EBOOK Stosowanie substancji psychoaktywnych przez młodzież szkół śląskich Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz DOWNLOAD.pdf

(64 KB) Pobierz
 
EBOOK Stosowanie substancji psychoaktywnych przez młodzież szkół śląskich
Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz
 
Jak ściągnąć EBOOK Stosowanie substancji psychoaktywnych przez młodzież szkół śląskich? -
INSTRUKCJA
1. Kliknij
tutaj
2. Postępuj zgodnie ze wskazówkami.
3. Ciesz się EBOOK Stosowanie substancji psychoaktywnych przez młodzież szkół śląskich na swoim
komputerze:)
Zasięg, skutki i przeciwdziałanie W jednej ze swoich książek Hanna Rylke pisze: […] nasze dzieci i nasi
uczniowie są ekspertami od narkotyków. Wiedzą o nich bardzo dużo, niezależnie od tego, czy sami ich
używają, czy nie. Większość z nas ma małe szanse, aby im dorównać orientacją w problemie i praktyczną
wiedzą (Rylke, 1999, s. 10). W dzisiejszych czasach substancje psychoaktywne postrzegane są przez młode
pokolenie jako środki wspomagające naukę czy dobrą zabawę, a nawet są traktowane jako niezbędny
warunek obu tych sfer aktywności. Niestety, wiedza rodziców i nauczycieli na temat narkotyków jest
daleka od poziomu, który pozwalałby na skuteczny dialog z młodzieżą w tym zakresie. Aby podejmować
skuteczne działania profilaktyczne w tym zakresie, potrzebna jest gruntowna wiedza na temat zasięgu
omawianego zjawiska interesującej nas populacji. I temu celowi ma służyć niniejsza praca, w której
omówiono m.in. poszczególne kategorie substancji psychoaktywnych (kanabinole, stymulanty,
halucynogeny, inhalanty, depresanty, opiaty oraz steroidy anaboliczno-androgenne) z uwzględnieniem ich
charakterystyki oraz wpływu na funkcjonowanie psychosomatyczne, kryteriów rozpoznawania ich
przyjmowania oraz zasięgu stosowania wśród młodzieży szkolnej. 1.1. Przyjmowanie narkotyków i
steroidów anaboliczno-androgennych przez młodzież 1.1.1. Przyczyny sięgania po środki uzależniające 1.1.2.
Kryteria diagnostyczne i fazy rozwoju uzależnienia 1.1.3. Czynniki determinujące powstawanie uzależnienia
1.2. Zasięg i przyczyny stosowania substancji psychoaktywnych wśród młodzieży śląskiej 1.2.1. Odczuwanie
pokusy sięgnięcia po narkotyki 1.2.2. Przyjmowanie narkotyków przez badanych 1.2.3. Skutki uboczne
doznawane przez badanych z powodu stosowania narkotyków 1.2.4. Znajomość osób, które doznały
negatywnych skutków przyjmowania substancji psychoaktywnych 1.2.5. Motywy osób niebiorących
narkotyków 2.1. Kanabinole (przetwory konopi indyjskich) 2.1.1. Charakterystyka kanabinoli i ich wpływ na
funkcjonowanie psychosomatyczne 2.1.2. Stosowanie kanabinoli w badanej populacji 2.2. Stymulanty 2.2.1.
Charakterystyka stymulantów i ich wpływ na funkcjonowanie psychosomatyczne 2.2.2. Stosowanie
stymulantów w badanej populacji 2.3. Halucynogeny 2.3.1. Charakterystyka substancji halucynogennych i
ich wpływ na funkcjonowanie psychosomatyczne 2.3.2. Stosowanie środków halucynogennych w badanej
populacji 2.4. Inhalanty (środki wziewne) 2.4.1. Charakterystyka inhalantów i ich wpływ na funkcjonowanie
psychosomatyczne 2.4.2. Stosowanie inhalantów w badanej populacji 2.5. Depresanty 2.5.1.
Charakterystyka depresantów i ich wpływ na funkcjonowanie psychosomatyczne 2.5.2. Stosowanie
depresantów w badanej populacji 2.6. Opiaty 2.6.1. Charakterystyka opiatów i ich wpływ na
funkcjonowanie psychosomatyczne 2.6.2. Stosowanie opiatów w badanej populacji 2.7. Steroidy
anaboliczno-androgenne 2.7.1. Charakterystyka steroidów anaboliczno-androgennych i ich wpływ na
funkcjonowanie psychosomatyczne 2.7.2. Stosowanie steroidów anaboliczno-androgennych w badanej
populacji
 
POBIERZ EBOOK Stosowanie substancji psychoaktywnych przez młodzież szkół śląskich TERAZ!
Zgłoś jeśli naruszono regulamin