pingwiny.pdf

(1077 KB) Pobierz
Pingwiny
v
Zasady gry Pingwiny
Przed rozpoczęciem gry należy przygotować pionki do gry. W tym celu wycinamy pingwiny i lamparty morskie wzdłuż
czarnych ciągłych linii a następnie zginamy wzdłuż linii przerywanych. Do gry potrzebna będzie również zwykła kostka.
Na początku ustawiamy pingwiny w dużym niebieskim kole a 4 lamparty morskie w białych kołach. Można zwiększyć
poziom trudności gry ustawiając dodatkowe 1-3 lamparty morskie na niebieskich małych kołach (zajmują 2 pola).
Lamparty morskie na niebieskich polach muszą być oddzielone od siebie przynajmniej 6 polami.
Celem gry jest przeprowadzenie stada pingwinów do pola z rybami. Wszyscy gracze grają jako jedna drużyna. W swojej
kolejce gracz rzuca kostką i przesuwa jednego z pingwinów o tyle pól ile wypadło oczek na kostce. Ograniczenia ruchu:
Pinki pingwinów mogą być odległe o maksymalnie 6 pól (pingwiny poruszają się całym stadem),
Pionek pingwina nie może wejść na pole zajmowane przez lamparta morskiego (to ich naturalny wróg)
Wejście na pole z rybami kończy ruch nawet jeśli gracz wyrzucił więcej oczek
Jeśli gracz nie ma możliwości ruchu traci kolejkę.
Gra kończy się gdy wszystkie pingwiny dotrą do ryb.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z następujących źródeł:
pixabay.com/pl/lodowiec-argentyna-
patagonia-g%C3%B3ry-530050/
pixabay.com/pl/ryby-fischer-ryb-po%C5%82ow%C3%B3w-rynku-1021241/
pixabay.com/pl/zima-w-tle-new-year-s-day-sylwester-586013/
pixabay.com/pl/pingwin-ptak-zwierz%C4%85t-stojak-king-310087/
pixabay.com/pl/lew-morski-ssaki-morze-stworze%C5%84-33881/
Przed rozpoczęciem gry należy przygotować pionki do gry. W tym celu wycinamy pingwiny i lamparty morskie
wzdłuż czarnych ciągłych linii a następnie zginamy wzdłuż linii przerywanych.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin