Kodowanie ecu i zegarów VAG do 2004.txt

(4 KB) Pobierz
Krótka historia.
  
Immo w Passacie B5 dzielimy na 5 grup:
  
1.Passat B5 do 08/1996 zielone zeary i osobną puszką IMMO (czyli Immobiliser jest w osobnej puszce)  IMMO 1 
  Odczyt Pinu IMMO utrudniony ,często potrzebna ingerencja programatorem w procesor Motoroli.
  Transpondery (czyli pastylki) jednokrotnego zapisu.Wymiana zegarów bezproblemowa-immo osobno w dodatkowej puszce.

2.Passat B5 od 08/1886 do 08/1997 zielone zegary ,IMMO w zegarach (czyli Immobiliser jest w zegarach) IMMO1
  Transpondery (czyli pastylki) w 99% jednokrotnego zapisu,ale można trafić pastylki wielokrotnego zapisu.
  Czyli w 99% konieczna wymiana po zmianie zegarów.
  Odczyt Pinu IMMO w przypadku VDO i MOTOMETER generalnie bezproblemowy ,MagnetiMarelli J/W Wylut ,lub wpięcie do programatora.

3.Passat B5 od 08/1997 do 08/1999 niebieskie zegary z "gróbymi" wskazówkami IMMO w zegarach (czyli Immobiliser jest
  w zegarach) IMMO 2.Te "pastylki" są wielokrotnego kodowania.Można kodować do Nowych-Innych zegarów.Pin odczytujemy 
  Interfejsem.

4.Passat B5 od 08/1999 do 08/2002 Niebieskie zegary z "cieńkimi" wskazówkami.Skala ma srebrne ringi.Oczywiscie IMMO
  jest również w zegarach.Transponder to IMMO 2.Czyli wielokrotnego zapisu.Odczyt pinu j/w zwykym interfejsem.
  UWAGA!!
  Te zegary nie są zamienne z wersją < 1999r.Posiadają CAN do komunikacji z ECU i poduszkami.
  Możesz je zakodować ,odpalić auto ,ale nie będzie wskazań obrotów,spalania i kontrolki poduszek.

5.Passat B5 od 08/2002 do 08/2004 Niebiekie zegary ,ringi ,"zamieniony" przebieg dzienny z calkowitym na prawym
  wyswietlaczu.Tutaj immo jest też w zegarach ,ale w wersji IMMO 3.Odczyt pinu również kablem j/w.
  UWAGA!!
  Te zegary nie są zamienne z wersją < 1999r.Posiadają CAN do komunikacji z ECU i poduszkami.
  Możesz je zakodować ,odpalić auto ,ale nie będzie wskazań obrotów,spalania i kontrolki poduszek.
  
Teraz o zmianie zegarów.

  Pastylki immobilisera są kompatybilne W "górę".
  Czyli mając kluczyki z IMMO 1 (oczywiscie te wielokrotnego zapisu) możemy zmienić zegary na IMMO2
  Mając kluczyki z IMMO2 możemy zalożyć zegary z IMMO3.
  
  DO KLUCZYKÓW Z IMMO 3 NIE ZALOŻYMY ZEGARÓW Z IMMO 2 ,1 .
  
Programujemy IMMO.
  
1.Każdy kluczyk programuje się osobno!
  Zaprogramowane kluczyki z zegarami stanowią komplet Immo.
  Więc ,jeżeli zmieniasz sam sterownik silnika (zegary i kluczyki nie zmieniane) robisz adaptację do której nie potrzebujesz kodu PIN.

2.Adaptacja kompletu Zegary + Kluczyki do nowego ECU.(np. zmiana sterownika silnika).

  Adaptację robisz Vagiem i nie musisz znać pinu zegarów.

  Sprzęt:
  Interfejs Vag KKL ,laptop z najlepiej winXP
  Program:
  VagCom 3.11 EN
  VcdsLite Full
  Ew.Inny ,ale poprawnosci nie gwarantuje.
  
  Instalujemy program 3.11 EN ,robimy "stosowne" kroki tak żeby w zakladce ABOUT "license status" bylo na zielono.
  
  Adaptacja zegarów do ECU

  Procedura:
  Odpalamy program
  Wchodzimy w "01 engine" , Fault Codes-read-clear codes
  Wchodzimy w "17 instruments" Fault Codes-read-clear codes
  Wchodzimy w "17 instruments" adaptation-blok 00-read-test-safe
  Czekamy kilka sekund i "sprężynka" powinna zgasnąć.
  Uruchamiamy samochód.
  
  Jeżeli nie pójdzie robimy kompletną adaptację IMMO.
  Kompletna adaptacja dopasowuje klucze do zegarów i automatycznie koduje zegary ze sterownikiem silnika.
  Do tej operacji potrzebujemy Pin.
  
3.Odczytujemy PIN
  
  Sprzęt:
  Interfejs Vag KKL ,laptop z najlepiej winXP
  
  Program:
  EEPROM Reader V1.18p ,ale tylko z zegarów VDO (99% passatów B5)
  
  Program wymagający osobnego - innego kabla:
  VAG TACHO 2.5 + kabel
  vag-can commader 1.4 + kabel
  
  Pozostańmy przy zwykym kablu KKL
  
  Instalujemy program.
  Uruchamiamy.
  Wybieramy port w zakladce "option"
  Wybieramy "dash" - read
  Po odczycie powinno pojawić się okno z przebiegiem i pinem.
  Odczytany plik warto zapisać.

  Mamy pin.

4.Przeprowadzamy kompleksowe kodowanie IMMO.
  Czyli dopasowujemy Kluczyki do "nowych" zegarów i przy okazji dopasowujemy do ECU (też może być "nowy")
 
 Uruchamiamy Vagcom 
 Kasujemy błędy w ECU i zegarach.
 Wchodzimy w "17 instruments"-Login (wpisujemy 4-ro cyfrowy pin poprzedzony "0") 
 Klikamy "adaptation" - Kanal 21 - wisujemy w okienku ile mamy kluczy - Test - safe.
 Jak zniknie kontrolka immo NATYCHMIAST wyciągamy klucz i wkladamy kolejny i kolejny (max 8 kluczykow)
 Oczywiscie NIE WYLĄCZAMY PROGRAMU w trakcie programowania.
 Na zakodowanie wszystkich kluczy mamy tylko 30 sekund!
 Ostatnim zakodowanym kluczem odpalamy silnik.

 Po fakcie oczywiscie kasujemy blędy w zegarach i ecu.
 
 Mam nadziję że opis jest w miarę zrozumiay.




Zgłoś jeśli naruszono regulamin