Karta diagnozy gotowosci szkolnej dziecka 5-6 letniego.pdf

(688 KB) Pobierz
Karta diagnozy gotowości szkolnej dziecka 5-6 letniego
Okres przeprowadzania I diagnozy………………………………
Imię i nazwisko dziecka…………………………………………..
Wiek dziecka…………………………………………
Lateralizacja
Lewa
Okres przeprowadzania II diagnozy……………………………..
Okres przeprowadzania III diagnozy……………………………
Obustronna
Prawa
Oko
Ręka
Noga
Podpis diagnozującego……………………………………………..
Badana umiejętność
I
Potrafi z pomocą
nauczyciela
(1 pkt)
II
Potrafi z pomocą
nauczyciela
(1 pkt)
III
Potrafi z pomocą
nauczyciela
(1 pkt)
Uwagi
Rozwój psychomotoryczny
(w tym samoobsługa i czynności higieniczne)
Potrafi
(2 pkt)
Nie potrafi
(0 pkt)
Nie potrafi
(0 pkt)
Dziecko:
1.
2.
3.
4.
5.
Uczestniczy w zabawach i zajęciach ruchowych
Sprawnie chodzi i biega zachowując równowagę ciała
Zręcznie rzuca i chwyta przybory
Rzuca piłką do celu
Toczy piłkę przed sobą, jedną i dwiema rękami
Nie potrafi
(0 pkt)
Potrafi
(2 pkt)
Potrafi
(2 pkt)
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
Wykonuje pajacyka
Prawidłowo porusza na czworakach
Wchodzi na ławeczkę, schodzi z niej
Przechodzi po ławeczce i zeskakuje z niej na ugięte nogi
Wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki lub
opowiadania nauczyciela
Potrafi dbać o swoją higienę, także jamy ustnej
Samodzielnie korzysta z toalety
Samodzielnie ubiera się i rozbiera
Kulturalnie spożywa posiłki
Utrzymuje porządek w otoczeniu
Dba o swoje rzeczy osobiste (np. składa ubranie)
Łącznie:
Badana umiejętność
I
Potrafi z pomocą
nauczyciela
(1 pkt)
II
Potrafi z pomocą
nauczyciela
(1 pkt)
III
Potrafi z pomocą
nauczyciela
(1 pkt)
Uwagi
Rozwój poznawczy
Potrafi
(2 pkt)
Nie potrafi
(0 pkt)
Nie potrafi
(0 pkt)
Dziecko:
Nie potrafi
(0 pkt)
Potrafi
(2 pkt)
Potrafi
(2 pkt)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
Podaje swoje imię i nazwisko
Zna swój adres zamieszkania
Wie, ile ma lat
Potrafi wymienić członków swojej rodziny i zna ich imiona
Zna nazwę miasta, w którym mieszka, jego herb oraz
charakterystyczne miejsca
Zna nazwę swojego regionu – Pogórze Izerskie
Zna kulturę i tradycje własnego regionu – Pogórza
Izerskiego ( np. legendę itp.)
Zna nazwę własnego państwa, stolicy
Wyróżnia i nazywa symbole narodowe – godło, flaga, hymn
narodowy
Zna nazwy wybranych krajów, zadaje pytania dotyczące
ich mieszkańców
Potrafi wymienić region, kontynent, kraj, w którym mieszka
Wie, że Polska należy do UE
Czynnie uczestniczy w uroczystościach przedszkolnych
(recytuje wiersze, śpiewa piosenki)
Rozumie pytania i polecenia
Zadaje pytania, oczekuje odpowiedzi
Wyciąga wnioski
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
Wskazuje podobieństwa i różnice między obrazkami
(przedmiotami)
Rozumie podstawowe pojęcia abstrakcyjne (kierunku,
kształtu)
Rozumie znaczenie prostych symboli i znaków
Wie, jaki jest dzień tygodnia, jaki był wczoraj, jaki będzie
następny
Wie, jaka jest pora roku, nazywa poprzednią i następną
Rozumie pojęcie „rok”, cykliczne występowanie pór roku
Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
charakterystyczne dla pór roku
Zna nazwy miesięcy
Potrafi powiedzieć, jaka jest dzisiaj pogoda
Rozumie informacje pogodowe
Wymienia różne rośliny
Wymienia różne zwierzęta
Wymienia zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w
czterech porach roku
Rozumie znaczenie ochrony środowiska, pomagania
zwierzętom w różnych porach roku
Rozumie konieczność selektywnej zbiórki odpadów oraz ich
wtórnego wykorzystania
Rozumie role wiatraków w krajobrazie Pogórza Izerskiego
(energia odnawialna)
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46..
47.
48.
Podejmuje próbę wyjaśniania obserwowanych zjawisk (np.
wiatr, burza, deszcz, tęcza, topnienie lodu) itp.
Czynnie uczestniczy w doświadczeniach i eksperymentach
organizowanych w przedszkolu
Potrafi formułować wnioski na podstawie
przeprowadzonych doświadczeń
Potrafi obserwować środowisko w trakcie spacerów,
wycieczek
Rozróżnia i nazywa przedmioty codziennego użytku, zna ich
przeznaczenie
Rozróżnia i nazywa przeznaczenie przedmiotów
niezbędnych turyście (plecak, mapa, kompas, latarka itp.)
Dostrzega różnice i podobieństwa w charakterze pracy ludzi
w mieście i na wsi (gospodarstwo agroturystyczne)
Chętnie uczestniczy w grach i zabawach sytuacyjnych
Potrafi samodzielnie konstruować z klocków oraz
materiałów przyrodniczych i wtórnych
Rozróżnia i nazywa urządzenia techniczne
Potrafi śpiewać piosenki z poznanego repertuaru
Dostrzega zmiany tempa i dynamiki w muzyce
Potrafi wykorzystać instrumenty muzyczne do odtwarzania
muzyki, rytmu
Potrafi tworzyć własne kompozycje muzyczne, rytmiczne
Wie, jak należy zachować się w kinie, teatrze, muzeum itp.
Wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą, architekturą,
teatrem, fotografią
Zgłoś jeśli naruszono regulamin