cenzurka rozpisana fajna.docx

(32 KB) Pobierz

............................................

       (pieczęć przedszkola, szkoły )

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

Imię i nazwisko dziecka:

Rok szkolny: 2015-2016

Forma wychowania przedszkolnego: przedszkole

 

Informacje o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I  Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania

    przedszkolnego  w obszarze:

 

1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:

Mocne strony dziecka:

Dziecko łatwo nawiązuje kontakty i szybko adoptuje się do nowych warunków. Planuje i organizuje zabawy, bezkonfliktowo współdziała z dziećmi oraz potrafi z nimi rywalizować. Służy radą i pomocą w różnych sytuacjach i zgodnie dzieli się zabawkami. Interesuje się czynnościami szkolnymi i chętnie bierze udział w zajęciach organizowanych przez nauczyciela. Przestrzega zasad (umów) ustalonych zarówno przez dorosłego, jak i społeczność dziecięcą. Grzecznie zwraca się do innych osób i jest usłużne wobec nich. Racjonalnie radzi sobie w sytuacjach trudnych, nie zniechęca się i potrafi znosić porażki.

Zauważone trudności:

Dziecko ma trudności z przystosowaniem się do nowych warunków i nawiązaniem kontaktów z dziećmi oraz dorosłymi. Niechętnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela zabawach i zajęciach z całą grupą. Nie interesuje się czynnościami szkolnymi. Często izoluje się i trudno namówić je do wspólnego działania. W zabawach z rówieśnikami zapomina o stosowaniu form grzecznościowych, popada w konflikty, a nawet przejawia zachowania agresywne. Ma kłopoty z respektowaniem zasad, umów i z przestrzeganiem regulaminów. Nie stosuje się do poleceń nauczycieli, a w kontaktach z dorosłymi i dziećmi jest spięty lub przejawia postawę lękową. Nie radzi sobie z emocjami: izoluje się, obraża na innych, płacze bez powodu, tęskni za domem i łatwo wpada w złość. Trudno jest je namówić do wspólnego działania, a w sytuacji trudnej wycofuje się i nie potrafi znosić porażki.

 

Podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka:

Organizowanie zabawy i zajęć w małych zespołach na miarę możliwości wykonawczych dziecka. Wspomaganie ich realizacji poprzez podsuwanie ciekawych pomysłów, zabawek i pomocy, oraz zachęcanie do działania i chwalenie za podejmowany wysiłek. Podczas gier planszowych realizowanych w parach lub małych zespołach kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka poprzez hartowanie, a więc rozwijanie umiejętności znoszenia porażek.

Prowadzenie rozmów indywidualnych lub w małych grupach, wyjaśniających dziecku konieczność przestrzeganie ustalonych wspólnie zasad. Uświadomienie trudności (kłopoty, niewygoda) wynikających z nieprzestrzegania ich. Angażowanie do podejmowania dyżurów  na rzecz grupy i chwalenie za podjęty wysiłek, pomoc innym i drobne osiągnięcia.

 

Wskazówki dla rodziców:

Zapraszanie do domu kolegów i koleżanek z przedszkola i pomoc w organizowaniu oraz podejmowaniu przez dzieci wspólnych zabaw, gier towarzyskich.  Wskazane jest również ograniczanie oglądania TV i gier na komputerze oraz ustalenie stałego trybu dnia dziecka. Zachęcenie do podejmowania różnych działań na rzecz członków rodziny (nakładanie obowiązków), np. wkładanie naczyń do zmywarki, nakrywanie do stołu i wspieranie w ich realizacji. Nagradzanie (pochwała) za pamiętanie o obowiązkach, dobrze wykonaną pracę lub samorzutna pomoc. Wspólnie z dzieckiem ustalenie i spisanie zasad obowiązujących w domu (mogą być takie same jak w przedszkolu) i konsekwentne ich przestrzeganie. Wspieranie działań dziecka uśmiechem, pochwałą i zachętą.

 

2. Umiejętności matematyczne i gotowość do nauki czytania i pisania:

Mocne strony dziecka:

Dziecko przelicza liczmany (na miarę możliwości) i  podaje prawidłową liczbę przeliczonych elementów. Dodaje i odejmuje na palcach (liczmanach) w zakresie 10, a w przypadku niedużych liczb- rachuje w pamięci. Ustala równoliczność dwóch zbiorów poprzez liczenie i ustawianie w pary oraz poprawne określanie gdzie jest więcej, gdzie jest mniej elementów, a także o ile jest ich więcej i o ile mniej. W zabawach i podczas zajęć posługuje się liczebnikami porządkowymi. W zakresie klasyfikowania grupuje, segreguje obiekty i definiuje według różnych cech.  Rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki z punktu widzenia siebie, drugiej osoby. Ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby i w odniesieniu do innych. Rozpoznaje , nazywa i  konstruuje figury geometryczne.

Dziecko lubi słuchać czytanych tekstów, rozumie ich treść i potrafi w kilku zdaniach opowiedzieć, o czym są.  Podejmuje próby układania opowiadań zarówno o tematyce dowolnej, jak i podanej. Nie sprawia mu trudności podzielenie wyrazu na sylaby (analiza) ani utworzenie wyrazu z sylab (synteza). Bez trudności dokonuje analizy i syntezy głoskowej słów i wyodrębnia głoski w różnych pozycjach słowa. Interesuje się literami, rozpoznaje je , próbuje odwzorowywać. Potrafi czytać proste wyrazy, zdania a nawet teksty.

Chętnie wyszukuje podobieństwa i różnice na dwóch obrazkach oraz rozpoznaje i zapamiętuje to, co jest na nich przedstawione. Określa kierunki oraz miejsca na kartce papieru: wie, gdzie jest prawy górny róg, itp. Ma sprawne ręce, chętnie rysuje, maluje, itp. Podpisuje swoje prace, odwzorowuje szlaczki litero podobne i układa według wzoru ornamenty pasowe oraz w kole.

 

Zauważone trudności: 

Dziecko liczy niechętnie, w bardzo małym zakresie, często się myli. Nie zna reguł  obowiązujących podczas liczenia (liczy ,,przeskakując”, podwójnie, od środka lub ,, garścią”).  Ma kłopoty z wyznaczaniem sumy i różnicy na palcach i innych zbiorach zastępczych. Nie wie, gdzie jest więcej, a gdzie mniej elementów i nie stosuje w zabawach liczebników porządkowych. Dziecko napotyka trudności w segregowaniu według ustalonych cech, a szczególnie w tworzeniu pojęć. Ma kłopoty z różnicowaniem strony prawej i lewej, ustaleniem położenia obiektów w stosunku do drugiej osoby. Myli figury geometryczne i nie potrafi skojarzyć kształtu z nazwą. Nie potrafi wymienić lub myli kolejność dni tygodnia, miesięcy, pór roku. Nie zna różnych sposobów mierzenia i nie podejmuje prób wnioskowania ani w zakresie pojęciowym, ani ciężaru.

Dziecko niechętnie słucha czytanych książek nie zawsze rozumie czytana treść. Nie lubi też oglądać książek, z trudem uczy się wierszy na pamięć. Napotyka na trudności w układaniu opowiadań i nie wie, że opowiadanie składa się ze zdań, a zdanie z wyrazów. Ma kłopoty z podzieleniem wyrazu na sylaby i utworzeniem wyrazu z sylab. Nie wysłuchuje głosek na początku słowa, na końcu i w środku.  Nie interesuje się literami, nie różnicuje kształtów, myli litery podobne kształtem i nie kojarzy litery z dźwiękiem. Niechętnie wyszukuje podobieństwa i różnice na dwóch obrazkach i z trudem rozpoznaje i zapamiętuje to, co na nich jest przedstawione.

Ma problemy z określaniem kierunków oraz miejsca na kartce papieru, odwzorowywaniem szlaczków, układaniem według wzoru ornamentów pasowych oraz w kole.  Niechętnie podejmuje działalność plastyczną i odwzorowując litery, przedstawia je często w odbiciu lustrzanym. Ma też trudności z wyszukiwaniem różnic i podobieństw na obrazkach. Dziecko ma wadę wymowy.

 

 

Podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka:

Organizowanie zabaw i ćwiczeń rozszerzających zakres dziecięcego liczenia oraz zapoznających z regułami obowiązującymi podczas liczenia. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na palcach oraz innych zbiorach zastępczych podczas sytuacji edukacyjnych. Prowokowanie do badania równoliczności poprzez liczenie i ustawianie w pary po jednym elemencie z każdego zbioru oraz określanie na tej podstawie, gdzie jest więcej, a gdzie mniej elementów. Stosowanie liczebników porządkowych podczas prac porządkowych (ustawianie krzeseł, książek na półce, ustawianie dzieci w rzędach, itp.). Segregowanie, grupowanie obiektów według różnych kryteriów i skłanianie do wnioskowania. Organizowanie zabaw ruchowych i ćwiczeń w celu nabycia doświadczeń w zakresie orientacji przestrzennej. Projektowanie i komponowanie z figur geometrycznych, np. materiału sukienki dla mamy, ogrodu- w celu kojarzenia kształtu z nazwą.

Zachęcanie do układania opowiadań i ilustrowania ich treści. Wyodrębnianie zdań w opowiadaniu, przeliczanie ich. Prowadzenie zabaw i ćwiczeń słuchowych polegających na układaniu rymów do podanych słów, wydzielaniu sylab w wyrazach, głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie. Całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali. Stwarzanie okazji do podejmowania przez dzieci zabaw ćwiczących spostrzeganie wzrokowe, np. rozpoznawanie i zapamiętywanie tego, co się znajduje na obrazkach, dobieranie obrazków w pary, wyszukiwanie na nich podobieństw i różnic, a także układanie puzzli, składanie pociętych pocztówek w całość i kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru. Rozwijanie gotowości do nauki pisania poprzez określanie kierunków oraz miejsca na kartce papieru, układanie z mozaiki geometrycznej ornamentów (pasowych i w kole) według własnego pomysłu i wzoru, kreślenie linii będących elementami liter (szlaczki), a także podejmowanie działalności plastycznej z wykorzystaniem różnych technik, m.in. rysowanie pod dyktando.

 

Wskazówki dla rodziców: 

Kontynuowanie w domu ćwiczeń prowadzonych w przedszkolu. Angażowanie dzieci do prac domowych: nakrywanie do stołu, porządkowanie zabawek, ustawianie na półkach książek, itp. zabawy z rozpoznawaniem i rozróżnianiem liter, domino sylabowe, czytanie dziecku krótkich tekstów  i sprawdzanie, czy dziecko je zrozumiało; zabawy ruchowe rytmiczne, granie w gry planszowe itp.

Zapraszanie do pomocy podczas czynności związanych z mierzeniem długości, pojemności i ciężaru.

 

 

3.  Sprawności  motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:

Mocne strony dziecka:

Dziecko lubi ruch i chętnie bierze udział w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych.  Chętnie podejmuje zabawy konstrukcyjne; jego wytwory konstrukcyjne są trójwymiarowe, mają rozwinięte, urozmaicone kształty.

 

Dziecko ma płynne, skoordynowane ruchy. Poprawnie siedzi przy stoliku

(nie pokłada się) i ma poprawnie ułożoną rękę np. przy rysowaniu. Chętnie podejmuje różnorodną działalność plastyczną i właściwie trzyma np. kredkę, pędzel, nożyczki. Lubi odwzorowywać (odtwarzać, kopiować) szlaczki, ilustracje i nie ma trudności w mieszczeniu się w liniaturze. Z własnej inicjatywy podejmuje kreślenie liter (drukowane, pisane) i pisze je poprawnie (kształt) oraz we właściwym kierunku. Z własnej inicjatywy i chętnie podejmuje działalność plastyczną.

 

Zauważone trudności:

Dziecko unika ruchu, jest ciężkie, niezdarne, ma problemy z bieganiem

(przewraca się), chodzeniem na czworakach, utrzymaniem równowagi, skakaniem na jednej nodze, wykonywaniem przysiadów, rzucaniem i chwytaniem piłki, wspinaniem się na przeszkody i pokonywanie ich.

 

Nie lubi działalności plastycznej i nie podejmuje jej z własnej inicjatywy. Niechętnie też rysuje szlaczki (są one zniekształcone, nie mieszczą się w liniaturze) i odwzorowuje litery (kierunek kreślenia jest niepoprawny). Zabawy konstrukcyjne również podejmuje niechętnie, gdyż wznoszone budowle, np. z klocków drewnianych, łatwo się przewracają z uwagi na nienależytą koordynację ruchów rąk i koordynację wzrokowo – ruchową. Dziecko jest leworęczne. Zauważono cechy otyłości.

 

Podczas działalności plastycznej (wycinanie, rysowanie, wydzieranie, lepienie, itp.) dziecko pokłada się na stoliku, kręci się na krześle, często zmienia pozycję, ma nieskoordynowane ruchy, a ręka szybko się męczy. Niewłaściwie trzyma przybory, a ręka, np. podczas rysowania, ułożona jest nieprawidłowo.

 

Nie lubi działalności plastycznej, a szczególnie rysowania, nie podejmuje jej z własnej inicjatywy. Niechętnie też rysuje szlaczki (są one zniekształcone, nie mieszczą się w liniaturze) i odwzorowuje litery (kierunek kreślenia jest niepoprawny).

 

Podjęte lub potrzebne działania wspomagające potrzeby dziecka:

Stwarzanie okazji do podejmowania przez dziecko zabaw ruchowych z różnymi elementami ruchu, w sali oraz na powietrzu w różnych porach roku. Zachęcenie do udziału w zabawach ruchowych i opowieściach ruchowych o atrakcyjnej dla dziecka tematyce. Organizowanie ćwiczeń porannych i gimnastycznych z wykorzystaniem niekonwencjonalnych przyborów (butelki plastikowe, gazety, sznurki, pudełka). Wykorzystanie podczas ćwiczeń gimnastycznych metody R. Labana, W. Sherborne, A. i M. Kniesów oraz C. Orffa. Podczas pobytu na powietrzu dbanie o podejmowanie przez dziecko różnych form ruchu przy wykorzystaniu sprzętu terenowego.

Stwarzanie warunków do codziennego podejmowania różnorodnych zabaw manipulacyjnych i konstrukcyjnych. Zachęcenie do podejmowania działalności plastycznej przy wykorzystaniu różnorodnych i atrakcyjnych technik oraz materiałów, w tym przyrodniczych. Szczególne dbanie o malowanie pędzlem na dużych płaszczyznach (gruntowanie), lepienie (z masy solnej, papierowej, gliny, modeliny, plasteliny), darcie gazet, wydzieranie i wycinanie z kolorowego papieru, rysowanie po śladzie różnych linii z dbałością o właściwy kierunek. Zwracanie uwagi na poprawne siedzenie przy stoliku, właściwe trzymanie i posługiwanie się przyborami. Organizowanie zajęć i zabaw typu nawlekanie korali na sznurek, przewlekanie ich i komponowanie np. wzorków, szycie ściegiem igła za igłą, przyszywanie guzików, wznoszenie budowli z klocków, itp.

 

Wskazówki dla rodziców:

Kontynuowanie w domu zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych w przedszkolu. Wydłużanie czasu pobytu na powietrzu ze szczególnym zwróceniem uwagi na aktywność ruchową podczas wspólnych zabaw, wypraw i wycieczek, np. przy wykorzystaniu sprzętu terenowego i pokonywanie naturalnych przeszkód terenowych.

Zachęcenie do malowania, wycinania, rysowania, lepienia, wydzierania i darcia oraz nawlekanie koralików, przyszywania guzików i szycia prostym ściegiem, itp. Rysowanie linii w labiryncie narysowanym przez dorosłego i chwalenie za podjęty wysiłek. W przypadku szybkiej męczliwości rąk należy kupić w sklepie papierniczym nasadkę na ołówek (kredkę).

 

4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

Mocne strony dziecka:

Dziecko jest samodzielne przy czynnościach higienicznych, podczas zakładania (zdejmowania) odzieży i obuwia. Dba o swój wygląd, pamięta o potrzebie mycia rąk i zębów. Utrzymuje porządek wokół siebie i chętnie podejmuje się roli dyżurnego.  Samodzielnie organizuje i planuje zabawy oraz dobiera zabawki, a po skończonej zabawie odkłada je na wyznaczone miejsce. Utrzymuje ład i porządek w swojej teczce prac oraz podczas każdej podejmowanej działalności. Przestrzega ustalonej kolejności planu dnia i samodzielnie (bez przypominania) wykonuje określone czynności.

 

Zauważone trudności:

Napotyka na trudności podczas wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych oraz domaga się pomocy np. podczas mycia rak, spożywania posiłków, nakładania (zdejmowania) odzieży, itp.  Samodzielnie nie podejmuje decyzji np. co do tematu zabawy, pracy plastycznej, wyboru zabawki. Ma problemy z utrzymaniem  porządku wokół siebie ( w swojej teczce) i odkładaniem zabawek i innych pomocy na miejsce po skończonej zabawie czy pracy. Ma problem z przestrzeganiem ustalonych zasad i samodzielnym  (bez przypominania) wykonywaniem określonych czynności.

 

Podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: 

Stworzenie okazji do samodzielnego wykonywania wszystkich czynności samoobsługowych (spożywania posiłków, nakładania i zdejmowania odzieży, itp.), zachęcanie, wspieranie, a nawet udzielanie pomocy. Chwalenie dziecka chociażby za próbę podjęcia decyzji np. co do tematu wykonania pracy plastycznej, upominku. Zachęcenie dziecka do niesienia pomocy  młodszym kolegom czy nauczycielce w trakcie przygotowywania pomocy do zajęć. Zachęcanie do podejmowania dyżurów, a w razie odmowy ( protestu)- przydzielanie osoby wspomagającej. Wdrażanie do porządkowania po sobie miejsc zabaw i pracy, utrzymywanie porządku w swojej szufladzie (półce).

 

Wskazówki dla rodziców:

Motywowanie, zachęcanie, wspieranie, pomaganie (nie wyręczanie) do samodzielnego podejmowania czynności samoobsługowych, np. higienicznych, porządkowych. Stwarzanie okazji do samodzielnego podejmowania decyzji np. o temacie zabawy, pracy plastycznej lub doborze zabawki. Zachęcanie do wykonywania prac porządkowo- gospodarczych, np. sprzątanie zabawek, słanie łóżka, podlewanie kwiatów, nakrywanie do stołu itp. Umożliwienie dziecku wykonywanie czynności samoobsługowych i na rzecz rodziny. Chwalenie za pamiętanie o obowiązkach, podjęty trud i wysiłek oraz wspólna ocena ich wykonania.

 

II Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania:

opis:

Dziecko ma dużą potrzebę ruchu – szuka możliwości biegania, skakania;

Dziecko ma potrzebę akceptacji – domaga się zwracania na niego uwagi, chwalenia; podkreślania, że jest lubiane.

Dziecko ma potrzebę dominowania i pouczania dzieci.

Dziecko ma ukształtowane umiejętności społeczne ; obdarza uwaga osobę, do której mówi, lub która je słucha. Grzecznie zwraca się do rówieśników i dorosłych, stosuje formy grzecznościowe. Przestrzega umów i zasad – nie trzeba mu o nich przypominać. Jest usłużne wobec dorosłych i młodszych kolegów. Potrafi się zaprezentować przed audytorium.

Jest samodzielne w łazience, szatni i podczas posiłków. Utrzymuje ład i porządek w miejscu w którym przebywa i w swojej szafce.

Mówi płynnym, spokojnym i opanowanym głosem. Chętnie dzieli się swoją wiedzą, przeżyciami i doświadczeniami zarówno z dorosłymi, jak i dziećmi.

Dziecko ma bardzo dobrą pamięć, wykazuje uzdolnienia matematyczne – dobrze liczy, inicjuje zabawy w sklep, w układanie w magazynie (przelicza przedmioty), wiedzą matematyczną znacznie przekracza wymagania programowe.

Ma dużą wyobraźnię i fantazję – tworzy własne bajki, opowiadania; dobrze opowiada, ma duży zasób słów; lubi zagadki i rebusy, lubi czytanie książek.

W zakresie czynności intelektualnych wnioskuje o obserwowanych zmianach, przewiduje skutki czynności manipulacyjnych, formułuje uogólnienia, wyciąga wnioski i łączy przyczynę ze skutkiem.

Jest sprawne ruchowo na miarę swoich możliwości, zahartowane, orientuje się w zasadach zdrowego żywienia.

Wie jak zachować się w sytuacjach zagrożenia płynących ze strony ludzi, zwierząt i roślin.

Potrafi organizować sobie wolny czas podczas zabaw w sali i na powietrzu.

Potrafi zachowywać się w różnych sytuacjach, np. podczas uroczystości, w teatrze, gdy grany jest hymn.

Chętnie podejmuje działalność plastyczną i przejawia zainteresowanie muzyką, śpiewem i tańcem.

Majsterkuje, wznosić budowle z różnych materiałów i zachowuje ostrożność, posługując się narzędziami.

Liczy na miarę swoich możliwości, dodaje i odejmuje na palcach i innych materiałach zastępczych.

Posiada gotowość do nauki pisania i czytania – interesuje się literami, odczytuje wyrazy i proste zdania.

 

Podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu:

Organizowanie zajęć w małych zespołach i zachęcanie do konstruowania gier – opowiadań w trosce o płynne i zrozumiałe dla innych wypowiadanie się i kształtowanie odporności emocjonalnej na sytuacje trudne. Rozwijanie umiejętności społecznych wśród dzieci i dorosłych, w miarę samodzielnego radzenia sobie w sytuacjach życiowych i przewidywania skutków swoich zachowań. Tworzenie się o sprawność ruchową dziecka poprzez stworzenie okazji do aktywności ruchowej na powietrzu: zabawy, gry sportowe, itp. dziecko korzystało z zajęć z języka angielskiego, zajęć z tablicą interaktywną , teatralnych oraz zabaw ruchowych na magicznym dywanie na terenie przedszkola.

 

Wskazówki dla rodziców:

Zachęcanie do dłuższego przebywania na powietrzu i organizowania tam zabaw ruchowych w celu realizowania potrzeby ruchu.

Sugerowanie ograniczenia czasu oglądania telewizji i korzystania z komputera na korzyść wspólnych zajęć i zabaw z rodzicami.

Zalecanie codziennego czytania książek z literatury dziecięcej i prowadzenie rozmów na temat przygód bohaterów. Proponowanie wspólnych gier towarzyskich np. planszowych, z dbałością o przestrzeganie ustalonych zasad i przyzwyczajanie do umiejętności znoszenia porażek (hartowanie emocjonalne).

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

Dziecko orientuje się w tym co dobre i co złe: potrafi zgodnie się bawić i uczyć, kulturalnie zwraca się do innych i ma poprawne relacje zarówno z dorosłymi, jak i z dziećmi. Racjonalnie radzi sobie w nowych, trudnych sytuacjach, kłopoty z umiejętnością znoszenia porażki. Interesuje się przyrodą, a szczególnie zwierzętami. Dziecko skupia uwagę na jednej czynności, co jest znakomitym wskaźnikiem sukcesu szkolnego.  Dziecko jest aktywne na zajęciach – często zgłasza się do odpowiedzi, wypowiada się zdaniami poprawną polszczyzną, ma duży zasób słów. Potrafi prezentować swoją wiedzę w sposób przemyślany i zrozumiały dla innych. Jest aktywne, chętne do pomocy zarówno dzieciom, jak i dorosłym.

 

Dziecko jest nadruchliwe, kręci się na krzesełku, szybko się męczy i ma trudności w skupieniu uwagi na jednej czynności. Często popada w konflikty z innymi dziećmi, zdarzają się też napady złości i zachowania agresywne. Ma kłopoty z przepraszaniem za nieodpowiednie zachowanie i z przestrzeganiem wspólnie ustalonych zasad.  W trakcie odwoływania się do umów bagatelizuje słowa nauczyciela i wzrusza ramionami. W dalszym ciągu wymowa jest nieprawidłowa, a do tego dziecko mówi szybko, głośno i niezrozumiale. Należy kontynuować zajęcia logopedyczne i udać się do audiologa w celu sprawdzenia słuchu. Dziecko nie wykazuje zainteresowania nauką czytania i pisania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

………………………………………………………..                                                      …………………………………………………

               (data i podpis nauczyciela)                                                                                                  (pieczęć i podpis dyrektora)

 

 

 

 

 

 

 

MEN-I/54/2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin