tłoczenie w kartonie.pdf
(
239 KB
)
Pobierz
tłoczenie w kartonie
opiszę teraz jak zrobiłem osłonę silnika do Fokkera.
1. Najpierw trzeba zrobić kopyto (rys. 1.) Z braku drewna lipowego zrobiłem sklejkę z kartonu
nasączonego Wikolem. O zgrozo - wyszło coś twardszego od dębu! Obrobiłem to pilnikiem.
2. Matrycę uzyskałem przez odciśnięcie kopyta w Poxilinie. Trzeba potem opiłować kopyto, aby
między nim a matrycą mógł zmieściś się karton. Matrycę, od wewnątrz trzeba polakierować, aby była
śliska.
3. A teraz tłoczenie:
- "obciągnąłem" kopyto folią do pakowania żywności, aby papier się do nigo nie przykleił.
- nałożyłem na kopyto wycięty kawałek ciękiej bibułki namoczonej uprzednio w roztworze Wikolu.
- uformowałem bibułkę przez dociśnięcie na ok. pół minuty matrycą
- przykleiłem na bibułkę elementy osłony silnika delikatnie nasączone uprzednio (od strony
niezadrukowanej) roztworem Wikolu.
- ostrożnie (aby uniknąć przesunięć) docisnąłem wszystko matrycą (rys. 2.) i trzymałem pod
dociskiem ok. 15 minut
- po zjęciu matrycy pozostawiłem tak uformowaną osłonę do wyschnięcia
4. retuszowanie krawędzi, malowanie od wewnątrz, itd, itp, ...
Ot i wszystko.
pozdr. CzeJas
Dla porównania trzy fotki: 1. osłona silnika Fokkera wykonana metodą tradycyjną (autor: Pancho) , 2.
i 3. mój Fokker z osłoną silnika poddaną tłoczeniu na "kopycie".
Plik z chomika:
muzal87
Inne pliki z tego folderu:
Tłoczenie folii na oszklenia kabin.pdf
(1147 KB)
wykonanie osłony kabiny samolotu.pdf
(1763 KB)
Reflektorek (SN61) w skali 1 87.pdf
(262 KB)
Komputerowe dobieranie koloru retuszu.pdf
(293 KB)
Sposób wykonywania płaskich okuć.pdf
(37 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin