Zajęcia dydaktyczne
Inne formy działalności
BIAŁO DOOKOŁA
1. (3/14) „Bałwan” słuchanie wiersza (zb.własny). Na podstawie treści wiersza i ilustracji opis wyglądu bałwanka
2. (9) Bałwanek- wydzieranka z kolorowego papieru-kształcenie motoryki dłoni, uczenie dokładności estetyki pracy.
3. (4/6)Zimno, ciepło, gorące- zabawy badawcze- wskazywanie rzeczy gorących, zimnych, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo.
4. (13/14)Pięć bałwanków- rysowanie wg instrukcji, doskonalenie umiejętność liczenia, porównywanie liczebność zbiorów, tworzonie zbiór 5- elementowy.
5. (5/7) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce z wykorzystaniem szarf- dziecko zapoznaje się możliwościami ruchowymi swojego ciała.
1. (4) Zabawa z guzikami- kształcenie czynności umysłowych, dokonywanie klasyfikacji
2. (3) Zbieramy płatki śniegu- ćwiczenia oddechowe
3. (13) Zabawa „Ciepło-zimno”- dziecko liczy w zakresie 5, rozumie pojęcia: do przodu, do tyłu, w prawą stronę, w lewą stronę.
4. (8/7) Zabawy z piosenką o tematyce zimowej
5. (14/3) Królowa śniegu- słuchanie baśni H CH Andersen
6. (5/11/12)Zimowy spacer-obserwacja przyrody, pogody
7. (1/2) Zabawy wg wyboru dzieci- zgodne współdziałanie, wspólne porządkowanie Sali
8. (10)Zabawy konstrukcyjne- dziecko buduje zamknięte kształty w układzie poziomym
9. ( 2) W łazience- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
- „Zaprzęgi”- z elm.biegu
-„Pajacyk”- z elm. podskoku
-„Po śladach”- z elm. równawgi
- zabawy w kole ze śpiewem
LUBIMY ZIMĘ
1. (3/12) „Gawronek poznaje zimę” H.Zdzitowiecka (Wyb.lit. 87) słuchanie opowiadania. Omówienie charakterystycznych cech zimy, posługiwanie się określeniami: zima, mróz, lód, szron.
2. (12)„Czy śnieg jest czysty” – słuchanie opowiadania Doświadczenia z roztapianiem śniegu i filtrowanie wody
3. (9 ) Zimowy pejzaż” malowanie białą farbą na ciemnym tle rozwijanie wyobraźni- wypowiadanie się w formie plastycznej, umiejętne rozplanowanie pracy na kartce.
4. (13) „Obrazki z figur geometrycznych” –zabawa dydaktyczna. zachęcanie do podejmowania i wykonywania prac, doskonalenie umiejętności wypowiadania się.
5. (8)Piosenka „Jedzie zima”- zapoznanie ze słowami, melodią oraz zabawą ruchową: ćwiczenie słuchu, pamięci.
1. (1/2 ) „ Jestem samodzielny „ – kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania.
2. (9/14 )Zimowy obrazek – dostrzeganie szczegółów.
3. ( 3 ) Słuchanie bajek czytanej przez nauczyciela
4. ( 4 ) Gry i układanki stolikowe- dz zna i przestrzega reguły
5. ( 12 ) Patrol ekologiczny – realizacja programu Przyjaciel natury
6. (2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne – stosowanie kolejnych czynności podczas załatwiania potrzeb fizjologicznych używanie papieru toaletowego, spuszczanie wody
7. (1/2) Posiłki- zachowuje czystość podczas jedzenia, nie bawi się zabawkami podczas jedzeni , nie kładzie się na stole
„Lampa- nos”- orient- porządkowa
„Biegnij za papierową strzałką z el biegu
„Po kładce”- z el. równowagi
„Raki idą tyłem”- z el. czworakowania
BAL KARNAWAŁOWY
1.(3/14) Karnawałowe zwyczaje- zapoznanie z pojęciem karnawał oraz związanymi z nim zwyczajami: rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
2.( 8 ) „Moja maska na bal”- wykonanie pracy plastycznej: wycinanie , naklejanie, ozdabianie wyciętych szablonów -umiejętne posługiwanie się nożyczkami.
3.(5/6/1) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem szarf- dziecko czerpie radość ze wspólnych zabaw w grupie, właściwie reaguje na sygnał dźwiękowy.
4.(13/14) Kopciuszek idzie na bal- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, budowanie wieży wg podanego planu, doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej: ćwiczenie graficzne.
5.(8/7) Zabawy przy muzyce- „Karnawałowa orkiestra”- dziecko uważnie słucha poleceń i je wykonuje, gra rytmicznie na instrumentach perkusyjnych, ilustruje ruchem treść piosenki
1.(9) Kim będę na balu-projektowanie karnawałowych strojów
2.(3/4) „Kopciuszek”- zapoznanie z bajką, układanie obrazków wg kolejności, ocena zachowań bohaterów bajki
3.(14/4) Postacie z bajek- układanie obrazków z klocków obrazkowych, puzzli- kształcenie spostrzegawczości
4.(14/13) Balony, maski i czapki- dziecko liczy w zakresie 6,
5.(13/14) Zimowy obrazek-rozwijanie sprawności manualnej
6.(1/2)Dyżurny w łazience- uczenie odpowiedzialności za powierzone obowiązki usprawnianie czynności samoobsługowych
7.(10) Zabawy konstrukcyjne- kształcenie wyobraźni, postaw twórczych
8.11) Widok zza okna- obserwacja pogody
9.(12) Dokarmianie ptaków- kształcenie opiekuńczej postawy wobec ptaków
10.(1/2)Dekorowanie sali na bal
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych aeronik
„Kto prędzej do pani”z el biegu
„Tańczymy jak…”improwizacje ruchowe
„W karnawale” przy muzyce
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
1. .( 3/14/15) ,,Za co kochamy nasze babcie i dziadków’’ rozmowa z dziećmi przy ilustracjach tematycznych - kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny – okazywanie szacunku osobom starszym.
2. (8) „Kłótnia dziadka ”– osłuchanie z piosenką. Nauka zabawy naśladowczej do tekstu piosenki. Ćwiczenie pamięci mechanicznej oraz kształcenie poczucia rytmu.
3. (9) ,,Moja Babcia - mój Dziadek’’ – wykonanie postaci babci lub dziadka różnymi technikami plastycznymi.
4. (13)Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw. – łączenie czynności i ich skutków. Uświadamianie sensownych łańcuszków czynności.
5. (1/3/15) Uroczyste spotkanie z okazji dnia Babci i Dziadka- przedstawienie programu artystycznego, składanie życzeń, wręczenie upominków- dziecko jest współgospodarzem przedszkola.
1. ( 14)Zabawy dydaktyczne: ,,Co robi moja babcia – mój dziadek” - rozpoznawanie czynności pokazywanych przez nauczycielkę.
2. ( 3),,O czym mówię” – zabawy językowe ( n-l opowiada o jakimś przedmiocie który stoi w środku koła, dzieci odgadują nazwę przedmiotu) .
3. ( 10) Zabawy konstrukcyjne różnego rodzaju klockami - próby tworzenia wspólnych budowli – układanie dużego serduszka.
4. ( 7, 1 )Zabawy w kącikach tematycznych - wdrażanie do stosowania form grzecznościowych podczas zabaw z rówieśnikami .
5. ( 9/ 10) Rysowanie kredkami, lepienie z plasteliny, ciastoliny , próby cięcia papieru – rozwijanie sprawności manualnych dzieci .
6. ( 5 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub parku – odbijanie na śniegu śladów dłoni, butów.
7. ( 5 ) Zabawy ruchowe na hollu z wykorzystaniem sprzętu sportowego – przestrzeganie ustalonych reguł bezpiecznej zabawy.
8. (12) Dokarmianie ptaków- kształtowanie postaw opiekuńczych.
9. (14) Popołudnie z książką.
- Komu trzeba się ukłonić” – orien. –porząd..
- ,,Kto trafi”- z el. rzut
Na podwórku już od rana
Dziwny gość zawitał
Nie rusza się, nic nie mówi
O nic się nie pyta
Twarz okrągły, nos kartofel
Oczy – dwa węgielki,
Szyi nie ma, nóg nie widać
A jak beczka wielki.
Styczeń 2015
Ośrodki zainteresowań :
1. Lubimy zimę.
2. Biało dookoła.
3. &...
kiciusia13