sowi_mędrcy.pdf

(1192 KB) Pobierz
6
2
1
3
2
5
6
6
2
2
4
1
4
2
5
3
1
5
4
1
2 3 1
5
4
5
4 6
3
6
3
4
2
4
6
2
3
5
1
2
1
2
4
3
3
5
3
4
Sowi mędrcy
Zasady gry „Sowi mędrcy”
Sowi król wezwał swoich mędrców do pałacu. Który doleci jako pierwszy ten będzie doradzał królowi. Las sowiego króla jest na polu
z czerwoną cyfrą . Gra została zainspirowana książeczką „Sowi kłopot”.
(dostępnej pod adresem
http://storybird.com/books/sowi-kopot/?token=tbkbjfu6dn
)
Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy. Wymaga dodatkowo przygotowania po 1 pionku dla każdego gracza oraz 3 kostek.
Każdy z sowich mędrców zaczyna z pola z czarną cyfrą i gracze ustawiają na nich pionki. (Jeśli gra ma przebiegać według
II wariantu to dodatkowo każdy z graczy bierze znak „+” lub „–”. We własnej kolejce gracz może się przesunąć się na sąsiadujące
pole z taką cyfrą, jako wypadła na jednej z trzech kostek. Jeśli żadne sąsiadujące pole nie jest oznaczone wyrzuconą cyfrą to gracz nie
porusza się. Jeśli dwa sąsiadujące pola są oznaczone tą samą wylosowaną cyfrą to gracz wybiera jedno z nich. Jeśli na kostkach
wypadną te same liczby to gracz po prostu ma mniejszy wybór przy poruszaniu się. Jeśli ruch jest możliwy to jest obowiązkowy.
Sąsiednim polem jest również pole, do którego prowadzą przerywane linie np.: Polonia i Egipto. Ponadto na planszy są 2 skróty
łączące półkule zachodnią ze wschodnią czyli Alaska-Kamczatka i Chile-Australia. Przejście tymi skrótami traktowane jest jako
normalny ruch.
Wariant I
Gracz rzuca dwom kostkami i sam decyduje, którą z wyrzuconych liczb uważa za najlepszą i przesuwa swój pionek na sąsiadujące
pole z tym numerem.
Wariant
II
W tym wariancie gracze rzucają tylko 2 kostkami i każdy z sowich mędrców ma swoją specjalizację. Gracz, który wybrał „+” może się
poruszyć na pole z cyfrą, która wypadła na kostce lub z cyfrą o 1 większą. Gracz, który wybrał „-” może się poruszyć na pole z cyfrą,
która wypadła na kostce lub z cyfrą o 1 mniejszą.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy będzie mógł doradzić królowi, czyli pierwszy dotrze do pola z czerwoną cyfrą.
Żetony do wycięcia
W grze użyto obrazków na licencji CC0 Public Domain
Autor nemo, źródło: http://pixabay.com/pl/mapa-%C5%9Bwiata-kontynent%C3%B3w-oceany-34959/
+
-
+
-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin