Wybór wariantu zaprojektowanej drogi - porównanie wariantów.pdf

(21 KB) Pobierz
PORÓWNANIE WARIANTÓW
Wybór trasy drogowej powinien być poprzedzony studiami techniczno-
ekonomicznymi co najmniej dwóch wariantów trasy. Celem tych studiów jest określenie mi-
nimum kosztów budowy oraz kosztów całkowitych.
Przy porównaniu wariantów naleŜy kierować się wskaźnikami eksploatacyjnymi trasy,
wskaźnikami ekonomicznymi trasy, wskaźnikami technicznymi trasy oraz tzw. wskaźnikami
specjalnymi.
Propozycja parametrów do porównania wariantów trasy:
1. Długość trasy
2. Wskaźnik rozwinięcia trasy (jest to stosunek długości trasy do długości linii powietrznej –
odległości między punktami A i B w linii prostej)
3. Liczba krzywych poziomych
4. Udział odcinków prostych (jest to stosunek sumy długości wszystkich odcinków prostych
do całkowitej długości projektowanej trasy)
5. Udział krzywizn poziomych (jest to stosunek sumy długości wszystkich krzywizn pozio-
mych
Ł
i
=
(
L
+
K
+
L
)
i
do całkowitej długości projektowanej trasy)
6. Długość przejść przez lasy
7. Długość przejść przez tereny bagienne
8. Długość przejść przez osiedla
9. Liczba skrzyŜowań z drogami i liniami kolejowymi
9.1. Liczba skrzyŜowań z drogami o nawierzchni utwardzonej
9.2. Liczba skrzyŜowań z drogami gruntowymi
9.3. Liczba skrzyŜowań z liniami kolejowymi
10. Charakterystyka przecięć z drogami
10.1. Liczba dróg dowiązanych do projektowanej drogi:
– dróg dowiązanych o nawierzchni utwardzonej
– dróg gruntowych
10.2. Liczba dróg niedowiązanych do projektowanej drogi
– dróg dowiązanych o nawierzchni utwardzonej
– dróg gruntowych
11. Liczba obiektów inŜynierskich
12. Liczba przepustów
13. Objętość robót ziemnych
13.1. Objętość nasypów
13.2. Objętość wykopów
13.3. Suma objętości wykopów i nasypów (N + W)
13.4. Objętość robót ziemnych na mb projektowanej trasy
13.5. Bilans robót ziemnych (W – N)
14. Udział łuków pionowych (jest to stosunek sumy długości wszystkich łuków pionowych
do całkowitej długości projektowanej trasy)
15. Udział łuków pionowych połoŜonych na łukach poziomych
16. Długość drogi o pochyleniu powyŜej 4%
17. Długość wirtualna
Zgłoś jeśli naruszono regulamin