wyjsciowe funkcjonalnosci a zarabianie1 (by golski@ump.edu.pl).doc

(2414 KB) Pobierz

Wyjściowe funkcjonalności portalu medycznego IPM z perspektywy wymogu jego najwcześniejszego zarabiania po uruchomieniu.

Plik bazowy: https://docs.google.com/document/d/1DAXKW-ekyMqLppY48xY922f8B-KHvrVWcGiM8HT0evA/edit?usp=sharing
 

A. ile kosztuje gotowy do zarabiania portal?

B. ile potrzeba na zabezpieczenie pierwszego działania, tzn jakie będą koszty wypromowania portalu, utrzymania jego działania pod względem obsługi użytkowników i treści (nie chodzi tutaj o hosting) przez kolejne miesiące po starcie.
    --> określić kwotę i zadania à pkt. 4 à  str. 25

C. Określenie udziału każdego z udziałowców w zależności od kwoty, wkładu pracy i zasług.
    --> Potrzeba określenia się, kto czym inwestuje (własna praca, pieniądze, inne) .

---------------------------------------------------------

Wstęp:

Wymóg inwestorów (jak najwcześniejszego) zarabiania (w celu zwrotu inwestycji inwestorów i dalszego utrzymania się portalu) przez portal medyczny koresponduje z docelową funkcjonalnością portalu POI - możliwością dorabiania przez jego użytkowników. Zatem w niniejszym opracowaniu będziemy starali się połączyć interesy inwestorów i przyszłych użytkowników portalu na zasadzie: „dajmy innym zarobić aby samemu zarobić”.

Użytkowanie  portalu  medipoi.com :
- nieodpłatny dla użytkowników fizycznych (tylko funkcje automatyczne)
- odpłatny dla użytkowników biznesowych, na przedstawiciela fizycznego (brak opcji na firmę).
 


Rys.0. Wyciąg z wcześniejszej kalkulacji POI.
 

 





 

Rys. 1.               Ostatnio przygotowana wizualizacja strony Parku Nazwy (szkic bez szlifu graficznego)
              dla przykładowej nazwy : Gry logiczne.

Po lewej stronie widać pionowy panel nawigacyjno-komunikacyjny.
W górnej części Panelu znajdują się ikonki odpowiadające za poszczególne i dostępne widgety. Ikonki widgetów w tym podglądzie monitora stacjonarnego są identyczne z wyświetlanymi na urządzeniach mobilnych i otwierającym się po kliknięciu na ikonkę (na niewielkim ekranie urządzeń mobilnych ) pojedynczym widgetem.
Wizualizacja dotyczy ogólnego portalu POI ( nie medycznego).

 

Główne elementy strony PN:

1. MOD aktualności (w tle FREE)
2. MOD dane techniczne, śmieszne, praktyczne (w tle FREE)
3. Rodzina, Klony, katalog ABCDE
4. MOD Audio
5. Komentarze
7. Panel z ikonkami widgetów.
8. Przejście do innych języków
9. Funkcje społecznościowe, statystyki
10. Panel Moderatora/opiekuna PN




 

 

 

 

 

Rys. 1A.

Wizualizacja ikonek w smartfonie odpowiadającym ikonkom
w panelu nawigacyjnym Parku Nazwy (pkt. 7 na rys. 1)

 


 

« - mimimum funkcjonalności portalu
 

1.     Sposoby zarabiania portalu:                           
* szczegóły w pliku:   kalkulacja_medipoi.com.xls
 

1.1.   «sprzedaż płatnych opcji do zaprzyjaźnionych firm z branży symulacji medycznej (wizytówki, reklama, abonament, inne) -  np: lmp.pl . Analogicznie spodziewamy się tu uczestnictwa konkurencji mediline.pl.
 

·              kalkulacja:               budget ok. 9000 PLN z 3 różnych firm.
 

1.2.   «Sprzedaż nazw własnych i potocznych do dużych portali i firm medycznych obecnych w sieci:

Np.:                - tanie leki,   leki promocja, leki refundowane, tanie okulary, sprzęt medyczny,   apteka warszawa,                     sprzęt rehabilitacyjny,  odchudzanie,  bezsenność,
              - domeny portali medycznych: medline.pl, doz.pl, av.pl, ....
              - symulacja medyczna, szpital, poradnia okulistyczna,
 

·              kalkulacja:              przychód. 2000 PLN przy jednostkowej cenie 20 x 100 PLN
 

1.3.   «sprzedaż wstępnie zredagowanych wizytówek najważniejszych nazw portali, firm, produktów i marek  firm i instytucji branży medycznej (abonament).
 

Na podstawie listy ok. 310 firm: http://medipment.pl/CompanyList.aspx. Wcześniejszy wywiad z jednym z inwestorów w portal medipment.pl ujawnił informację o opłatach dokonanych przez firmy z przytoczonej listy w wysokości 1500,- PLN od firmy. à załącznik 9


Np:               Aspiryna,  glaxosmithkline products,   Bayer AG,  

·                     kalkulacja:              przychód. 20 000 PLN przy jednostkowej cenie 20 firm x 1 000 PLN

 

1.4.   «sprzedaż nazw firm do mniejszych firm i instytucji branży medycznej, z bazy adresów i poprzez pośredników.
 

·              kalkulacja:              przychód. 5 000 PLN przy jednostkowej cenie 100 x 50 PLN
 

1.5.   «sprzedaż powierzchni reklamowych, z posiadanych baz adresów i poprzez pośredników.
- udział w dochodach z klikniętej lub wyświetlonej reklamy mają użytkownicy, którzy ją oglądają lub klikają.
 

·              kalkulacja:              przychód. 5 000 PLN przy jednostkowej cenie 10 x 500 PLN

 

1.6.   działania biznesowe podejmowane przez użytkowników  –  systemy partnerskie
 

1.6.183.1.     pierwsze pozyskanie reklamodawcy do danego PN – użytkownikowi umożliwia się pozyskanie pierwszego reklamodawcy tematycznego w taki sposób, że na podstawie udostępnianych mu informacji o sposobach i warunkach reklamy w IPM przygotowuje on ofertę dla reklamodawcy. Praktycznie chodzi o to aby reklamodawca złożył zapytanie do danego użytkownika (opiekuna danego PN) i poprzez jego panel zamówił reklamę. Wtenczas reklamodawca otrzyma rabat a użytkownik zagwarantuje sobie 50% udział w dochodzie z reklamy

obliczenia orientacyjne:

założeniem było aby pozyskujący reklamodawcę do portalu uzyskał 50% udziału w dochodach od pierwszej transakcji w danym PN. Nie więcej jednak niż 2 000 PLN za 1 m-c, 1000 PLN za drugi m-c, 500 PLN za 3 i 250 za 4 m-c wykupionej kampanii reklamowej. Z możliwości udziału w dochodach ma tylko 1 opiekun PN.

Takie rozwiązanie będzie się marketingowo dobrze sprzedawało a nasz portal się przez to ustabilizuje. Oferta nie dotyczy reklamodawców bez orientacji tematycznej zamawiających reklamę w miejscach najbardziej odwiedzanych (np. nieruchomości, finanse, turystyka) za wyjątkiem tematów, których reklama dotyczy.
 

·              kalkulacja:              dochód  2 500 PLN przy jednostkowej cenie 50 x 100 PLN (- 50%)

 

1.7.                  «budowa PN przez użytkowników fizycznych + dodawanie treści. Związane są z tym wydatki
    polegające na tym, że użytkownicy mogą zarabiać.
 

·                za budowę PN i za różne dodatkowe czynności (oprócz przeglądania ) związane z dodawaniem treści, z komentowaniem, oceną, punktowaniem itp. użytkownik zbiera punkty. Budowa PN jest priorytetem gdyż jest to budowa powierzchni miejsca reklamowego, do którego przychodzą zainteresowani.

·                w zależności od rankingu wśród użytkowników (pod względem ilości punktów i oglądalności PN), użytk. plasuje się lub nie do wypłaty środków w danym okresie czasu (np. tydzień, miesiąc) z puli środków IPM (w częściach po 125 PLN). Punkty zawsze wymienia się na giełdzie puktów z tymi którzy chcą je zakupić.

·                w zależności od kasy i etapu IPM istnieje lub nie zapotrzebowanie na budowę PN lub innych czynności, które mogą być premiowane.

·                punkty za budowę PN są uzależnione od oglądalności PN (potencjał dla reklamy) i zanim nie osiągnie ona wyznaczonego progu, użytkownik nie otrzyma punktów.
- na ilość otrzymanych punktów mają dodatkowo wpływ:
              - ocena PN i pojedynczych wpisów: linków, treści, fotek
              - punktacja oddana na wpisy, komentarze
              - ocena użytkownika i stopień jego kompetencji.

·                dokładny mechanizm zostanie wypracowany i wyjustowany w pierwszych miesiącach działania IPM.
- użytkownicy biznesowi nie otrzymują punktów za budowę PN. Ewentualnie przyznane punkty po rozpoznaniu, że użytkownik jest uż. biznesowym zostają odjęte i obciążają konto uż.
 

·                     kalkulacja:              wydatki -19 000 PLN dla 100 osób

 

1.8.   «dodawanie treści i użytkowników przez użytkowników. Związane są z tym wydatki polegające na tym,
   że użytkownicy mogą zarabiać.
 

·                pozostałe jak w pkt. 1.7.

·                użytkownik nie musi posiadać PN aby zarabiać. Każde dodanie treści lub pozyskanie kolejnego użytkownika jest punktowane.
- na ilość otrzymanych punktów mają dodatkowo wpływ:
              - ocena wpisów, komentarzy
              - punktacja oddana na wpisy, komentarze
              - ocena użytkownika i stopień jego kompetencji.
              - co wykonał polecony użytkownik i jaki odniosło to skutek (np. pozyskał reklamodawcę,
                  jego wpisy są wysoko oceniane).
 

- dokładny mechanizm zostanie wypracowany i wyjustowany w pierwszych miesiącach działania IPM.
 

·         kalkulacja:              wydatki -9 000 PLN dla 100 osób

 

1.9.   «Rejestracja nazwy PN, większej ilości nazw w celu odsprzedaży PN lub samych nazw do firm i uż.
- pierwsza rejestracja jest darmowa ( na początku IPM dopuszczamy promocyjnie rejestrację do 3 nazw darmowo)
- każda kolejna również o ile została poprzedzona publikacją PN
- koszt rejestracji w zależności od rodzaju nazwy.
              - nazwa firmowa                             3,-PLN
              - nazwa marki                                           3,-PLN

- nazwa produktu, usługi               2,-PLN
- nazwa modelu                                          1,-PLN
- nazwa własna                                          1, PLN

- sprzedaż nazw odbywa się poprzez wewnętrzną aukcję
- 50% wartości uzyskanej kwoty na aukcji jest dochodem portalu.
 

·         kalkulacja:              przychód 1000 PLN przy jednostkowej cenie za operację 500 x 2 PLN

 

1.10.         «Abonament - utrzymywanie PN przez użytkowników biznesowych.

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin