Nikolina Deluga – W-f
ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Cele
Zamierzone efekty
/dostosowanie/
Formy
kształcenia
Metody
Wychowanie fizyczne Grażyna Czajkowska 2016/17
1. Doskonalenie umiejętności samoobsługowych.
2. Usprawnianie motoryki dużej.
3. Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy.
4. Wykonanie masażu twarzy metodą Shantala.
5. Wykonanie Masażu Shantala techniką dla dorosłych.
● Wspomaganie prawidłowego rozwoju psychomotorycznego.
1. Nabywanie przez uczennicę umiejętności
samodzielnego rozbierania się i ubierania.
2. Wykonywanie czynności związanych z nakładaniem poszczególnych części odzieży.
3. Nauka rozpinania oraz zapinania guzików, rzepów i innych zapięć.
4. Wykonywanie ćwiczeń w zakładaniu butów.
1. Uczennica wykonuje proste ćwiczenia ruchowe na miarę swoich możliwości.
- utrzymuje równowagę wchodząc po schodach, - stojąc na jednej nodze,
- przechodzi przez proste przeszkody,
- podskakuje obunóż i jednonóż,
- wykonuje skłony, przysiady, skręty, krążenia głowy.
Potrafi wykonywać ćwiczenia wg. metody M. i Ch. Knillów.
1. Rozwija komunikację poprzez kształtowanie schematów motorycznych twarzy oraz stymulację narządów mowy.
2. Uaktywnienie mięśni mimicznych twarzy.
1. Podnoszenie świadomości własnego ciała, jego granic.
2. Uwalnianie napięcia mięśniowego w poszczególnych częściach ciała.
3. Wyciszenie, uspokojenie i relaksacja organizmu.
Indywidualna
Metoda M. i Ch. Knillów,
Masaż Shantala.
2
grazia12