Stawnicka Jadwiga - Dialogiczny wymiar bezpieczeństwa 2013r.pdf

(4598 KB) Pobierz
DIALOGICZNY WYMIAR BEZPIECZEŃSTWA
RZECZ O POLSKIEJ POLICJI
NR 3133
Publikację dedykuję Kierownictwu Policji
oraz wszystkim policjantom i pracownikom Policji
– w podziękowaniu za współpracę i z życzeniami
satysfakcji z realizowanej misji zawodowej
na rzecz bezpieczeństwa obywateli.
Życzę odbiorcom tej lektury poczucia dumy
w związku Jubileuszem
95-lecia powstania Policji Państwowej.
Jadwiga Stawnicka
DIALOGICZNY
WYMIAR
BEZPIECZEŃSTWA
RZECZ
O
POLSKIEJ
POLICJI
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Katowice 2013
Redaktor serii: Językoznawstwo Polonistyczne
Magdalena Pastuchowa
Recenzent:
Julian Maliszewski
Publikacja dofinansowana przez Wojewodę
Śląskiego
w ramach rządowego programu
ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej”
Spis treści
Wstęp
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9
Rozdział I
Opis projektu badawczego
Komunikacja społeczna Policji.
Historia, stan obecny i perspektywy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Cel prowadzonych badań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Znaczenie projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Stan wiedzy na temat komunikacji społecznej Policji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zadania badawcze i metodyka badań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Bibliografia do rozdziału I . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
13
16
17
19
23
Rozdział II
Budowanie tożsamości organizacji poprzez autorytet
(na przykładzie polskiej Policji) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Definicje autorytetu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Konferencja
Autorytet w Policji. Budowanie tożsamości organizacji
. . . . . . . .
Autorytet Policji jako służby publicznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Autorytet przełożonego w Policji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Autorytet policjanta pierwszego kontaktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Autorytet jako idea – rola działań informacyjno-edukacyjno-prewencyj-
nych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Implementacja
community policing
jako droga do budowania autorytetu
Zagadnienie autorytetu w świetle badań własnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Bibliografia do rozdziału II . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
26
27
30
32
33
35
39
41
48
Rozdział III
Rola debat społecznych w kształtowaniu świadomości
obywatelskiej w zakresie bezpieczeństwa publicznego . . . . . . . . . 53
Zdefiniowanie pojęcia
debata.
Cechy debaty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Debaty społeczne jako forma kontaktu Policji ze społeczeństwem . . . . . . . .
55
56
Zgłoś jeśli naruszono regulamin