zachowania organizacyjne egazmin-1.docx

(24 KB) Pobierz

………………………………………………………………..

Imię i nazwisko

ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE

Test składa się z  20 pytań jednokrotnego wyboru. Czas na wykonanie zadania – 30 min.

1.Zgodnie z koncepcją interakcjonizmu społecznego, o zachowaniu jednostki decyduje:

a)        Sytuacja, w której się jednostka znalazła

b)       Interakcja pomiędzy sytuacją a cechami jednostki

c)        Cechy jednostki

d)       Żadna odpowiedź nie jest prawdziwa

 

2.Efektywność komunikacji to:

a)        Zgodność znaczenia odebranej przez odbiorcę wiadomości

b)       Szybkość przekazu informacji

c)        Sprzężenie zwrotne między nadawcą, a odbiorcą

d)       Zastosowanie odpowiedniego dekodera

 

3. W koncepcji  organizacji – koniczyny,   Ch. Handy wyróżnia następujące grupy pracowników:

a)        Profesjonaliści, pracownicy kontraktowi, elastyczna siła robocza

b)       Zarząd, kadra kierownicza, wykonawcy

c)        Kadra zarządzająca, konsultanci, pracownicy specjaliści

d)       Wizjonerzy, pracownicy wiedzy, personel, partnerzy, talenty

 

4. Polska należy do czołówki krajów UE pod względem liczby osób zatrudnionych na umowach tymczasowych:

a)        Tak

b)       Nie

 

5.Niski stopień specjalizacji i formalizacji struktury organizacyjnej oraz duża rozpiętość  kierowania skutkuje:

a)        Wysokim stopniem satysfakcji wszystkich pracowników

b)       Chaosem

c)        Brakiem kreatywności pracowników

d)       Dużą swobodą i różnorodnością zachowań pracowników

 

6. Czy prawdziwe jest stwierdzenie, że zachowanie pracownika  jest zawsze zgodne z jego postawą?

a)        Tak

b)       Nie

 

7. Pracownik o zewnętrznym poczuciu kontroli charakteryzuje się:

a)        Obwinianiem innych za popełnione błędy

b)       Umiejętnością szybkiego podejmowania decyzji

c)        Dużą  satysfakcją z pracy

 

 

 

8. Sytuacja, w której kierownik jest przekonany o błędzie pracownika i nie dopuszcza myśli, że błąd został wywołany przez awarię sytemu informatycznego  może być wyjaśniona za pomocą:

a)        Teorii względności

b)       Teorii samospełniającego się proroctwa

c)        Teorii atrybucji

d)       Efektu Apolla

 

 

9. Według typologii Hollanda, odpowiednim zawodem dla konwencjonalnego typu osobowości zawodowej jest:

a)        Malarz

b)       Księgowy

c)        Nauczyciel

d)       Dziennikarz

 

10. Współczesny kapitał związany jest z:

a)        wiedzą i umiejętnościami pracowników w organizacji

b)       czynnikami materialnymi

c)        pracą pracowników

 

 

11.Współczesny - nowy kontrakt psychologiczny polega na:

a)        zapewnieniu pracownikowi przez zatrudniającą go organizację lojalności, zaangażowania i posłuszeństwa,

b)       umowie formalnej między pracownikiem a organizacją

c)        krótkoterminowych relacjach o charakterze sytuacyjnym i transakcyjnym

 

 

12.Kierownik w organizacji powinien posługiwać się :

a)        jednym wzorcowym stylem kierowania,

b)       takim stylem kierowania, który jest najwłaściwszy do danej sytuacji w organizacji,

c)        licznymi kontaktami z podwładnymi i być zorientowany tylko na ludzi

 

 

13.Artefakty są to te składniki kultury organizacyjnej, które są:

a)        widoczne i uświadomione

b)       widoczne i nieuświadomione

c)        niewidoczne i uświadomione

d)       niewidoczne i nieuświadomione

 

14. Niechęć do akceptacji innych poglądów, konformizm, niska elastyczność, brak pozostawienia swobody pracownikom to symptomy:

a)        silnej kultury

b)       słabej kultury

15. Teoria dwuczynnikowa Herzberga mówi m.in. o tym że:

              a) sukces lub niepowodzenie w pracy uzależnione są od osobowości

              b) sukces lub niepowodzenie w pracy uzależnione jest od postawy wobec pracy

c) sukces lub niepowodzenie w pracy uzależnione jest od wartości

 

16. Przywództwo transakcyjne polega m.in. na inspirowaniu i motywowaniu pracowników:

              a) Tak

              b) Nie

17. Przywódcy autentyczni:

              a) zmieniają swoje ideały dla dobra zespołu

              b) dzielą się informacją z podwładnymi

              c) skupiają się na zarządzaniu przez wyjątki

18. Wystąpienie konfliktu jest niemal pewne w sytuacji:

              a) Otwartego Ja

              b) Ukrytego Ja

              c) Ślepego Ja

              d)Nieodkrytego Ja

19. Sterowanie konfliktem wg. Fritchie & Leary polega na:

a) powstrzymaniu jego rozwoju na wczesnym etapie, wywołanie pauzy, łagodzenie zachowań, rozładowanie napięć i pokonanie trudności przy równoczesnej koncentracji na odbudowaniu wzajemnych relacji, poznawanie tego co poszło nie tak.

b) ograniczeniu najszkodliwszych zachowań konfliktowych, przy równoczesnym podjęciu pozytywnych kroków mających na celu rozwiązanie problemów

c) zapobieżeniu eskalacji konfliktu, identyfikacji wczesnych sygnałów i podjęciu odpowiednich działań

 

20. Współczesny pogląd na konflikt mówi m.in. o tym że:

              a) Konflikt rozdziera organizację i przeszkadza optymalnej efektywności

              b) Optymalna efektywność organizacji wymaga likwidacji konfliktu

              c) Konflikt w różnym stopniu przyczynia się do efektywności organizacji lub jej szkodzi

 

 

 

 

 

 

 

 

ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE, Katedra Zarządzania UŁ, Łódź 2013/2014                                                                     3 B

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin