Tygodniowe-plany-pracy_cz.1-2.pdf

(2074 KB) Pobierz
TYGODNIOWE
PLANY PRACY
CZĘŚĆ
1
SPIS TREŚCI
»
SPIS TREŚCI
TYGODNIOWE PLANY PRACY – WRZESIEŃ
Wrzesień – 1. tydzień nauki ....................................................................................................... 3
Wrzesień – 2 . tydzień nauki ....................................................................................................... 5
Wrzesień – 3. tydzień nauki ....................................................................................................... 8
Wrzesień – 4. tydzień nauki ....................................................................................................... 11
TYGODNIOWE PLANY PRACY – PAŹDZIERNIK
Październik – 5. tydzień nauki ...................................................................................................13
Październik – 6. tydzień nauki .................................................................................................. 16
Październik – 7. tydzień nauki .................................................................................................. 18
Październik – 8. tydzień nauki .................................................................................................. 20
Październik – 9. tydzień nauki ...................................................................................................21
TYGODNIOWE PLANY PRACY – LISTOPAD
Listopad – 10. tydzień nauki ..................................................................................................... 22
Listopad – 11. tydzień nauki ...................................................................................................... 23
Listopad – 12 . tydzień nauki ..................................................................................................... 24
Listopad – 13. tydzień nauki...................................................................................................... 25
WAŻNE!
Aby w pełni korzystać z interaktywności poradnika, należy przed otwarciem pliku
pobrać go i zapisać na dysku komputera.
Od 8. tygodnia nauki rozkład zawiera tylko treści z zakresu edukacji matematycznej. Pozostałe treści zostaną
opublikowane wraz z poradnikiem:
Poradnik dla szkoły podstawowej. Klasa 2. Część 1B.
2
WRZESIEŃ – 1. TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
WRZESIEŃ –
1. TYDZIEŃ NAUKI
Proponowane treści nauczania związane z aktywnościami uczniów –
– numeracja zgodnie z podstawą programową
EDUKACJA POLONISTYCZNA:
Wypowiedzi uczniów na temat ich oczekiwań związanych z nauką w klasie drugiej. (1.3a)
Konstruowanie pytań wokół wskazanego tematu. (1.3c)
Redagowanie odpowiedzi na postawione pytania. (1.3c)
Pozyskiwanie informacji od innych dzieci i wykorzystanie uzyskanych wiadomości. (1.1a)
Czytanie tekstu ze zrozumieniem, wyszukiwanie w nim odpowiednich fragmentów. (1.1b, 1.2b)
Odczytywanie zakodowanych wyrazów. (1.1b)
Zapisywanie nazw miast, gór i krain geograficznych. (1.3f)
Zapoznawanie z tekstem listu elektronicznego i zaproszenia. (1.1d)
Wyodrębnianie głosek w wyrazach wypowiadanych i liter w wyrazach zapisanych. (1.3e)
Opisywanie zgromadzonych przedmiotów w „tajemniczej torbie”. (1.3a)
Czytanie instrukcji ze zrozumieniem. (1.1b)
Zapisywanie wyników obserwacji w tabeli. (1.1b)
Słuchanie wypowiedzi innych, wyciąganie z nich wniosków. (1.1a, b)
Szukanie w różnych źródłach informacji dotyczących bursztynów, amonitów, wyglądu sójki,
pochodzenia soli w Wieliczce. (1.1c)
EDUKACJA MATEMATYCZNA:
Szacowanie liczby przedmiotów i sprawdzanie poprawności szacowania przez przeliczanie
elementów. (7.2, 7.4)
Stosowanie określeń: „więcej”, „najwięcej”, „mniej”, „najmniej”, „tyle samo”. (7.4)
Porównywanie liczebności zbiorów za pomocą przeliczania obiektów i dobierania ich w pary. (7.2, 7.4)
Rozkład liczby na składniki w zakresie 10. (7.3, 7.5)
Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych. (7.8)
Matematyka w terenie, orientacja przestrzenna: „w lewo”, „w prawo”, „prosto”, „po lewej”, „po prawej”.
(7.17)
Ćwiczenia orientacyjne związane z odległością i z zastosowaniem pojęć: „niedaleko”, „blisko”,
„najbliżej”, „obok”. (7.17)
Zabawy matematyczne kształcące orientację przestrzenną oraz określanie kierunków. (7.17)
Wyznaczanie i opisywanie na planach drogi do obranego celu z zastosowaniem pojęć: „w lewo”,
„w prawo”, „prosto”. (7.17)
EDUKACJA PRZYRODNICZA:
Wskazywanie na mapie Polski wybranych miejsc. (5.7)
Przeprowadzanie doświadczeń i wyciąganie wniosków na ich podstawie. (6.1)
Założenie i prowadzenie dziennika obserwacji powstawania bryłki soli, zapisywanie danych. (6.1)
Wyjaśnienie sposobu powstawania bursztynów. (6.1)
3
WRZESIEŃ – 1. TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
EDUKACJA SPOŁECZNA I ETYKA:
Aktywna i efektywna współpraca w zespole. (5.4)
Przestrzeganie reguł obowiązujących w szkole. (11.7)
Wskazywanie swoich mocnych i słabych stron – rozumienie znaczenia współpracy. (5.4)
Uświadomienie uczniom, że mają wpływ na atmosferę w klasie oraz możliwość wyboru zagadnień,
które chcą poznać. (11.2)
Przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej. (5.6)
Współpraca z różnymi ludźmi, negocjowanie, podejmowanie decyzji. (5.4)
EDUKACJA PLASTYCZNA I ZAJĘCIA TECHNICZNE:
„Jak spędziliśmy wakacje”– wykonanie pracy plastycznej techniką dowolną. (4.2b)
Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem pamiątek z wakacji. (4.2b)
EDUKACJA MUZYCZNA:
Taniec integracyjny. (3.1a)
Zabawy rytmiczne. (3.1a)
Słuchanie muzyki. (3.1c)
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE:
Zwrócenie uwagi uczniów na korzyści i zagrożenia związane z rozwojem nowoczesnych technologii.
(8.5a, b)
Wyszukiwanie informacji w internecie (przeglądanie stron wskazanych przez nauczyciela). (8.3.a)
WYCHOWANIE FIZYCZNE I EDUKACJA ZDROWOTNA:
Udział w zabawach organizacyjno-porządkowych. (10.3c)
Przestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania się w trakcie zabaw ruchowych. (10.4f)
Troska o higienę osobistą i czystość odzieży. (10.4.a)
Udział w zabawach, minigrach i grach terenowych, zawodach sportowych, respektowanie ustalonych
reguł. (10.3c)
Trening zachowań w sytuacjach zwycięstwa i w sytuacjach porażki. (10.3d)
4
WRZESIEŃ – 2 TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
WRZESIEŃ
– 2 . TYDZIEŃ NAUKI
Proponowane treści nauczania związane z aktywnościami uczniów –
– numeracja zgodnie z podstawą programową
EDUKACJA POLONISTYCZNA:
Wyjaśnianie, co oznaczają kolory na mapie. (1.1b)
Czytanie ze zrozumieniem instrukcji gry. (1.1b)
Głośne czytanie fragmentu opowiadania ze zwracaniem uwagi na znaki przestankowe. (1.2c)
Słuchanie tekstu czytanego przez inne osoby. (1.1a)
Streszczanie czytanego opowiadania, formułowanie w kilku zdaniach jego głównej myśli. (1.3a)
Czytanie tekstu z podziałem na role. (1.2c)
Samodzielne szukanie informacji w tekstach z wykorzystaniem mapy fizycznej świata. (1.1b, c)
Tłumaczenie własnymi słowami, czym jest przewodnik turystyczny i jakie informacje
powinny się w nim znaleźć. (1.3c)
Zapisywanie zebranych informacji za pomocą notatek wykonanych techniką mapy mentalnej. (1.3f)
Redagowanie właściwego rodzaju zdań w zależności od kontekstu. (1.3b)
Dostrzeganie różnic między zdaniami zakończonymi kropką, znakiem zapytania i wykrzyknikiem,
stosowanie właściwej intonacji. (1.3d)
Odczytywanie zakodowanych informacji. Kodowanie wiadomości dla koleżanek i kolegów. (1.1b)
Przekazywanie informacji z wykorzystaniem mimiki, gestykulacji. (1.4a)
Stosowanie różnych form komunikowania się. (1.3b)
Odczytywanie uproszczonych rysunków oraz piktogramów umieszczonych w szkole, na ulicy. (1.1b)
Przygotowywanie scenek dramowych i występowanie w nich. (1.4a)
Samodzielne dochodzenie do zasady dotyczącej znaku znajdującego się na końcu różnych rodzajów
zdań. (1.3f)
Poszerzanie zasobu słownictwa czynnego i biernego poprzez udział w zabawach językowych. (1.3b)
Wymyślanie i zapisywanie historyjki z wykorzystaniem wybranych rysunków. (1.3a)
Słuchanie i przekazywanie instrukcji dotyczącej przygotowania gry. (1.1a, 1.3a)
Zapisywanie nowych zasad gry na „kartach zadań”. (1.3f)
EDUKACJA MATEMATYCZNA:
Ćwiczenie orientacji przestrzennej: „lewa”, „prawa”, „w lewo”, „w prawo”, „po lewej”, „po prawej”. (7.17)
Orientowanie się w planie ewakuacyjnym. Ustalanie i opisywanie drogi ewakuacyjnej w szkole:
„w lewo”, „w prawo”, „prosto”. (7.17, 9.3c)
Określanie i wskazywanie kierunków na zamkniętej płaszczyźnie: „góra”, „dół”, „lewa”, „prawa”, „lewy/
prawy górny róg”, „lewy/prawy dolny róg”. (7.17)
Określanie położenia obiektów względem siebie: „na górze”, „na dole”, „w lewym/w prawym górnym
rogu”, „po lewej/po prawej stronie”, „na środku”, „na lewo/na prawo od”, „nad”, „pod”, „obok”,
„pomiędzy”. (7.17)
Odczytywanie umownych symboli i znaków. Rozumienie sensu kodowania i dekodowania informacji.
(1.1b, 7.17)
Klasyfikowanie przedmiotów według cech jakościowych i cech ilościowych oraz ich przeznaczenia. (7.1)
Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na zaprzeczenie jednej z cech. (7.1)
Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na cechy przeciwstawne. (7.1)
Nazywanie i wymienianie w odpowiedniej kolejności dni tygodnia i nazw miesięcy. (7.15)
Poprawne stosowanie określeń: „tydzień”, „dzień tygodnia”, „wczoraj”, „przedwczoraj”, „jutro”,
„pojutrze”, „poprzedni dzień”, „następny dzień” oraz „miesiąc”, „dzień miesiąca”, „poprzedni miesiąc”,
„następny miesiąc”. (7.15)
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin