KOLARSTWO CYCLOCROSS 2015-2016 (p1).pdf

(838 KB) Pobierz
KOLARSTWO PRZEŁAJOWE
„CYCLOROSS WORLD TOUR”
2015 -2016
(part 1)
Koniec sierpnia i początek września to sygnał, że czas ruszać z przełajową „karuzelą”. Na ten kolejny sezon zawarty
pomiędzy sierpniem 2015 roku, a marcem 2016 roku przygotowałem kilka kolejnych niespodzianek i zmian. Jeśli ktoś
czyta moje opracowania dotyczące czy to kolarstwa torowego jak i szosowego to już doskonale orientuje się, że
wszystkie zmiany prowadzą do jednego wspólnego mianownika jakim ma być „World Cup Challenge”. W 2016 roku po
raz pierwszy w ramah tego ogólnie kolarskiego cyklu rywalizować będą szosowcy. W sezonie 2016 / 2017 dołączą do
nich przełajowcy. W ten sposób cyclorossowy „World Tour” w obecnym sezonie jest ostatnim wydaniem mojego
rankingu w tej formie. Skoro więc wiadomo już o co chodzi to czas omówić jakie to nowinki przygotowałem na sezon
2015 / 2016. Po pierwsze to tym razem ilość wyścigów międzynarodowych jaka brana jest pod uwagę do mojego
rankingu ograniczona jest do 70-ciu. Pisałem już w komentarzach do poprzednich sezonów, że problem jest z tymi
amerykańskimi wyścigami bowiem akurat na tym kontynencie propaguje się model, w którym podczas danego
weekendu odbywa się nie jeden, a dwa wyścigi główne. W ten sposób ten drugi wyścig zabiera jakby miejse innym
wyścigom, które mogły by znaleźć się w limitowanej puli wyścigów. Kombinowałem z tym na różne sposoby, aż w
reszcie doszedłem do wniosku, że nie ma to sensu. Od teraz tak jak w zawodach torowych czy w kolarstwie szosowym
przyjełem zasadę, że jeśli jakiś wyścig jest w danym sezonie organizowany dwa razy, a więc zabiera te jedno miejsce
to w takim przypadku trzeba jakiś wyścig dodać. Tak też po ułożeniu programu na oobecny sezon wyszło mi, że te
amerykańskie „podwójne” wyścigi w puli tych 70-ciu wybranych zabrały dokładnie 9 miejsc, a więc 9 wyścigów innych
dołożyłem. Żeby było ciekawiej to będą to wyścigi przeznazone dla zawodników w kategorii wiekowej poniżej 23-ego
roku życia, które oznaczone będą kategorią C3U ale punktowane są tak samo jak każdy inny wyścig przypisany do
kategorii C3. Tu też wyjaśniam, że wyścigi te będą odpowiednikami tych najbardziej prestiżowych wyścigów dla
kategorii „elite”. Kolejną nowością jest to, że wzorem z kolarstwa torowego i szosowego od tego sezonu do rankingu
zaliczane będą „Mistrzostwa Kontynentalne” i „Krajowe”. W tym pierwszym przypadku zasadniczo mają być to imprezy
przeznaczone dla kategorii „elite” ale jeśli mamy sytuację, w której występują jedynie wyścigi w kategoriach młodszych
to ich wyniki są wtedy uwzględniane do rankingu. Jeśli chodzi o „krajówki” to ten sezon jest wyjątkowy bowiem do
rankingu uwzględniam wyniki mistrzostw wszystkich państw pod warunkiem, że były one w formule „elite”. W latach
następnych pod tym kątem nastąpi ograniczenie tak jak ma to miejsce w kolarstwie szosowym gdzie wyniki tylko 15-
stu najwyżej notowanych państw w „Pucharze Narodów” pozwalają zawodnikom wnosić punkty do swojego rankingu.
Te wszystkie zmiany powodują, że ilość wszystkich wyścigów jaka „de facto” przypada na obecny sezon będzie zbliżona
do stu. Drugą istotną zmianą jest zmiana kategorii, a właściwie zmniejszenie ilości tych kategorii. Do tej pory wybrane
wyścigi do kalendarza klasyfikowałem w 6-ściu kategoriach, a w tym sezonie będzie ich już 5. Kategoria HC1 jak
zwykle przypisana jest dla zawodów z cyklu „Puchar Świata”, kategoria HC2 dla zawodów z cyklu „Superprestige”. Te
dwa wymienione cykle mają swoją odrębną punktację, a więc przy prezentacji ich wyników będę podawał punkty jakie
zawodnicy zdobyli w nich do punktacji danego cyklu jak też i do mojego rankingu. Kolejne trzy kategorie to C1 do C3
przy czym w kategorii C1 umieściłem wszystkie wyścigi, które odbywają się w ramach cyklu „Bpost Bank Trofee” plus 4
wyścigi najwyżej notowane w moim rankingu. Tu należy pamiętać, że data odbywania się tych 4ech dodatkowych
weyścigów nie może pokrywać się z datą odbywania się wyścigów cyklu „Bpost Bank Trofee”. Jak zwykle wszystkie
pozostałe wyścigi na podstawie swojego rankingu otrzymują kategorię C2 lub C3 z tym że należy pamietać o zasadzie
gdzie w kategorii C2 przypisane do niej wyścigi nie mogą odbywać się w tym samym dniu (mogą być dzień po dniu).
Ta zasada nie obowiązuje już dla wyścigów przypisanych do kategorii C3. Skoro mamy zmianę kategorii to i moja
rankingowa ich punktacja również uległa lekkim korektom. Ponadto musiałem uwzględnić nowe wyścigi związane z
wspomnianymi „Mistrzostwami Kontynentalnymi” i „Krajowymi”, a więc ta korekta była tym bardziej wymagana. To
trzecia i ostatnia nowinka, a szczegóły punktacji wyścigów przedstawiem w dalszej części. Tymczasem wyjątkowo
oboceny sezon rozpoczynam już z początkiem sierpnia bowiem tak się składa, że w w tym okresie na dalekich
antypodach przełajowcy z Australii odbywają swoje krajowe mistrzostwa. Jednym słowem „karuzela” ruszyła.
PUNKTACJA RANKINGOWA WYŚCIGÓW W SEZNIE 2015 - 2016
Poz
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
WCH
400
300
250
200
170
150
140
130
120
110
100
90
80
70
65
60
56
52
49
46
43
40
38
36
34
32
30
28
26
24
22
20
18
16
14
CCH
100
80
60
40
20
15
10
5
3
1
NCH
10
7
5
3
2
1
HC1
300
250
200
170
140
120
100
90
80
70
60
55
50
46
42
38
35
32
29
26
23
20
18
16
14
12
10
8
7
6
5
4
3
2
1
HC2
150
120
100
85
70
60
50
45
40
35
30
25
22
20
18
16
14
12
10
8
6
4
3
2
1
C1
80
60
40
30
25
22
20
18
16
14
12
10
8
7
6
5
4
3
2
1
C2
40
30
20
15
12
10
8
6
4
3
2
1
C3
20
15
10
7
5
3
2
1
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
12
10
8
7
6
5
4
3
2
1
WCH – Mistrzostwa Świata,
CCH – Mistrzostwa Kontynentalne,
NCH – Mistrzostwa Krajowe,
HC1 – wyścigi międzynarodowe („Puchar Świata”),
HC2 – wyścigi międzynarodowe („Superprestige”),
C1 – wyścigi międzynarodowe (w tym „Bpost Bank Trofee”),
C2 do C3 – wyścigi międzynarodowe.
WRZESIEŃ
2015
Zgłoś jeśli naruszono regulamin