Plastyka Marcin Pajka.doc

(40 KB) Pobierz
Plan rozwoju zawodowego

ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

Cele

Zamierzone efekty

/dostosowanie/

Formy

kształcenia

Metody

Plastyka                                 Grażyna Czajkowska          2016/17

 

Doskonalenie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez stosowanie różnorodnych technik plastycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwijanie możliwości twórczych w wyniku działań plastycznych przy wykorzystaniu naturalnych materiałów.

Pobudzanie kreatywności ucznia, odkrywanie przyjemności tworzenia.

 

Poznanie nowych technik plastycznych oraz doskonalenie koncentracji uwagi                                                 i spostrzegawczości.

Kształcenie umiejętności korzystania z prostych narzędzi

technicznych.

 

 

Kształtowanie estetyki pracy                             i otoczenia oraz samodzielności                                   w wykonywaniu prac.

1.Techniki rysunkowe

● Rysowanie, 

    obrysowywanie:

- kredą,

- ołówkiem,

- kredką świecową,

- mazakiem.

- patykiem.

 

2.Techniki malarskie.    

● Malowanie:                                       - akwarelą,                                                             - pastelami,                                                     - pastą do zębów,

 

 

3.Techniki dekoracyjne 

    na   płaszczyźnie:

- wydzieranka z gazet, 

  papieru kolorowego,

 

 

4. Modelowanie (lepienie                       

    i rzeźbienie) w:

- plastelinie,

- modelinie,

- masie papierowej,

- masie solnej.

 

 

 

1.      Stemplowanie na  papierze.

2. Prace przestrzenne                       z wykorzystaniem naturalnych materiałów: liści, nasion, korali, guzików, koralików, płyt CD, itp.

 

 

1.      Batik – rysowanie świecą na papierze                        i malowanie tła akwarelą.

2.      Technika dmuchanego obrazka.

3.      Technika natryskiwania.

4.   Odbijanki

     symetryczne.

 

1. Uczeń pracuje nad starannością wykonywanych działań.

2. Po zakończonych zajęciach porządkuje stanowisko pracy.

Indywidualna,

 

 

 

 

 

Malowanie barwnymi plamkami, palcami.

Malowanie farbami na dużych płaszczyznach przy użyciu różnej grubości pędzla, pęczkiem waty.

 

Kompozycja                            z plasteliny na tekturze, kartce. Modelowanie                           w plastelinie,  Ugniatanie kolorowych kuleczek z bibuły, plasteliny itp.

Stemplowanie – odtwarzanie kompozycji wg wzoru i przy użyciu stempla                        z ziemniaka                              i farby.

 

 

 

Batik – „Co maluje mróz na szybie?”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praktycznego działania.

Podająca.

Demonstracja.

Wystawa prac plastycznych.

Zbieranie                                  i gromadzenie darów jesieni                         ( liście, szyszki, kasztany, żołędzie, jarzębina).

Uczestnictwo w: wycieczkach, spacerach, wernisażach, plenerach malarskich, integracyjnych warsztatach plastycznych.

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin