2-MJA-PP-152n.pdf

(488 KB) Pobierz
EGZAMIN MATURALNY
W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
FORMUŁA OD 2015
(„NOWA MATURA”)
JĘZYK ANGIELSKI
POZIOM PODSTAWOWY
ZASADY OCENIANIA ROZWIĄZAŃ ZADAŃ
ARKUSZ MJA-P1
MAJ 2015
Rozumienie ze słuchu
Zadanie 1.
Wymagania
ogólne
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Zdający rozumie
proste, typowe
wypowiedzi ustne,
artykułowane
wyraźnie,
w standardowej
odmianie języka
[…].
Zadanie
1.1.
1.2.
1.3.
1.4.
1.5.
Wymagania szczegółowe
Poprawna
odpowiedź
F
T
2.3. Zdający znajduje w tekście określone
informacje.
F
T
F
Zadanie 2.
Wymagania
ogólne
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Zdający rozumie
proste, typowe
wypowiedzi ustne,
artykułowane
wyraźnie,
w standardowej
odmianie języka
[…].
Zadanie
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
Wymagania szczegółowe
2.5. Zdający określa kontekst wypowiedzi.
2.1. Zdający określa główną myśl tekstu.
2.4. Zdający określa intencje nadawcy/autora
tekstu.
2.1. Zdający określa główną myśl tekstu.
Poprawna
odpowiedź
C
E
B
A
Zadanie 3.
Wymagania
ogólne
Zadanie
3.1.
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Zdający rozumie
proste, typowe
wypowiedzi ustne,
artykułowane
wyraźnie,
w standardowej
odmianie języka
[…].
Wymagania szczegółowe
Poprawna
odpowiedź
C
3.2.
3.3.
3.4.
2.3. Zdający znajduje w tekście określone
informacje.
A
C
B
2.5. Zdający określa kontekst wypowiedzi.
3.5.
3.6.
2.3. Zdający znajduje w tekście określone
informacje.
C
A
Strona 2 z 17
Rozumienie tekstów pisanych
Zadanie 4.
Wymagania
ogólne
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Zdający rozumie
[…] proste
wypowiedzi
pisemne […].
Zadanie
4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
Wymagania szczegółowe
Poprawna
odpowiedź
C
3.2. Zdający określa główną myśl
poszczególnych części tekstu.
E
F
D
Zadanie 5.
Wymagania
ogólne
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Zdający rozumie
[…] proste
wypowiedzi
pisemne […].
Zadanie
5.1.
5.2.
5.3.
Wymagania szczegółowe
3.4. Zdający określa intencje nadawcy/autora
tekstu.
3.3. Zdający znajduje w tekście określone
informacje.
3.1. Zdający określa główną myśl tekstu.
Poprawna
odpowiedź
A
C
B
Zadanie 6.
Wymagania
ogólne
Zadanie
6.1.
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Zdający rozumie
[…] proste
wypowiedzi
pisemne […].
Wymagania szczegółowe
Poprawna
odpowiedź
D
6.2.
6.3.
6.4.
6.5.
3.3. Zdający znajduje w tekście określone
informacje.
C
C
A
3.2. Zdający określa główną myśl
poszczególnych części tekstu.
B
Strona 3 z 17
Zadanie 7.
Wymagania
ogólne
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Zdający rozumie
[…] proste
wypowiedzi
pisemne […].
Zadanie
7.1.
7.2.
7.3.
Wymagania szczegółowe
Poprawna
odpowiedź
E
3.6. Zdający rozpoznaje związki pomiędzy
poszczególnymi częściami tekstu.
B
D
Znajomość środków językowych
Zadanie 8.
Wymagania
ogólne
I. Znajomość
środków
językowych.
Zdający posługuje
się w miarę
rozwiniętym
zasobem środków
językowych
(leksykalnych,
gramatycznych,
ortograficznych)
[…].
Zadanie
8.1.
8.2.
8.3.
8.4.
8.5.
Wymagania szczegółowe
Poprawna
odpowiedź
B
A
1. Zdający posługuje się w miarę rozwiniętym
zasobem środków językowych (leksykalnych,
gramatycznych, ortograficznych) […].
B
C
A
Zadanie 9.
Wymagania
ogólne
I. Znajomość
środków
językowych.
Zdający posługuje
się w miarę
rozwiniętym
zasobem środków
językowych
(leksykalnych,
gramatycznych,
ortograficznych)
[…].
Zadanie
9.1.
9.2.
9.3.
9.4.
9.5
Wymagania szczegółowe
Poprawna
odpowiedź
C
A
1. Zdający posługuje się w miarę rozwiniętym
zasobem środków językowych (leksykalnych,
gramatycznych, ortograficznych) […].
A
B
B
Schemat punktowania w zadaniach od 1. do 9.
1 p. – poprawna odpowiedź.
0 p. – odpowiedź niepoprawna albo brak odpowiedzi.
Strona 4 z 17
Wypowiedź pisemna
Zadanie 10.
Brałeś(-aś) ostatnio udział w biegu ulicznym. Napisz e-mail do kolegi z Anglii.
W e-mailu:
opisz swoje przygotowania do udziału w tym biegu
napisz o trudnym momencie, który miał miejsce w czasie biegu
przedstaw zalety organizowania biegów ulicznych w miastach
podaj szczegóły kolejnej takiej imprezy i zaproponuj koledze udział w niej.
Wymagania ogólne
I.
Znajomość środków językowych.
Zdający posługuje się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
(leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych) […].
III. Tworzenie wypowiedzi.
Zdający samodzielnie formułuje krótkie, proste, zrozumiałe wypowiedzi […] pisemne.
IV. Reagowanie na wypowiedzi.
Zdający […] reaguje w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej […]
pisemnie.
Wymagania szczegółowe
1.
Zdający posługuje się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
(leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych) […].
5.1. Zdający opisuje […] czynności […].
5.3. Zdający przedstawia fakty z przeszłości […].
5.4. Zdający relacjonuje wydarzenia z przeszłości.
5.7. Zdający przedstawia zalety […] różnych rozwiązań
7.2. Zdający […] przekazuje informacje i wyjaśnienia
7.4. Zdający proponuje […].
Każda wypowiedź jest oceniana przez egzaminatora w następujących kryteriach:
treść
spójność i logika wypowiedzi
zakres środków językowych
poprawność środków językowych.
Treść
W ocenie treści bierze się najpierw pod uwagę, do ilu podpunktów polecenia zdający odniósł
się w swojej wypowiedzi, a następnie, ile z tych podpunktów rozwinął w zadowalającym
stopniu. Za wypowiedź przyznaje się od 0 do 4 punktów, zgodnie z poniższą tabelą.
Do ilu podpunktów
zdający się odniósł?
4
3
2
1
0
Ile podpunktów rozwinął?
3
2
1
4 p.
3 p.
2 p.
3 p.
3 p.
2 p.
2 p.
1 p.
1 p.
4
4 p.
0
2 p.
1 p.
1 p.
0 p.
0 p.
Dla przykładu, za wypowiedź zdającego, który odniósł się do 2 podpunktów i oba rozwinął,
przyznaje się 2 punkty.
Strona 5 z 17
Zgłoś jeśli naruszono regulamin