mnożenie i dzielenie klasa 3.docx

(14 KB) Pobierz

NA CO BE ZU

1

Podajesz prawidłowy wynik mnożenia w zakresie 100.

2

Podajesz prawidłowy wynik dzielenia w zakresie 100.

3

Rozumiesz pojęcia mnożenia i dzielenia, jako działań wzajemnie odwrotnych.

4.

Rozwiązujesz proste zadanie tekstowe na porównywanie ilorazowe:

- zapisujesz poprawne działanie

- podajesz poprawny wynik

- zapisujesz odpowiedź.

 

1.      Oblicz.


6 x 6 =

4 x 5 =

10 x 7 =

7 x 8 =

3 x 9 =

9 x 9 =

7 x 4 =

2 x 9 =


 

2.      Oblicz.


24 ÷ 8 =

45 ÷ 5 =

100 ÷10 =

30 ÷ 6 =

15 ÷ 3 =

27 ÷ 9 =

42 ÷ 7 =

72  ÷ 8 =


3.      Uzasadnij wyniki dzielenia sprawdzając je za pomocą mnożenia jak we wzorze.

 

81 ÷ 9 = 9 bo 9 x 9 = 81
 

80 ÷ 8 = ……  bo ………………………

25 ÷ 5 = ……  bo ………………………

56 ÷ 7 = ……  bo ………………………

54 ÷ 6 = ……  bo ………………………

 

4.      Rozwiąż zadanie. Zapisz działanie i odpowiedź.

 

Tomek kolekcjonuje modele samochodów. Ma ich 8 a Krzyś 3 razy więcej. Ile modeli ma Krzyś?

Obliczenia: ………………………………………………………………..

Odpowiedź: ……………………………………………………………….

 

 

 

 

INFORMACJA ZWROTNA

 

Podałeś poprawne wyniki mnożenia.

 

Podałeś poprawne wyniki dzielenia.

 

Wiesz, że dzielenie i mnożenie to działania odwrotne.

 

Rozwiązałeś zadanie tekstowe:

 

- zapisałeś poprawne działanie

 

- podałeś poprawny wynik

 

- zapisałeś odpowiedź

 

 



Tu stosuję trzy koła:



       zadanie wykonane bardzo dobrze, bezbłędnie

       zadanie wykonane z niewielkimi błędami



       zadanie wykonane nieprawidłowo lub w ogóle nie zrobione

 

Uwagi:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin