Analiza-technologiczności.pdf
(
182 KB
)
Pobierz
Analiza technologiczności konstrukcji
Analizując technologiczność przekładni kątowej skupiono się nad uproszczeniem metody
wykonania poszczególnych zespołów wchodzących w jej skład, jak i zachowania prostoty
montażu. W trakcie analizy rozpatrywano z osobna:
•
•
•
•
zespół wału napędowego,
zespół wału napędzanego,
części korpusu,
proces montażu zespołów do korpusu przekładni.
•
Zespół wału napędowego
•
Wykonanie samodzielnej obudowy wału napędowego wraz z kołnieżem
umożliwiającym jej montaż do korpusu przekładni, dzięki czemu znacznie została
uproszczonakonstrukcja przekładni, ograniczona ilość części zespołu oraz miejsc
wymagająch uszczelnienia;
Zmniejszenie kosztów produkcji, uproszczenie montażu zespołu wału
napędowego, skrócenie czasu wykonania oraz złożenia przekładni;
Ograniczanie się do wykonania niezbędnych podcięć technologicznych,
znormalizowanych rowków pod elementy zabezpieczające, gwintów oraz
fazowań, które mogą być wykonane za pomocą uniwersalnych noży tokarskich;
Wykorzystanie szeroko dostępnych i znormalizowanych części do łożyskowania i
zabezpieczenia wału przed ruchem poosiowym, co znacznie ułatwia montaż oraz
obniża koszty produkcji.
•
•
•
•
Zespół wału napędzanego
•
Ograniczanie się do wykonania niezbędnych podcięć technologicznych,
znormalizowanych rowków pod elementy zabezpieczające, gwintów oraz
fazowań, które mogą być wykonane za pomocą uniwersalnych noży tokarskich;
Zastosowanie tulei dystansowej spełniającej funkcję powierzchni oporowej i
ustalającej dla łożyskowania;
Wykorzystanie szeroko dostępnych i znormalizowanych części do łożyskowania i
zabezpieczenia wału przed ruchem poosiowym, co znacznie ułatwia montaż oraz
obniża koszty produkcji.
•
•
•
Części korpusu
•
•
•
•
Uproszczenie kształtu korpusu;
Rezygnacja z wszelkiego typu dodatkowych kanałó i miejsc smarowanych
smarem stałym, co spowodowało znaczne uproszczenie konstrukcji;
Rezygnacja z przekładni dzielonej,
Zmniejszenie liczby części korpusu do trzech części w celu uproszczenia
procesu produkcji oraz ułatwienia montażu przekładni.
•
Proces montażu zespołów do korpusu
Rozważając etap składania przekładni na stanowisku montażowym można
wywnioskować, iż w przypadku tego typu konstrukcji podział korpusu na trzy
elementy ogranicza wagę poszczególnych elementów, którymi musi operować
montażysta oraz znacznie ogranicza ilość połączeń śrubowych dzięki czemu skracamy
czas montarzu przekładni.
Plik z chomika:
lukas-777
Inne pliki z tego folderu:
Analiza-technologiczności.pdf
(182 KB)
lista-czesci (5).pdf
(225 KB)
montaż - strona tytułowa projektu.pdf
(268 KB)
T-4 karta technologiczna montażu.pdf
(287 KB)
T-5 karta montaż przekładni.pdf
(294 KB)
Inne foldery tego chomika:
do wydruku
Karty Gotowe
Karty i pomoce
Projekt-przekładni
wersja ostateczna
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin