Polowanie na smętka.pdf

(484 KB) Pobierz
Polowanie na Smętka
Tekst: Michał Laskowski
Rysunki: domena publiczna
Wstęp
Niniejszy scenariusz przeznaczony jest do systemu Cold City. Jest on
przeznaczony jest dla 2-3 graczy. Po pewnych zmianach scenariusz ten można
poprowadzić w systemie Zew Chthulhu.
Styczeń 1950 // Posterunek 46 //
Terytorium Polski Ludowej. Kilkadziesiąt kilometrów dalej zaczynają się Prusy
Ludowe - niewielki obszar w okolicy dawnej Festung Königsberg należący do NRD.
Jednak sam Królewiec oraz okolice są terenem międzynarodowym oraz wojskowym -
niedostępnym dla ludności cywilnej. Widniejący na horyzoncie teren powojenny zwany
jest grobem - powód zaciętych walk większości nie interesuje. Jedyne, o czym się
mówi to przemyt, państwowe i prywatne pieniądze oraz najsroższa zima od tej
pamiętnej w 1945. Rejon ten jednak wciąż nawiedzają dziwne ataki w nocy, podpalenia
- jak mówią mieszkańcy: duchy wojny.
Posterunek sił PAP na prawach konsulatu. Nie może on się równać wygodom biur w
Berlinie, ale nie narzekamy. Powstał on głównie do oceny niebezpieczeństwa
nadchodzącego od strony grobu, który jest terenem niezamieszkały, w wyniku użycia
na masową skale broni chemicznej oraz niewiadomego pochodzenia. Tereny te były
wielkim testem polowym najmroczniejszych metod na odwrócenie szali zwycięstwa przez
nazistów.
Autor nieznany/
Smętek (fragment notki komórki etnograficznej SOE)
Już pruskie legendy oraz podania mówią o potężnej i obcej istocie zamieszkującej
lasy Warmii oraz Mazur. W
średniowieczu
z jej rad i mocy korzystali prości chłopi
oraz książęta - biskupi Warmińscy. Smętkiem zainteresowane były również władze III
Rzeszy. Specjalne okulistyczne komando dowodzone przez Detlefa von Ulrichen miało
zbadać jego przydatność. Z pewnością Smętek jest czymś więcej niż tylko legendą.
Solone
śledzie
w Karczmie dworcowej
Siedzicie w pomieszczeniu przybytku zwącego się "Karczmą dworcową". Racząc
się miejscowym samogonem oraz piekielnie słonymi
śledziami
z Bałtyku
postacie graczy opracowują plany działań specjalnej międzynarodowej grupy
śledczej...
Jest to dla postaci baza i miejsce startu do kolejnych wyzwań - większość
spotkań/negocjacji, czy narad odbywać się będzie przy kieliszku oraz
solonych
śledziach
karczmy.
Parter:
Pozostałość po hotelu i restauracji "Der Hecht" wciąż służąca, jako
punkt gastronomiczny. Panuje tu klimat przedwojennej pruskiej karczmy.
I Piętro:
Posterunek PAP nr 46 oraz biuro konsulatu UK. Tutaj postacie mają
swoje kwatery, miejsce narad oraz niewielkie archiwum i celę.
II Piętro:
Kwatery pracowników PAP oraz miejsce "sekcji nasłuchu radiowego"
PAP kierowane przez Amerykanów. Na dachu zamontowana jest spora ilość anten
- badają one anomalie elektromagnetyczne nad
Festung Königsberg.
Dworzec:
Niewielka stacja zbudowana na początku wieku. Obecnie rzadko
używana - kierowane są tą trasą nieliczne i tajne transporty do jednostek
wojsk aliantów. Oprócz tego znajdują się tutaj niewielkie magazyny i
warsztaty z międzynarodową obsługą.
Okolica:
Wojna nie oszczędziła tych terenów. Większość wsi jest prawie
pusta, a wiele z nich opanowana jest przez bandytów. Drogi są ledwo
widoczne pod pokrywą
śnieżną.
Kilka okolicznych wiosek: Mamonowo Małe,
Podleśne, Dobrzyce oraz po drugiej stronie granicy Neu Bobrowitz.
Prusy ludowe:
Około 30 km od karczmy jest granica - kilometry zasieków, pól
minowych i wysokich betonowych murów. Patrole rzadko wychodzą z
posterunków, a w wielu miejscach granica jest dziurawa.
Bohaterowie niezależni
W każdym wątku głównym przewijają się postacie mające swoje funkcję, ale są
tajne jak informatorzy, podejrzani. W trakcie sesji postaraj się dołączać
postacie w sposób improwizowany - kapusiem może być ten opisywany jako
patriota, mordercą może być pokojówka.
Karczmarz Tedodor Kohl:
Dystyngowany, starszy pan ciągle tkwiący za barem
karczmy. Podobno wie o wszystkim i wszystkich.
Przemytnik Broda:
Cygan będący nieformalnym szefem przemytników w okolicy.
Zwykle nieśpiesznie powozi swoją dużą furmanką.
Szuler Artur Czapiewski:
Kaszub, stały bywalec knajpy, w teorii urzędnik
poczty, w praktyce drobny szuler ogrywający oficerów i maszynistów. Podobno
walczył w Wermahcie na froncie wschodnim.
Kolejarz Lew Nikołajewicz:
Stachanowiec, trzecie pokolenie kolejarzy.
Prawie na pewno człowiek Moskwy. Kieruje pracą pociągów - jeśli z nich coś
znika ma w tym procent.
Bimbrownik Maciej Jagger:
Kieruje siatką handlarzy i producentów bimbru w
okolicy.
Brygadzista Steve McMurry:
Kieruje wszystkim poza dworcem oraz dokumentami.
Członek korpusu inżynieryjnego US ARMY, weteran wojny na Pacyfiku.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin