Marketing Egzamin (1).docx

(22 KB) Pobierz

Współczesne Koncepcje Marketingu – Studia Stacjonarne

Egzamin Końcowy

Część I. Testowa (test wielokrotnego wyboru) – max 35pkt.

1.       Według macierzy BCG, strategiczne jednostki biznesowe charakteryzujące się niskim względnym udziałem w rynku oraz niskim tempem wzrostu należą do typu:

a)      gwiazd

b)      psów

c)      znaków zapytania

d)      dojnych krów

2.       Proces projektowania oferty przedsiębiorstwa i jego image w taki sposób, aby rynek docelowy zrozumiał i docenił przedsiębiorstwo na tle konkurencji określamy jako:

a)      strategię penetracji rynku

b)      pozycjonowanie

c)      segmentacja

d)      sprawność operacyjna

3.       Misję przedsiębiorstwa definiuje się jako:

a)      rozpatrywana perspektywicznie koncepcja biznesu

b)      mająca praktyczny wymiar idea rozwoju przedsiębiorstwa

c)      określenie aktualnej pozycji przedsiębiorstwa na rynku

d)      działania skierowane na zewnątrz przedsiębiorstwa mające na celu poprawę wizerunku firmy

4.       Etap poszukiwania i gromadzenia pomysłów:

a)      jest pierwszym krokiem w procesie tworzenia nowych produktów

b)      polega na poszukiwaniu idei nowych produktów zarówno w przedsiębiorstwie, jak i poza nim

c)      jest uruchamiany w przypadku zaistnienia potrzeby wprowadzenia nowego produktu na rynek

d)      żaden z powyższych

5.       Sprzedaż firmy w relacji do sprzedaży głównego konkurenta to wskaźnik:

a)      bezwzględnego udziału w rynku

b)      przyjmujący zwykle wartości ujemne

c)      TGI

d)      relatywnego udziału w rynku

6.       Dobór nielosowy to dobór:

a)      grupowy

b)      kwotowy

c)      celowy

d)      prosty

7.       Marketing stosują zarówno organizacje nastawione na zysk jak i non-profit:

a)      prawda

b)      fałsz

8.       Precyzyjne zdefiniowanie rynku docelowego i położenie nacisku na potrzeby klienta jest charakterystyczne dla:

a)      orientacji produktowej

b)      orientacji marketingowej

c)      orientacji sprzedażowej

d)      koncepcji marketingu społecznego

9.       Elementami odróżniającymi orientację marketingową od innych sposobów działania na rynku są między innymi:

a)      przywiązanie szczególnej uwagi do odpowiedniej promocji zapewniającej maksymalizację sprzedaży

b)      integrowanie instrumentów i działań marketingowych w przedsiębiorstwie w celu realizacji zakładanego planu

c)      rozpoznawanie procesu zaspokajania potrzeb jako elementu determinującego zastosowanie instrumentów marketingu-mix

d)      prowadzenie ciągłej obserwacji warunków działania przedsiębiorstwa i przystosowanie się do zmian zachodzących na rynku

10.   Zwrot netto z inwestycji marketingowej podzielony przez koszty tej inwestycji to:

a)      ROT

b)      ROMI

c)      NPV

d)      ROS

11.   Zogniskowane wywiady grupowe są prowadzone zazwyczaj w grupie od 12 do 15 osób:

a)      prawda

b)      fałsz

12.   Największa sprzedaż w cyklu życia produktu występuje w fazie:

a)      wzrostu

b)      dojrzałości

c)      wprowadzenia

d)      opracowywania produktu

13.   Do form marketingu bezpośredniego należą:

a)      marketing pocztowy

b)      marketing katalogowy

c)      marketing masowy

d)      telemarketing

14.   Jeżeli przedsiębiorstwo oferuje dotychczasowy produkt na nowym rynku to oznacza to, że stosuje strategię:

a)      „Push”

b)      działań zróżnicowanych

c)      rozwoju rynku

d)      dywersyfikacji

15.   Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) powinno:

a)      cechować się utrzymaniem obustronnie korzystnych relacji między firmą a klientami

b)      opierać się na dostarczaniu klientom wartości wyższej niż inni

c)      opierać się na identycznej definicji wartości dla wszystkich klientów

d)      powinno dotyczyć jedynie aspektów utrzymania dotychczasowych klientów

16.   Z punktu widzenia klienta 4P to:

a)      rozwiązanie, koszt, dogodność nabycia, promocja

b)      rozwiązania, czas, koszt, komunikacja

c)      rozwiązanie, koszt, dogodność nabycia, komunikacja

d)      jakość, koszt, dogodność, promocja

17.   Kapitał klientów (customer equity):

a)      to łączna suma wartości klientów w danym roku

b)      zależy od lojalności klientów firmy

c)      stanowi miarę przyszłej wartości klienta

d)      to łączna suma wartości klientów w ostatnich 5 latach

18.   Strategia konkurowania polegająca oferowaniu standardowego produktu po niskiej cenie przy wykorzystywaniu masowych form komunikacji i dystrybucji określana jest jako strategia:

a)      kosztowa

b)      penetracji rynku

c)      dyferencjacji

d)      żadna z powyższych

19.   Strategiczne jednostki biznesu to:

a)      inaczej mówiąc grupa strategiczna

b)      produkty tej samej marki, ale mające różne cechy

c)      konkurencyjne produkty lub marki adresowane do tych samych klientów

d)      żadne z powyższych

20.   Podział rynku na jednorodne grupy nabywców to:

a)      strategia customizacji produktów

b)      inaczej mówiąc customer insight

c)      element procesu segmentacji rynku

d)      pierwszy krok w tzw. marketingu STPl

21.   Wielu autorów zajmujących się grywalizacją dla potrzeb tego zagadnienia formułuje dodatkowy element w marketingu-mix. Jest to:

a)      zabawa

b)      przyjemność

c)      gra

d)      rywalizacja

22.   xx Grywalizacji to:

a)      przygoda, zabawa, nagrody

b)      zabawa, przyjaciele, reakcja

c)      zaangażowanie, gra, nagroda

d)      punkty, zabawa, reakcja

23.   Wśród elementów mechaniki gier wykorzystywanych w grywalizacji znajduje się:

a)      pasek postępu lub inna forma prezentacji jak blisko osoba jest od ukończenia zadania lub przejścia na kolejny poziom

b)      poziomy trudności rozwoju

c)      rywalizacja grupowa i indywidualna

d)      nagrody rzeczowe

24.   Do potrzeb użytkowników (graczy) realizowanych przez poszczegłolne elementy mechaniki gier zaliczymy:

a)      wszystkie potrzeby uwzględnione w piramidzie potrzeb Maslowa

b)      poczucie wspólnoty i możliwość kontaktu z innymi osobami o podobnych potrzebach i zainteresowaniach

c)      altruizm

d)      współzawodnictwo

25.   Marketing personalny ukierunkowany jest na:

a)      zewnętrzny rynek pracy

b)      wewnętrzny rynek pracy

c)      tylko na pracowników firmy

d)      tylko na potencjalnych pracowników firmy


26.   Nurt zarządzania postrzegający członków organizacji jako pracowników, a firmy jako zbioru zasobów to:

a)      employer branding

b)      marketing personalny

c)      zarządzanie zasobami iludzkimi

d)      wewnętrzny marketing presonalny

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin