Umysl_jak_z_niego_wreszcie_korzystac_Bandler_R-.pdf

(1081 KB) Pobierz
Richard Bandler
W serii
KOMUNIKACJA W PRAKTYCE
ukazały się następujące książki:
Jak z niego wreszcie korzystać?
Magia Porozumienia,
Jerry Richardson (USA)
Czyli jak się porozumiewać, przekonywać i postępować wobec sprzeciwu?
Sztuka wpływu i porozumiewania,
Genie Laborde
Czyli jak rozwinąć dar wpływania na otoczenie?
(USA)
J a k skorzystać z wewnętrznego
układu motywacyjnego?
Sitnikow
(Rosja)
J a k wyleczyć f o b i e
i nerwice w kilka m i n u t ?
J a k b y ć bardziej t w ó r c z y m
I osiągać zamierzone cele?
Techniki efektywnej pracy z informacjami,
Czyli jak wykorzystać swój potencjał?
Aleksij
O skutecznym prowadzeniu rozmów telefonicznych,
Margard Harutunian (Niemcy)
Czyli jak prowadzić rozmowy profesjonalnie i w dobrym stylu?
J a k poprawić pamięć i koncentrację?
O skutecznej korespondencji,
Margard Harutunian (Niemcy)
Czyli jak zwiększyć skuteczność swojej korespondencji służbowej?
Zarządzanie czasem,
Elżbieta Górska (Polska)
Czyli jak racjonalnie zaplanować i wykorzystać czas?
CENTRUM KREOWANlA LlDERÓW S.A.
Więcej wydawnictw: www.ckl.com.pl
Zamówienia: wydawnictwa@ckl.com.pl
KOMUNIKACJA W PRAKTYCE
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Wstęp
Rozdział I. Kto prowadzi ten autobus?
Większość z nas pozwala swoim umysłom robić to, na co
mają ochotę, tracąc w ten sposób czas na działania, które
nie przynoszą satysfakcji. Bandler ironizuje na temat wielu
uznanych sposobów rozwiązywania problemów, wskazując
jednocześnie alternatywne drogi wyjścia.
Rozdział II. Kierowanie własnym umysłem
W zależności od zmian wielkości, jasności, położenia i tym
podobnych właściwości naszych obrazów wewnętrznych,
zmienia się również reakcja na dane wspomnienie. Zrozu­
mienie prostych zasad rządzących tym zjawiskiem pozwoli
nam wpływać na jakość doświadczeń życiowych i zmieniać
je zgodnie z własnym oczekiwaniami. Omówienie i demon­
stracja „Najkrótszej terapii".
9
11
19
37
CENTRUM KREOWANIA LIDERÓW SA
()
Umysł, jak z niego wreszcie korzystać
Spis treści
Rozdział VIII. Uczenie się
W szkołach nadal poznajemy jedynie suche fakty zamiast
sposobów efektywnego zdobywania wiedzy. Przedstawiona
w rozdziale metoda pozwala na szybkie pozbywanie się fobii
szkolnych, ograniczających w znacznym stopniu możliwości
poznawcze ucznia. Omawiane są również inne przyczyny
trudności w uczeniu się, a także taktyki służące poprawie
pamięci.
Rozdział IX. „Swisz"
(Metoda Zmiany)
Zrozumiawszy sposób, w jaki przebiega w umyśle asocjacja
doświadczeń, można przekształcić każdą niepożądaną sytuację
lub postępowanie w sygnał wywoławczy, pomagający
stać się bardziej doskonałą wersją samych siebie. Metoda
ta pozwala eliminować niemal każde niechciane zachowanie
lub reakcję. Przykładowe zastosowania: rzucanie palenia
i eliminacja innych nałogów.
Posłowie
Suplement I. Rozróżnienia submodalnościowe
Suplement II. Konsultanci oświatowi NLP
Suplement III
Wybrana bibliografia
Słowo o Centrum Kreowania Liderów S.A
7
161
Rozdział III. Punkt widzenia
Subiektywne „obejrzenie" wspomnienia (własnymi oczami)
wywiera zupełnie inne wrażenie niż oglądanie siebie w tej
sytuacji z zewnątrz, z innego punktu widzenia. Umiejętność
wykorzystania takich różnic pozwala na wyleczenie fobii
lub nerwicy posttraumatycznych w kilka minut, jak również
stwarza wiele innych, równie interesujących możliwości.
Rozdział IV. Popełnianie b ł ę d ó w
Zazwyczaj staramy się zaradzić problemom już po ich za­
istnieniu zamiast próbować zapobiegać ich pojawieniu się.
Próba rozwiązania problemu po jego zaistnieniu może czę­
sto jeszcze pogorszyć sytuację. Dlatego lepiej nauczyć się,
jak wcześniej zapewnić sobie powodzenie.
Rozdział V. Droga do celu
Każdy posiada wewnętrzny układ motywacyjny, skłaniają­
cy go do podejmowania różnych działań. Poznanie sposobów
jego funkcjonowania, umożliwia wybór tego, co będziemy
robić, jak również pozwala wywoływać w sobie pozytywnie
uczucia, potęgujące naszą motywację. Prezentowany jest
również sposób przekształcania wewnętrznego głosu krytycz­
nego w przyjaznego, dodającego otuchy sprzymierzeńca.
Rozdział VI. Zrozumienie niejasności
Sposób, w jaki każdy z nas porządkuje swe doświadczenia
jest unikalny, ale nie niezmienny. Wiele możemy się o nim
dowiedzieć modyfikując go, a także wypróbowując sposób
rozumienia świata właściwy dla innej osoby.
Rozdział VII. Pokonywanie przekonań
Nasze wewnętrzne doświadczenia są kodowane przez umysł
w sposób, który umożliwia nam formułowanie i identyfikację
własnych przekonań. Poprzez dotarcie do swego systemu kodu­
jącego, a także przeprowadzenie w nim bezpośrednich zmian,
można łatwo przekształcić przekonania ograniczające i bez­
produktywne w twórcze, konstruktywne.
179
209
217
220
222
223
224
CENTRUM KREOWANIA LIDERÓW SA
CENTRUM KREOWANIA LIDERÓW SA
PRZEDMOWA
S
zanowni Państwo, Przekazując Państwu pierwszą pozycję
z serii
Komunikacja w praktyce
chcemy wskazać praktycz­
ne i proste sposoby sprawnego porozumiewania się i wprowa­
dzania efektywnych zmian. Głównym celem naszej serii bę­
dzie dostarczenie odpowiedzi na pytania, jak skuteczniej i
efektywniej nawiązywać udane kontakty z ludźmi, z którymi
pracujemy lub mieszkamy, jak celowo i świadomie skorzystać
z potencjału tkwiącego w relacjach międzyludzkich.
Nie bez powodu pierwszą pozycję serii poświęcamy prak­
tycznemu zrozumieniu sposobu, w jaki funkcjonuje nasz
umysł. W pojęciu tym zawiera się aktywne i świadome na­
uczenie się prostych zasad, dzięki którym będziemy świado­
mie mogli kierować pracą swojego umysłu. Wszystko po to,
aby być bardziej elastycznymi w kontaktach z partnerami
i kontrahentami, lepiej dostosowywać swoją działalność do
potrzeb rynku i klientów, mieć większy wpływ na sukces pro­
wadzonych przedsięwzięć.
Jeśli zależy Państwu na pozytywnych rezultatach wyni­
kających z lektury pozycji
„Umysł jak
z
niego wreszcie ko-
CENTRUM KREOWANIA LIDERÓW SA
10
Umysł, jak z niego wreszcie korzystać
rzystać"
to jedyną gwarancją na ich osiągnięcie jest wyko­
nanie wszystkich ćwiczeń zawartych w książce. W przeciw­
nym razie wiedza ograniczy się do teorii, z której niewiele
wynika.
Decydując się na wydanie serii
Komunikacja w prak­
tyce,
wierzymy, że odnajdą w niej Państwo wiele ważnych
wskazówek dotyczących tego, jak lepiej i sprawniej pano­
wać nad każdą sytuacją, aby maksymalizować swojej sukce­
sy zawodowe.
Jeśli należycie Państwo do osób, które w odpowiedzialny
sposób traktują swój zawód, rodzinę, firmę, przyjaciół, swo­
ją przyszłość, zdrowie to jest to najwłaściwszy moment, aby
rozpocząć przygodę w bezkonkurencyjnej „kopalni wiedzy"
zawartej w tej serii.
A więc uważnej lektury...
Agnieszka Szkop-Gwiazda
Konsultant ds. szkoleń
Centrum Kreowania Liderów S.A.
a. szkop-gwiazda@ckl. com. pl
WSTĘP
J
ak często w przeszłości zdarzało ci się słyszeć zdanie:
„Czeka was świetlana przyszłość" lub „Ma za sobą bar­
wną przeszłość"? Tego rodzaju wyrażenia są czymś więcej
niż tylko zwykłymi metaforami. Są one dokładnym odzwier­
ciedleniem sposobu myślenia osoby mówiącej, przez co mogą
stać się kluczem do wprowadzenia zmian w jej postrzeganiu
świata, a — co za tym idzie — w niej samej. A oto przykład:
wyobraź sobie jakieś miłe zdarzenie z twoim udziałem, ma­
jące miejsce w przyszłości. Rozjaśniaj teraz ten obraz, jak­
byś regulował obraz w telewizorze; zwróć uwagę, jak wraz
ze zmianą natężenia kolorów zmieniają się twoje odczucia.
Czy angażujesz się bardziej w to, co widzisz, gdy obraz sta­
je się jaśniejszy? Większość ludzi znacznie żywiej reaguje na
jaśniejszy obraz, stosunkowo niewielu zaś reaguje silniej,
widząc przyciemnione, zszarzałe kolory.
Przypomnij sobie teraz jakieś mile zdarzenie z przeszło­
ści, spójrz na nie uważnie i dodaj mu barwy... Niech kolory
staną się żywsze i bardziej jaskrawe. W jaki sposób posiada­
nie „barwnej przeszłości" zmienia intensywność twej reak­
cji na to wspomnienie? Jeżeli nie zauważasz żadnej różnicy,
CENTRUM KREOWANIA LIDERÓW SA
CENTRUM KREOWANIA LIDERÓW SA
Zgłoś jeśli naruszono regulamin