hiob.pdf

(2108 KB) Pobierz
Słudzy Hioba
Wszyscy gracze grają jako jedna drużyna. Grają jako słudzy biblijnego Hioba i starają się go pocieszyć w trudnej
sytuacji jaka go spotkała. Do gry potrzebny będzie jeden pionek i po jednej sześciennej kostce dla każdego gracza.
Pionek należy ustawić na starcie (pole z namiotem). Pierwszy gracz przesuwa pionek o tyle pól, ile wypadło oczek na
kostce. Kolejny gracz rzuca kostką, sprawdza na jakim polu stoi pionek i postępuje zgodnie z instrukcją. Gra zawsze
prowadzi do wygranej o ile graczom starczy cierpliwości.
Wszystko jest dobrze. Możesz poruszać się o tyle pól, ile wypadnie oczek.
Pierwsza zła informacja. Jeśli nie wypadnie 6 to możesz poruszać się o tyle pól, ile wypadło oczek. Jeśli wypadnie 6 wszyscy gracze
rzucają drugi raz kostką. Jeśli choć raz pojawi się 6 to udało się sługom pocieszyć Hioba i pionek przesuwamy o 1 pole do przodu.
Jeśli nie, to smutek Hioba powoduje, że pionek trzeba cofnąć o 1 pole.
Druga zła informacja. Jeśli nie wypadnie 5, 6 to możesz poruszać się o tyle pól, ile wypadło oczek. Jeśli wypadnie 5, 6 wszyscy
gracze rzucają drugi raz kostką. Jeśli choć raz pojawi się 6 to udało się sługom pocieszyć Hioba i pionek przesuwamy o 1 pole do
przodu. Jeśli nie, to smutek Hioba powoduje, że pionek trzeba cofnąć o 1 pole.
Hiob choruje. Jeśli nie wypadnie 4, 5, 6 to możesz poruszać się o tyle pól, ile wypadło oczek. Jeśli wypadnie 4, 5, 6 wszyscy gracze
rzucają drugi raz kostką. Jeśli choć raz pojawi się 6 to udało się sługom pocieszyć Hioba i pionek przesuwamy o 1 pole do przodu.
Jeśli nie, to smutek Hioba powoduje, że pionek trzeba cofnąć o 1 pole.
Przyjaciele oskarżają Hioba i próbują mu wmówić nie prawdę. Jeśli nie wypadnie 3, 4, 5, 6 to możesz poruszać się o tyle pól, ile
wypadło oczek. Jeśli wypadnie 3, 4, 5, 6 wszyscy gracze rzucają drugi raz kostką. Jeśli choć raz pojawi się 6 to udało się sługom
pocieszyć Hioba i pionek przesuwamy o 1 pole do przodu. Jeśli nie, to smutek Hioba powoduje, że pionek trzeba cofnąć o 1 pole.
Wszystko jest dobrze a nawet lepiej. Poruszasz się o 1 pole więcej niż wypadło oczek na kostce.
W grze użyto grafik na licencji Public Domain CC0:
źródło: pixabay.com/pl/tunezja-pustynia-karawana-piasku-733613/
pixabay.com/pl/pustynia-piasek-wydmy-schronisk-699267/
pixabay.com/pl/pustynia-beduin-koza-ssak-249143/
autor: hbieser,
autor: StockSnap, źródło:
autor: dvarimtovim, źródło:
Zgłoś jeśli naruszono regulamin