Analiza-technologiczności.pdf

(182 KB) Pobierz
Analiza technologiczności konstrukcji
Analizując technologiczność przekładni kątowej skupiono się nad uproszczeniem metody
wykonania poszczególnych zespołów wchodzących w jej skład, jak i zachowania prostoty
montażu. W trakcie analizy rozpatrywano z osobna:
zespół wału napędowego,
zespół wału napędzanego,
części korpusu,
proces montażu zespołów do korpusu przekładni.
Zespół wału napędowego
Wykonanie samodzielnej obudowy wału napędowego wraz z kołnieżem
umożliwiającym jej montaż do korpusu przekładni, dzięki czemu znacznie została
uproszczonakonstrukcja przekładni, ograniczona ilość części zespołu oraz miejsc
wymagająch uszczelnienia;
Zmniejszenie kosztów produkcji, uproszczenie montażu zespołu wału
napędowego, skrócenie czasu wykonania oraz złożenia przekładni;
Ograniczanie się do wykonania niezbędnych podcięć technologicznych,
znormalizowanych rowków pod elementy zabezpieczające, gwintów oraz
fazowań, które mogą być wykonane za pomocą uniwersalnych noży tokarskich;
Wykorzystanie szeroko dostępnych i znormalizowanych części do łożyskowania i
zabezpieczenia wału przed ruchem poosiowym, co znacznie ułatwia montaż oraz
obniża koszty produkcji.
Zespół wału napędzanego
Ograniczanie się do wykonania niezbędnych podcięć technologicznych,
znormalizowanych rowków pod elementy zabezpieczające, gwintów oraz
fazowań, które mogą być wykonane za pomocą uniwersalnych noży tokarskich;
Zastosowanie tulei dystansowej spełniającej funkcję powierzchni oporowej i
ustalającej dla łożyskowania;
Wykorzystanie szeroko dostępnych i znormalizowanych części do łożyskowania i
zabezpieczenia wału przed ruchem poosiowym, co znacznie ułatwia montaż oraz
obniża koszty produkcji.
Części korpusu
Uproszczenie kształtu korpusu;
Rezygnacja z wszelkiego typu dodatkowych kanałó i miejsc smarowanych
smarem stałym, co spowodowało znaczne uproszczenie konstrukcji;
Rezygnacja z przekładni dzielonej,
Zmniejszenie liczby części korpusu do trzech części w celu uproszczenia
procesu produkcji oraz ułatwienia montażu przekładni.
Proces montażu zespołów do korpusu
Rozważając etap składania przekładni na stanowisku montażowym można
wywnioskować, iż w przypadku tego typu konstrukcji podział korpusu na trzy
elementy ogranicza wagę poszczególnych elementów, którymi musi operować
montażysta oraz znacznie ogranicza ilość połączeń śrubowych dzięki czemu skracamy
czas montarzu przekładni.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin