne powyższych

 

7.       Terminy: „szklany sufit” i „ruchome schody” używane w związku z zzl odnoszą się do:

a.        warunków pracy

b.       molestowania seksualnego

c.        dyskryminacji

d.       odpowiedzi a, b i c są nieprawidłowe

 

8.       Strategia, struktura organizacyjna, kultura organizacyjna, uczestnicy organizacji stanowią

a.        zewnętrzne uwarunkowania zzl

b.       wewnętrzne uwarunkowania zzl

c.        zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania zzl

d.       powyższe odpowiedzi są nieprawidłowe

 

9.       Która z cech nie jest charakterystyczna dla współczesnego i przyszłego zarządzania zasobami ludzkimi

a.        ekonomizacja

b.       profesjonalizacja

c.        dehumanizacja pracy i relacji

d.       indywidualizacja

 

 

 

 

Zadanie Proszę zaznaczyć jedną prawidłową odpowiedź

 

1.       Trzy komponenty wypalenia zawodowego, według Ch. Maslach to:

a.        emocjonalne wyczerpanie, depersonalizacja, obniżone poczucie własnych dokonań

b.       emocjonalne wyczerpanie, depersonalizacja, poczucie zagrożenia

c.        emocjonalne wyczerpanie, depersonalizacja, obniżenie odporności

 

2.       Mobbing pochyły dotyczy sytuacji „występowania”:

a.        pracownika przeciwko koledze

b.       zwierzchnika przeciwko podwładnemu

c.        podwładnego przeciwko zwierzchnikowi

 

3.       Dyskryminacja wielokrotna:

a.        to przychylniejsze traktowanie członków grup mniejszościowych, które może pojawić się przy rekrutacji, zatrudnianiu, awansowaniu i innych decyzjach personalnych

b.       zachodzi wtedy, gdy dana osoba nie jest równo traktowana przez pracodawcę ze względu na więcej niż jedno kryterium,

c.        ma miejsce, kiedy dana osoba jest kilka razy w ciągu miesiąca traktowana gorzej niż koledzy

 

4.       Pracoholik jest całkowicie i bezwarunkowo oddany swojej pracy zawodowej; reprezentuje syndrom zachowań określony przez psychologów jako Wzór Zachowań A, charakteryzujący się:

a.        dużą potrzebą osiągnięć, tendencją do dominacji, agresywnością

b.       małą potrzebą osiągnięć, uległością, biernością

c.        małą potrzebą osiągnięć, tendencją do rywalizacji, agresywnością 

 

5.       Dzwoniąc do instytucji, przedstawiam się:

a.        Dzień dobry, tu  asystentka dyrektora Nowaka

b.       Dzień dobry, mówi Anna Nowak

c.        Dzień dobry, moje nazwisko Anna Nowak

d.       Dzień dobry, z tej strony Anna Nowak

 

6.       Stosowne jest:

a.        prowadzenie rozmów telefonicznych na tematy intymne w miejscach publicznych

b.       załatwianie telefonicznie spraw służbowych w weekendy i święta

c.        przeproszenie rozmówcy, jeśli dzwoni drugi telefon, odebranie drugiego telefonu i powiedzenie telefonującemu, że oddzwonię po zakończeniu pierwszej rozmowy

d.       telefonowanie do osób wyższych rangą w godzinach od 8.00 do 22.00

 

7.       Nieprawdą jest, że

a.        każdego sms-a odbieramy i odpowiadamy na niego w możliwie krótkim czasie

b.       w komunikowaniu się przy pomocy sms-ów nie nadużywamy emotikonów

c.        nie do każdego wypada wysyłać sms-y

d.       wysyłając wiadomość przy pomocy sms-a, nie podpisujemy jej, ponieważ na wyświetlaczu pojawia się identyfikacja nadawcy

 

8.       Które ze stwierdzeń dotyczących posługiwania się biletami wizytowymi jest nieprawdziwe?

a.        nie wymieniamy wizytówek przy stole, w czasie jedzenia

b.       po otrzymaniu wizytówki należy ją schować do portfela lub wizytownika i przeczytać po powrocie do domu

c.        nie rozdajemy wizytówek zbyt hojnie

d.       na wizytówkach możemy pisać odręcznie (np. jeśli wręczając wizytówkę, chcemy zostawić dodatkową wiadomość)

 

9.       Prawdą jest, że:

a.        przestrzeganie zasad gramatyki i ortografii w e-mailach nie jest konieczne

b.       e-maile gwarantują większe bezpieczeństwo i większą poufność niż listy na papierze

c.        w e-mailach należy często używać wykrzykników, gdyż wiadomość staje się w ten sposób bardziej wiarygodna                           

d.       pisząc e-maile, należy unikać wysyłania załączników, jeżeli ich treść zmieści się w krótkiej wiadomości

 

 

10.    Która z zasad netykiety jest nieprawdziwa?

a.        w listach elektronicznych nie musimy stosować polskich znaków diakrytycznych

b.       zakończenie e-maila musi być ujednolicone z formą nagłówka

c.        emotikonów używamy, gdy mamy pewność, że dla czytelnika są zrozumiałe

d.       na listy elektroniczne odpowiadamy jak najszybciej

 

CECHY WSPÓLNE

a.        kapitał ludzki,  kapitał społeczny,  kapitał organizacyjny – kapitał intelektualny

b.       profesjonalizacja, ekonomizacja,  umiędzynaradawianie – współczesne trendy ZZL

c.        ageizm, atrakcjonizm, handikapizm – rodzaje dyskryminacji

d.       rekrutacja, adaptacja, ocenianie – funkcje zzl

e.        osobowość, wartości, kompetencje – uwarunkowania zachowań ludzi  w organizacjach albo psychologiczne determinanty funkcjonowania jednostki w organizacji

 

Zadanie   Proszę zaznaczyć jedną prawidłową odpowiedź:

 

1.       Umiejętności techniczne kierowników to:

a.       zdolność posługiwania się metodami, technikami i wiedzą w wyspecjalizowanej dziedzinie

b.       zdolność współpracy z innymi ludźmi, rozumienia ich i motywowania zarówno indywidualnie, jak i grupowo

c.        zdolność koordynowania i integrowania wszystkich interesów i działań organizacji

 

2.       Reprezentant, przywódca, łącznik to role:

a.       społeczne

b.       informacyjne

c.        decyzyjne

 

3.       Założenie, że >liderem człowiek się rodzi< :

a.        pochodzi z teorii zachowań przywódczych

b.       pochodzi z teorii cech przywódczych

c.        pochodzi z teorii F. Fiedlera

d.       jest aktualne do dziś

 

4.       Według sytuacyjnej teorii przywództwa F. Fiedlera:

a.        Liderzy demokratyczni są skuteczni w sytuacjach skrajnych, kiedy niezbędna jest orientacja na zadania

b.       ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin