¬ Generated by localisation spreadsheet {TMT_SETTLEMENT_INCOME}Dochód osady {TMT_LOYALTY_TOOLTIP_REVOLTING}Lojalność: Możliwość buntu {TMT_LOYALTY_TOOLTIP_RIOTING}Lojalność: Możliwość zamieszek {TMT_LOYALTY_TOOLTIP_DISILLUSIONED}Lojalność: Rozczarowani {TMT_LOYALTY_TOOLTIP_CONTENT}Lojalność: Zadowoleni {TMT_LOYALTY_TOOLTIP_HAPPY}Lojalność: Szczęśliwi {TMT_GROWTH_TOOLTIP_GROWTH}Ludność: Wzrost {TMT_GROWTH_TOOLTIP_STATIC}Ludność: Brak wzrostu {TMT_GROWTH_TOOLTIP_DECLINING}Ludność: Spadek {TMT_SETTLEMENT_STATUS_TRAINING}Aktualnie formowane oddziały {TMT_SETTLEMENT_STATUS_BUILDING}Aktualnie konstruowane budynki {TMT_LCLICK_FOR_BUILD_OPTIONS}Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby zobaczyć udoskonalenia dla tego budynku {TMT_CONSTRUCTION_HELP}Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby dodać do kolejki {TMT_CONSTRUCTION_REMOVE_HELP}Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby usunąć z kolejki {TMT_COST_OF_CONSTRUCTION}Koszt budowy obiektu {TMT_TIME_TO_CONSTRUCT}Liczba tur potrzebnych do zbudowania obiektu {TMT_COST_OF_RECRUITMENT_UNIT}Koszt rekrutacji oddziału {TMT_TIME_TO_RECRUIT}Liczba tur potrzebnych do wyszkolenia {TMT_SEASON_SUMMER}Lato {TMT_SEASON_WINTER}Zima {TMT_REMAINING_ACTION_POINTS}Punkty ruchu\nCiemnoniebieski pasek oznacza dostępne punkty\nCzęść jasnoniebieska oznacza efekt\npunkty ruchu po wykonaniu danej\noperacji {TMT_ACCEPT_FIELD_CONSTRUCTION}Zbuduj wybrany obiekt {TMT_CANCEL_FIELD_CONSTRUCTION}Niczego nie buduj {TMT_BUILD_FORT_OR_WATCHTOWER}Zbuduj fort lub strażnicę {TMT_CANNOT_BUILD_FORT_OR_WATCHTOWER}Nie można tu zbudować fortu lub wieży obserwacyjnej {TMT_CANNOT_ATTACK_FROM_SIEGED_SETTLEMENT}Będąc oblężonym można atakować tylko oblegającą armię {TMT_SHOW_GENERAL_UNIT_DETAILS}Pokaż szczegółowe informacje na temat oddziału straży przybocznej tej postaci {TMT_LCLICK_SELECT}Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby wybrać {TMT_RCLICK_INFO}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby uzyskać dalsze informacje {TMT_LDBL_CLICK_INFO}Dwukrotnie kliknij lewym przyciskiem myszy, aby uzyskać dalsze informacje {TMT_CURSOR_ATTACK}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby zaatakować {TMT_CURSOR_MOVE}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby wykonać ruch {TMT_CURSOR_SELECT}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby wybrać {TMT_CURSOR_MOVE_MAP}Przesuń mapę {TMT_CURSOR_MOUSE_LOOK}Rozglądanie się przy użyciu myszki {TMT_CURSOR_CLICK_DOWN}Wciśnięcie przycisku {TMT_CURSOR_EXCHANGE}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby wymienić oddziały i postaci {TMT_CURSOR_DEFAULT_ACTION}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby wykonać misję {TMT_CURSOR_NO_ACTION}Brak możliwości działania w tym miejscu {TMT_CURSOR_ENTER_SETTLEMENT}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby wejść do osady {TMT_CURSOR_DISEMBARK}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby zejść z pokładu {TMT_CURSOR_SET_RALLY_POINT}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby ustanowić punkty zborne tej osady {TMT_CURSOR_AUTO_MERGE}Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby połączyć oddziały {TMT_NO_MULTITURN_MISSIONS}Nie można atakować lub wykonywać misji w przeciągu wielu tur {TMT_NO_MULTITURN_EXCHANGES}Nie można łączyć lub wymieniać oddziałów w przeciągu wielu tur {TMT_SIEGE_EQUIPMENT_NOT_REQUIRED}Budowa tego sprzętu oblężniczego nie jest potrzebna {{TMT_NO_DIPLOMACY_WITH_REBELS}Brak możliwości prowadzenia działań dyplomatycznych z buntownikami {TMT_TIMBER_TOOLTIP}Drewno - drobne zasoby handlowe {TMT_GRAIN_TOOLTIP}Zboże - drobne zasoby handlowe \nnZwiększa przyrost ludności danej osady {TMT_COAL_TOOLTIP}Owoce - drobne zasoby handlowe {TMT_WOOL_TOOLTIP}Wełna - umiarkowane zasoby handlowe {TMT_FISH_TOOLTIP}Ryby - umiarkowane zasoby handlowe {TMT_MARBLE_TOOLTIP}Miód - umiarkowane zasoby handlowe {TMT_FURS_TOOLTIP}Futra - cenne zasoby handlowe {TMT_WINE_TOOLTIP}Wino - cenne zasoby handlowe {TMT_AMBER_TOOLTIP}Wioska - cenne lokalne zasoby handlowe {TMT_TEXTILES_TOOLTIP}Textiles - cenne zasoby handlowe {TMT_IRON_TOOLTIP}Żelazo - doskonałe zasoby handlowe {TMT_IVORY_TOOLTIP}Kość słoniowa - doskonałe zasoby handlowe {TMT_SILK_TOOLTIP}Silk - doskonałe zasoby handlowe {TMT_TOBACCO_TOOLTIP}Fajkowe ziele - rzadkie i cenne zasoby handlowe {TMT_SILVER_TOOLTIP}W pobliskiej osadzie można zbudować kopalnie srebra {TMT_GOLD_TOOLTIP}W pobliskiej osadzie można zbudować kopalnie złota {TMT_CHOCOLATE_TOOLTIP}Mithril - niezwykle cenny i rzadki metal {TMT_DOGS_TOOLTIP}Konie - cenne zasoby handlowe {TMT_CAMELS_TOOLTIP}Wyspa Carrock\nDuża kamienna wyspa położona w górnym biegu rzeki Anduiny {TMT_ELEPHANTS_TOOLTIP}Mumakile - umożliwia tworzenie w pobliskiej osadzie jednostek dosiadających Mumakile {TMT_SLAVES_TOOLTIP}Niewolnicy - cenne zasoby handlowe {TMT_DYES_TOOLTIP}Białe Wieże na Emyn Beraid\nTrzy wysokie elfickie wieże, w których znajdował się niegdyś Palantir {TMT_SUGAR_TOOLTIP}Cukier - umiarkowane zasoby handlowe {TMT_SULFUR_TOOLTIP}Amon Hen\nStarodawna wieża obserwacyjna, pilnująca wodospadów Rauros {TMT_TIN_TOOLTIP}Brama Argonath\nPosągi Isildura i Anáriona {TMT_SPICES_TOOLTIP}Wieża Durina\nStarodawna krasnoludzka wieża {TMT_COTTON_TOOLTIP}Rammas Echor\nPierwsza linia obrony Gondoru {TMT_ROADS_TOOLTIP}Droga: zwiększa zasięg marszu armii\nZwiększa także dochody z handlu\nNatężenie ruchu jest wskaźnikiem wielkości handlu {TMT_PAVED_ROADS_TOOLTIP}Brukowana droga: umożliwia armiom poruszanie się z dużą szybkością\nZwiększa także dochody z handlu\nNatężenie ruchu jest wskaźnikiem wielkości handlu {TMT_HIGHWAYS_TOOLTIP}Szeroka droga: umożliwia armiom pokonywanie dużych odległości\nZwiększa także dochody z handlu\nNatężenie ruchu jest wskaźnikiem wielkości handlu {TMT_SEA_LANES_TOOLTIP}Szlak handlowy pomiędzy osadami mającymi porty {TMT_FAMOUS_BATTLE_SITE_TOOLTIP}Stoczono tutaj epicką bitwę, o której wieść rozeszła się na wszystkie strony świata {TMT_INFLUENCE_LEVEL_0}Dojrzała rzepa ma większy wpływ na innych ludzi niż ten nędznik {TMT_INFLUENCE_LEVEL_1}Nikt nie słucha tego człowieka - nawet, gdy jest pewien swoich racji {TMT_INFLUENCE_LEVEL_2}Mówi się, że nawet żona tego człowieka ledwie zwraca uwagę na jego słowa {TMT_INFLUENCE_LEVEL_3}Choć uważa się, że jego osądy są pełne mądrości, brak charyzmy uniemożliwia mu przekonanie do nich innych {TMT_INFLUENCE_LEVEL_4}Uważa się, że człowiek ten jest godnym urzędnikiem, jednak wciąż nie dał się zauważyć na dworze królewskim {TMT_INFLUENCE_LEVEL_5}Zdaniem wielu ważny na tyle, by większość pomniejszych lordów słuchała jego rad z uwagą {TMT_INFLUENCE_LEVEL_6}Choć nie zawsze udaje mu się wygrać każdą potyczkę słowną, do jakiej przystąpi, jego rady zawsze zjednują mu szacunek {TMT_INFLUENCE_LEVEL_7}Jest znany z tego, że udaje mu się przekonać innych, by przyjrzeli się sprawom z punktu widzenia diametralnie różnego od ich własnych przekonań {TMT_INFLUENCE_LEVEL_8}Nawet jego wrogowie uważają go za kopalnię mądrości w kwestii większości tematów {TMT_INFLUENCE_LEVEL_9}Argumenty tego człowieka są tak przekonujące, że z łatwością udaje mu się manipulować nawet wyedukowaną publicznością {TMT_INFLUENCE_LEVEL_10}Uczeni podążają za tym człowiekiem, pragnąc cytować jego pełne mądrości słowa i przemyślenia {TMT_COMMAND_LEVEL_0}Ten człowiek zmoczył by się na samą myśl, że może dowodzić {TMT_COMMAND_LEVEL_1}Nawet młode, wiejskie dziewczyny śmieją się, gdy ten człowiek próbuje im mówić, co mają robić {TMT_COMMAND_LEVEL_2 }Urodzony sługa, człowiek ten nie ma żadnego pojęcia o tym, czym jest przewodnictwo {TMT_COMMAND_LEVEL_3 }Rozumie czym jest struktura dowodzenia, ale nie bardzo wie, jakie wydawać rozkazy {TMT_COMMAND_LEVEL_4 }Choć ciężko mówić, by był geniuszem taktyki, człowiek ten ma jednak dryg do dowodzenia {TMT_COMMAND_LEVEL_5 }Mając odpowiednie wojsko i warunki, ten człowiek potrafi poprowadzić armię do zwycięstwa {TMT_COMMAND_LEVEL_6 }Cichy i pewny siebie na stanowisku dowódcy armii, a równocześnie odnoszący zdecydowane zwycięstwa {TMT_COMMAND_LEVEL_7 }Choć jest tylko człowiekiem, otaczająca go aura przywództwa wpływa na wielu podczas bitwy {TMT_COMMAND_LEVEL_8 }Zdolności dowódcze tego człowieka pozwalają ludziom przekraczać na polu bitwy granice własnych możliwości {TMT_COMMAND_LEVEL_9 }Śmiały i pewny siebie, człowiek ten mógłby poprowadzić rozwścieczony tłum na podbój imperium {TMT_COMMAND_LEVEL_10}Pole bitwy to żywioł tego człowieka! Jest prawdziwym panem wojny {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_0}Człowiek ten jest tak naiwny i niewinny, że nie udałoby mu się podejść nawet trupa {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_1}Jest na tyle niezdarny i krzykliwy, że tylko głupiec mógłby zlecić temu człowiekowi szpiegowanie {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_2}Może i mógłby prowadzić podejrzaną działalność, ale brak mu sprytu i zręczności, by robić to dobrze {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_3}Sprytniejszy od większości nocnych strażników... Ale nie od wszystkich {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_4}Zwykle potrafi z powodzeniem wykonać pomniejsze misje szpiegowskie, odpowiednio się wcześniej przygotowując {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_5}Dyskretny i ostrożny w dostatecznym stopniu, by można mu było powierzyć najbardziej niebezpieczne i tajne zadania {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_6}Udowodnił już, że potrafi wykonać niebezpieczne i wymagające sprytu misje {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_7}Człowiek ten przewyższa sprytem nawet lisy i łasice {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_8}Nawet wyżeł nie zdołałby wytropić tego człowieka, dla ludzi jest niczym więcej, niż tylko cieniem {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_9}Ten człowiek to uosobienie subtelności, skrytości i nieuchwytności {TMT_SUBTERFUGE_LEVEL_10}Człowiek ten włada królestwem cieni. Czasami wydaje się, że sam jest jednym z nich {TMT_TOGGLE_AUTOMANAGEMENT}Zmień ustawienia automatycznego zarządzania tą osadą {TMT_DECREASE_TAXATION}Zmniejsz podatki {TMT_INCREASE_TAXATION}Zwiększ podatki {TMT_CHANGE_GOVERNOR_POLICY}Zmień politykę namiestnika {TMT_DECREASE_GAMES_FREQUENCY}Zmniejsz częstotliwość gier i/lub wyścigów {TMT_INCREASE_GAME...
krystian95