Przewodnik metodyczny, cz. 1.pdf
(
1499 KB
)
Pobierz
wrzesień – październik
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ I
TREŚCI
PROGRAMOWE
1
TEMAT
DZIEŃ
TYGODNIA TYGODNIA
2
3
1.
TEMAT
DNIA
4
Poznajemy
przedszkole
AKTYWNOŚĆ
I DZIAŁALNOŚĆ
DZIECKA
5
• Zwiedzanie
przedszkola
(szkoły).
Nasza grupa
Witajcie
Współtworzenie
w przedszko-
przyjaznej atmosfery
lu!
w grupie
– poznawanie imion
i nazwisk dzieci
z grupy
– przestrzeganie
wspólnie ustalonych
umów i zasad regu-
lujących współżycie
w grupie
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna
S.A. 2009, s. 17).
Przygotowujemy się
do nauki czytania
– rozwijanie spostrze-
gania wzrokowego
poprzez:
• poznawanie zapisu
swojego imienia i za-
pisu imion kolegów
i koleżanek z grupy,
rozpoznawanie ich,
układanie według
wzoru
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój ak-
tywności dzieci, Grupa
Edukacyjna S.A. 2009,
s. 27–28).
• Nauka rozpozna-
wania własnego
znaczka rozpo-
znawczego na
podstawie róż-
nych ćwiczeń.
2.
Nasze imiona • Zabawy imiona-
mi.
• Wykonanie pod-
stawki na wizy-
tówkę.
3.
Ja i moi ko-
ledzy
• Zabawa dydak-
tyczno-ruchowa
Poznaję swoich
kolegów.
• Słuchanie wier-
sza I. Laris
W przedszkolu.
4.
Jestem już
w przed-
szkolu
• Ustalenie kodek-
su grupowego
obowiązującego
w przedszkolu na
podstawie opo-
wiadania
Zabawa
Tygryska.
2
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ I
CELE
OGÓLNE
6
CELE
OPERACYJNE
7
KARTY
PRACY, CZ. 1,
WYCINANKI
8
ZAJĘCIA
RUCHOWE
9
• Ćwiczenia poranne
– zestaw I (ułożone
przez autora).
• Zabawy ruchowe:
Po-
ciąg imion, Tworzymy
pary, Skaczące pi-
łeczki
(ułożone przez
autora).
Dziecko:
– zapoznanie z pomiesz- – nazywa pomieszcze-
czeniami znajdującymi nia znajdujące się
się w przedszkolu
w przedszkolu (szko-
(szkole)
le) i wie, do czego
one służą
– rozwijanie percepcji – rozpoznaje swój zna-
wzrokowej
czek
– zachęcanie do po-
znawania kolegów
i koleżanek z grupy
– przygotowanie do
nauki czytania
– wymienia imiona
kolegów i koleżanek
z grupy
– rozpoznaje zapis swo-
jego imienia
nr 3
– zapoznanie ze zwy-
czajami panującymi
w przedszkolu
– wymienia zwyczaje
panujące w przed-
szkolu
nr 4, 5
– zachęcanie do bliż- – dostrzega podo-
szego poznania swo- bieństwa i różnice
ich rówieśników
w wyglądzie kolegów
(koleżanek), potrafi je
określić
– opracowanie kodeksu – wymienia zasady
grupowego zawie-
obowiązujące
rającego zbiór zasad
w przedszkolu, stara
obowiązujących
się ich przestrzegać
w przedszkolu
nr 6
3
(Numery obszarów
z podstawy progra-
mowej: 1.1., 1.2.,
1.5., 2.1., 2.2., 2.3.,
3.2., 5.3., 5.4., 8.1.,
9.2., 10.1., 13.1.).
• Zabawy przy pio-
sence
Zbójnicy
w przedszkolu.
5.
Bawimy się
sylabami
• Ćwiczenia słu-
chowo-wzro-
kowe
Zabawy
sylabami.
• Układanie kom-
pozycji z podar-
tych kartek na
czarnym karto-
nie.
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ II
Nasz kontakt z tech-
Droga do
niką
przedszkola
Środki transportu
– poznawanie różnych
środków transportu
lądowego, wodnego,
powietrznego
• poznawanie znaczenia
pasów, sygnalizacji
świetlnej, znaków
drogowych
• zaznajamianie z zasa-
dami ruchu drogowe-
go z wykorzystaniem
zabaw tematycznych,
literatury, wycieczek
• poznawanie wybra-
nych pojazdów, w tym
specjalistycznych, np.:
straży pożarnej, karet-
ki pogotowia, policji
• podawanie numerów
telefonów do danych
ośrodków ratownictwa
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój ak-
tywności dzieci, Grupa
1.
Obserwujemy • Wycieczka na
ruch drogo-
pobliskie skrzy-
wy
żowanie.
• Rozmowa kie-
rowana na temat
wycieczki.
2.
Poznajemy
przepisy ru-
chu drogo-
wego
• Nauka fragmentu
wiersza W. Cho-
tomskiej
Gdy za-
mierzasz przejść
przez ulicę.
• Zabawy przy pio-
sence
Samocho-
dy.
3.
Czy znamy te • Zabawa dydak-
pojazdy?
tyczna
Czym
pojedziemy na
wycieczkę?
• Wykonanie swo-
ich wymarzonych
samochodów
z zastosowaniem
różnorodnych
4
– umuzykalnienie dzie- – wyraża muzykę ru-
ci
chem
– rozwijanie wrażliwo- – dzieli słowa na sylaby nr 7
ści słuchowej i wzro-
kowej
– rozpoznawanie papie- – rozpoznaje i nazywa
ru o różnych faktu-
różne rodzaje papieru,
rach
tworzy kompozycje
plastyczne
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ II
– rozwijanie umiejęt-
ności poruszania się
w pobliżu jezdni
Dziecko:
– rozpoznaje zachowa-
nia prawidłowe i nie-
prawidłowe na ulicy
nr 8
• Ćwiczenia poranne
– zestaw II (ułożone
przez autora).
• Zabawa orientacyjno-
-porządkowa
Piesi
i samochody
(ułożona
przez autora).
• Ćwiczenia gimna-
styczne – zestaw I
(metodą W. Sherbor-
ne).
– rozwijanie zaintereso- – przechodzi prawidło-
wań ruchem drogo-
wo przez jezdnię
wym, zachęcanie do
jego obserwacji
– zapoznanie z podsta- – rozpoznaje pasy
wowymi zasadami
i znak przejścia dla
pieszego i kołowego
pieszych
ruchu drogowego
nr 9
– umuzykalnianie dzie- – powtarza usłyszany
ci
rytm, ilustruje piosen-
kę ruchem
– zapoznanie z różnymi – rozpoznaje i nazywa
środkami komunika-
różne pojazdy
cji lądowej, powietrz-
nej i wodnej
– rozwijanie sprawno- – projektuje swój wy-
ści manualnej
marzony samochód,
wykorzystując róż-
norodne materiały
plastyczne
nr 10
5
Plik z chomika:
ewaela
Inne pliki z tego folderu:
Przewodnik metodyczny, cz. 5.pdf
(1655 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 1.pdf
(1499 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 2.pdf
(1215 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 3.pdf
(1448 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 4.pdf
(1625 KB)
Inne foldery tego chomika:
►piosenki o zwierzątkach
3 latek piosenki
abc 6 latka-piosenki
Agresja
Alicja Maurer Dźwięki mowy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin