EBOOK Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji Danuta Czelakowska DOWNLOAD.pdf

(57 KB) Pobierz
 
EBOOK Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji
Danuta Czelakowska
 
Jak ściągnąć EBOOK Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji? -
INSTRUKCJA
1. Kliknij
tutaj
2. Postępuj zgodnie ze wskazówkami.
3. Ciesz się EBOOK Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji na swoim
komputerze:)
Rozpoznawanie i kształcenie Głównym celem książki jest zaprezentowanie problematyki inteligencji i
zdolności twórczych dzieci niższych klas szkoły podstawowej oraz sposobów jej stymulacji w procesie
kształcenia. Szerokie rozumienie pojęcia zdolności i uzdolnień pozwala dostrzec je w każdym rodzaju
aktywności dziecka: podczas myślenia, działania, odczuwania czy wartościowania. W książce poświęcono
wiele uwagi ukazaniu konkretnych przykładów ćwiczeń stymulujących inteligencję i kreatywność. Istotną
rolę w tym zakresie odkrywa najbliższe środowisko społeczno-wychowawcze i jego oddziaływanie, a
zwłaszcza nauczyciel, jak również świadomi swych zadań rodzice i opiekunowie. Książka skierowana jest
do uczących się nauczycieli i studentów pedagogiki (przede wszystkim wczesnoszkolnej), pracujących
nauczycieli klas młodszych, jak również pedagogów wyższych szczebli nauczania, wychowawców
organizujących różnorodne zajęcia szkolne, rodziców i wszystkich osób zainteresowanych i poszukujących
sposobów kierowania własnym rozwojem. Inteligencja i zdolności twórcze – podstawowe pojęcia 1.1.
Poglądy na inteligencję i jej rozumienie – koncepcje, terminologia, modele 1.2. Rodzaje inteligencji 1.3.
Zdolności i uzdolnienia – definicje, pojęcia pokrewne 1.4. Problem inteligencji i zdolności dzieci w świetle
literatury 1.5. Strukturalne koncepcje inteligencji i zdolności 1.6. Teorie czynników równorzędnych – J. P.
Guilford 1.7. Najnowsze koncepcje rozwoju inteligencji i zdolności 1.7.1. Rozwojowa teoria inteligencji J.
Piageta 1.7.2. Triadowa koncepcja inteligencji R. Sternberga 1.7.3. Teoria inteligencji złożonej H. Gardnera
Twórczość i jej istota 2.1. Podstawowe cechy twórczości 2.2. Aktywność twórcza jako wartość 2.3. Proces
twórczy i jego etapy 2.4. Twórczość jako cecha osobowości i postawa Psychofizjologiczne i społeczne
aspekty rozwoju inteligencji i zdolności 3.1. Dziedziczne zdolności dzieci 3.2. Psychofizyczne postawy
inteligencji 3.3. Środowisko a rozwój zdolności dzieci 3.4. Uzdolnienia w świetle teorii psychospołecznych
3.4.1. Teoria potrzeb A. Maslowa 3.4.2. Twórcze wybory rozwoju E. Eriksona Poznawanie zdolności dzieci w
wieku wczesnoszkolnym 4.1. Rozwój zdolności z perspektywy najnowszych teorii 4.2. Rozwijanie myślenia
twórczego dzieci 4.3. Inteligencja a kreatywność 4.4. Charakterystyka uczniów zdolnych w edukacji
wczesnoszkolnej 4.5. Identyfikacja dzieci zdolnych 4.6. Metody diagnozy zdolności 4.7. Sposoby
rozpoznawania uzdolnień uczniów Kształcenie zdolności dzieci – koncepcje i metody 5.1. Modele
rozpoznawania i kształcenia uczniów zdolnych 5.2. Metody i formy pracy z uczniami zdolnymi 5.3.
Przyspieszanie nauczania 5.4. Rozszerzanie programu kształcenia 5.5. Kształcenie zróżnicowane w
nauczaniu dzieci
 
POBIERZ EBOOK Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji TERAZ!
Zgłoś jeśli naruszono regulamin