Roczne plany pracy.pdf

(1519 KB) Pobierz
P
LANY PRACY
Spis treści
1.
Wrzesień
1.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................... 3
1.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................... 4
1.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................... 6
1.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................... 7
Październik
2.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................... 9
2.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 11
2.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 13
2.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................. 15
Listopad
3.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................. 16
3.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 18
3.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 20
3.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................. 22
Grudzień
4.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................. 24
4.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 26
4.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 27
4.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................. 29
Styczeń
5.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................. 32
5.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 34
5.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 36
5.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................. 38
Luty
6.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................. 39
6.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 41
6.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 43
6.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................. 45
Marzec
7.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................. 47
7.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 49
7.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 51
7.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................. 53
Kwiecień
8.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................. 56
8.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 58
8.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 60
8.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................. 62
Maj
9.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................. 63
9.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 66
9.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 68
9.4. Tydzień 4 ................................................................................................................................. 70
Czerwiec
10.1. Tydzień 1 ................................................................................................................................. 72
10.2. Tydzień 2 ................................................................................................................................. 74
10.3. Tydzień 3 ................................................................................................................................. 76
10.4. Tydzień 4
............................................................................................................................ 78
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Wrzesień
Temat kompleksowy:
Karty pracy:
Tydzień 1
Witaj przedszkole
Cz. I, str. 1-5
Cele ogólne:
Poznanie zasad bezpiecznej i zgodnej zabawy, rozumienie konieczności przestrzegania
umów
Nabywanie orientacji w pomieszczeniach oraz ogrodzie przedszkolnym
Stwarzanie przyjaznej atmosfery i budzenie poczucia bezpieczeństwa podczas pobytu
w przedszkolu i grupie rówieśniczej
Temat dnia
Pierwszy dzień w przedszkolu
Formy aktywności dziecka na zajęciach
Słuchanie opowiadania M. Kwietniew-
skiej-Talarczyk
Marek idzie do przedszkola.
Rozmowa na temat treści opowiadania
Zabawa ruchowa „Ludzie do ludzi”
Spacer po przedszkolu – poznanie miejsc
pobytu dzieci, pracowników
„To jestem ja” – rysunek postaci ludzkiej
kredkami świecowymi
„Miło płynie czas w przedszkolu” – praca
zespołowa z ilustracjami
Zabawa ruchowa „Znajdź swoją parę”
Zabawa słowna „Dokończ zdanie”
Układanie historyjki obrazkowej
Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw opra-
cowany przez autorkę
„Nasze zabawki” – zabawa dydaktyczna
Globalne odczytywanie nazw zabawek
Wspólne ustalenie stałych miejsc zabawek
Zabawa przy muzyce „Lalki, misie, paja-
cyki”
Osłuchanie z piosenką
Do przedszkola
Zabawa taneczno-ruchowa przy piosence
„Kolorowe klocki” – zabawa dydaktyczna
z wykorzystaniem klocków Dienesa
„Zgaduj-zgadula geometryczna”
Manipulowanie materiałem geometrycz-
nym według własnej inwencji
Cele szczegółowe
słuchanie i udzielanie odpowiedzi na pytania doty-
czące treści słuchanego utworu
poznanie układu i przeznaczenia pomieszczeń
w przedszkolu
umieszczanie na rysunku podstawowych elementów
postaci ludzkiej
Obszary podstawy
programowej
1.1
14.5
3.1
14.3
Dzień przedszkolaka
Zabawki z przedszkolnych
kącików
opowiadanie treści ilustracji
określanie kolejności następowania czynności przed-
stawionych na obrazkach
układanie w kolejności serii obrazków
aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach gimnastycz-
nych
opanowanie skoku rozkroczno-zwartego
rozwiązywanie zagadek słownych
dokonywanie uogólnień w zakresie wybranych pojęć
dokonywanie analizy sylabowej wyrazów
odczytywanie wyrazów globalnie
śpiewanie fragmentu piosenki
poznanie pojęcia „refren”
wyodrębnianie refrenu w piosence
rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
i kolorów
wskazywanie klocka w określonym kształcie geome-
trycznym
określanie cech wybranego klocka
3.1
3.2
4.3
5.3
14.2
Lubię budować z klocków
3.1
3.3
4.2
14.4
14.6
1.2
8.1
8.2
4.1
4.2
10.1
14.2
14.4
Temat dnia
Formy aktywności dziecka na zajęciach
Cele szczegółowe
Obszary podstawy
programowej
Przedszkolak na medal
Organizowana aktywność
ruchowa dziecka
Kolorowanie pajaca według kodu, „Fi-
układanie mozaiki geometrycznej według własnego
5.3
gury” – zabawa ruchowa z piłką
pomysłu
5.4
„Wyprawa na okrągłą planetę” – gimna-
kolorowanie według podanego kodu
styka z wykorzystaniem elementów me-
aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych
tody R. Labana
„Zabawa w przedszkolu” – praca z ilu-
odróżnianie zachowań właściwych od niepopraw-
1.1
stracją
nych
1.2
„Kodeks przedszkolaka na medal” – za-
określanie zasad zgodnej zabawy i bezpiecznego po- 3.1
warcie umów, przedstawienie kontraktu
bytu w przedszkolu
14.7
w formie graficznej
rozumienie konieczności stosowania się do zawar-
8.1
Zabawa ze śpiewem
Nie chcę cię znać
tych umów
9.2
Zabawa słowna – „Dokończ zdanie”
zastosowanie symboli i znaków umownych
Kolorowanie wnętrz obrazków
„Medal wzorowego przedszkolaka” –
projektowanie, ozdabianie
Ćwiczenia poranne 4-minutowe – zestaw opracowany przez autorkę, zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki w gniazdach”,
zabawa kołowa ze śpiewem „Ojciec Wirgiliusz”, zabawa bieżna „Berek samolot”, zabawa „Ciuciubabka”, zabawa z elemen-
tami podskoku „Wesołe pajacyki”, zabawa bieżna „Złap ogonek”, zabawa z elementami skoku „Przeskocz krążek”, zabawa
z elementami rzutu i chwytu „Figury”, zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci do domu – dzieci na spacer”, zabawa zręcz-
nościowa „Piłka parzy”
Wrzesień
Temat kompleksowy:
Karty pracy:
Tydzień 2
Wspomnienie lata
Cz. I, str. 6-10
Cele ogólne:
Poznanie różnorodnych form spędzania wolnego czasu
Uwrażliwienie na piękno wybranych regionów Polski oraz własnej miejscowości
Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi na temat treści ilustracji
Temat dnia
Polskie krajobrazy
Formy aktywności dziecka na zajęciach
„Gdzie byliśmy na wakacjach” – zabawa
dydaktyczna
Słuchanie krótkich opowiadań-zagadek
Odnalezienie na mapie Polski wybranych
Cele szczegółowe
uważne słuchanie treści zagadek
nazywanie wybranych regionów Polski i rozpozna-
wanie ich po cechach charakterystycznych
określanie sposobów spędzania wolnego czasu
Obszary podstawy
programowej
1.1
3.1
15.3
14.4
Temat dnia
Formy aktywności dziecka na zajęciach
regionów
„Dokończ zdanie” – zabawa słowna
Zabawa ruchowa „Wakacyjne pociągi”
„Wakacyjny krajobraz” – praca plastycz-
na: malowanie kredkami pastelowymi
Lekcja przyrody
– słuchanie fragmentu
opowiadania R. Goscinnego i J.J.
Sempégo, rozmowa na temat treści
„Pamiątki z wakacji” – oglądanie pamią-
tek przyniesionych przez dzieci
„Wakacyjna przygoda” – wypowiedzi
dzieci
Zabawa ruchowa „Wyścig z kapeluszem”
„Znajdź wakacyjne skarby” – ćwiczenia
percepcji wzrokowej
„Wakacyjne skarby” – zabawa tropiąca
Słuchanie wiersza D. Gellner
Muszelki,
rozmowa na temat jego treści
„Muszle” – zabawa matematyczna
„Wakacyjne pamiątki” – gra typu memory
Zabawa ruchowa „Poławiacze muszli”
Osłuchanie z piosenką
Mój skarb
Zabawa ruchowo-naśladowcza przy pio-
sence
„Czym podróżujemy?” – praca
z ilustracją
„Bezpieczna podróż” – scenki teatralne
Czytanie globalne wyrazów
Zabawa ruchowa „Podróż wakacyjna”
Opowieść ruchowa według metody J.G.
Thulina
Wakacyjna przygoda
„Tu mieszkam” – wypowiedzi o własnej
miejscowości na podstawie doświadczeń
własnych oraz fotografii
Cele szczegółowe
doskonalenie słuchu fonemowego
zapoznanie z mapą konturową Polski
reakcja na zmiany tempa w melodii
poszerzanie krajobrazu i domalowywanie kredkami
pastelowymi tła do widokówki
słuchanie opowiadania
udzielanie odpowiedzi na pytania na temat treści
dostrzeganie humoru
dzielenie się wrażeniami z wakacji
wzbogacenie kącika przyrody o pamiątki z wakacji
próba budowania wypowiedzi
stosowanie się do poleceń
kształtowanie orientacji wzrokowo-ruchowej
rozumienie informacyjnego znaczenia znaków
umownych
koncentrowanie uwagi na utworze literackim
klasyfikowanie według określonych cech, poszerza-
nie doświadczeń zmysłowych, doskonalenie pamięci
i koncentracji uwagi
Obszary podstawy
programowej
14.6
8.2
9.2
9.3
14.5
3.1
3.3
1.1
1.2
14.7
Pamiątki z wakacji
Muszle – podwodne skarby
organizowanie pola spostrzeżeniowego
opanowanie pamięciowe tekstu piosenki
Małe i duże letnie podróże
Wszędzie dobrze, ale najlepiej
w domu
budowanie wypowiedzi na temat treści ilustracji
poznanie zasad bezpiecznego zachowania się pod-
czas podróży
nabywanie umiejętności współpracy w zespole
przekazywanie informacji w formie pozawerbalnej
przygotowanie do nauki czytania
reakcja na sygnał dźwiękowy
ilustrowanie ruchem treści opowiadania
nabywanie umiejętności wypowiadania się
w oparciu o materiał graficzny
określenie walorów własnej miejscowości
3.1
3.3
4.2
14.4
14.6
1.2
8.1
8.2
14.2
6.2
1.2
14.4
5.4
14.2
3.1
1.5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin