A ja rosnę i rosnę
Trzylatek
Wpisy do dziennika
III/1
Dobre maniery
– Zabawa Dzień dobry.
– Zabawa ruchowo-naśladowcza Wiem i umiem pokazać (według E. M. Minczakiewicz).
– Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem (według J. Silberg).
– Słuchanie wiersza B. Gorajskiej Dobre maniery.
· Stosowanie form grzecznościowych.
– Wyjście do ogrodu – poznanie miejsc zabaw przeznaczonych dla dzieci młodszych i zasad bezpiecznego poruszania się po placu.
– Zabawa paluszkowa Powitanie (według K. Sąsiadka).
– Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
– Zwrócenie uwagi na stosowanie formy grzecznościowej do widzenia przed wyjściem z przedszkola.
III/2
Wesołe i smutne miny
– Zabawa relaksacyjna Kołyska - rozluźnianie i napinanie dużych grup mięśniowych.
– Zabawa ruchowo-naśladowcza Wiem i umiem pokazać.
– Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem.
– Słuchanie piosenki Marsz dzieci.
· Rozwijanie poczucia rytmu.
– Zabawy balonami w ogrodzie (według pomysłu nauczyciela).
– Wspólne kolorowanie rysunków przedstawiających chmurkę i słoneczko jako symbole smutku i radości. Przyporządkowanie otrzymanych obrazków znaczeniom słów rymowanki.
– Zabawa ortofoniczna Wesoły tygrysek.
– Zabawy swobodne w sali wybranymi zabawkami.
III/3
Co potrafimy?
– Zabawa Dotykamy nosa (według J. Silberg).
– Zabawy rozwijające orientację w schemacie własnego ciała.
· Rozwijanie świadomości własnego ciała.
– Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy, cz. 1, nr 2.
Oglądanie obrazków przedstawiających misie. Kolorowanie grubymi kredkami świecowymi rysunku wybranego misia.
III/4
Wszyscy razem i każdy osobno
– Zabawa ruchowa przy piosence Marsz dzieci.
– Zabawa Dotykamy nosa.
– Malowanie farbą klejową frędzli przy kocyku.
· Rozwijanie sprawności manualnych.
– Ćwiczenia i zabawy integrujące grupę (według pomysłu nauczyciela).
– Ćwiczenie rozwijające zmysł dotyku Mój kocyk.
– Zabawa tematyczna Przyjęcie u lalek (z wykorzystaniem zabawek z kącika lalek).
– Oglądanie przygotowanych przez nauczyciela obrazków – piktogramów symbolizujących ważniejsze miejsca znajdujące się w sali.
– Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
III/5
Lubimy przedszkole
– Zabawa ruchowa z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
– Zabawa fabularyzowana Urodziny lalki Zosi.
· Utrwalanie zwrotów grzecznościowych.
– Układanie obrazków przedstawiających przedszkolne zabawki, pociętych na dwie części.
– Ozdabianie sylwety kwiatka kuleczkami plasteliny.
– Zabawy swobodne w kącikach.
IV/1
Dbamy o swój wygląd
– Zabawa naśladowcza Dbam o czystość (opracowana na podstawie fragmentu wiersza A. Kornackiej Buzia, ręce, brzuch i serce).
– Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Kotki czyścioszki.
– Słuchanie opowiadania M. Kownackiej W Plastusiowie lalki mają swoje umywalki.
· Kształtowanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami.
– Zabawy integrujące grupę, znane już dzieciom.
– Zabawa relaksacyjna Kotki odpoczywają.
– Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy, cz. 1, nr 3.
Oglądanie obrazków. Określenie, do czego służy druga szczoteczka. Odszukanie we wkładce odpowiedniego obrazka i naklejenie go w ramce.
– Pokaz dokładnego mycia rąk, sposobu używania mydła w kostce lub
z dozownikiem, dokładnego osuszania ich (za pomocą ręcznika lub suszarki).
– Zabawy w kącikach dowolnie wybraną zabawką.
IV/2
– Zabawa kształtująca świadomość własnego ciała Przygotowanie do śniadania (według M. Bogdanowicz).
– Zabawa ruchowa przy piosence Dziś pod liściem łopianu.
– Zabawy przy piosence Dziś pod liściem łopianu.
– Spacer w pobliżu przedszkola.
– Zabawa tematyczna Przyjęcie u lalek.
– Zabawa plastyczna Mój kubek − rysowanie sylwety kubka kolorową kredą.
– Rozmowa na temat kulturalnego spożywania posiłków i odpowiedniego zachowania się przy stole, na podstawie obrazka.
IV/3
Sami sprzątamy zabawki
– Zabawa matematyczna Układamy, sprzątamy.
· Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z zastosowaniem słów: na, pod.
– Zabawy w piaskownicy w ogrodzie przedszkolnym.
– Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy, cz. 1, nr 4.
Nazywanie zabawek zabieranych przez dzieci do piaskownicy. Odszukanie we wkładce obrazka przedstawiającego wiaderko. Naklejenie go na środku karty.
– Zabawa Gdzie ukryła się lalka Zosia?
– Rozmowa na temat obrazka przedstawiającego zachowanie się dzieci w czasie zabawy w piaskownicy − zachęcanie dzieci do sprzątania zabawek po skończonej zabawie.
– Zabawy konstrukcyjne z użyciem różnego rodzaju klocków. Zwracanie uwagi na zgodną zabawę podczas korzystania ze wspólnych zabawek, zachęcanie do odkładania ich na właściwe miejsca.
IV/4
Znamy swoje ubranka
– Zabawa muzyczno-ruchowa Raz powoli, raz szybko (według B. Wilmes-Mielenhausen).
– Zabawa plastyczna Ubranka.
· Poznawanie części garderoby.
– Wyjście do szatni, a potem na spacer. Sprawdzenie porządku w szafkach –zwrócenie uwagi na dbanie o swoje ubrania.
– Zabawa Co kryje kuferek?
– Zabawa dydaktyczna Duże i małe ubrania.
– Zabawy w kącikach zainteresowań.
IV/5
Jesteśmy samodzielni
...
gusko_i