5 styczeń 2015.doc

(65 KB) Pobierz

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

  BIAŁO DOOKOŁA

 

1. (3/14) „Bałwan” słuchanie wiersza (zb.własny). Na podstawie treści wiersza i ilustracji  opis wyglądu  bałwanka

2. (9) Bałwanek- wydzieranka z kolorowego papieru-kształcenie motoryki dłoni, uczenie dokładności estetyki pracy.

3. (4/6)Zimno, ciepło, gorące- zabawy badawcze- wskazywanie rzeczy gorących, zimnych, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo.

4. (13/14)Pięć bałwanków-  rysowanie wg instrukcji, doskonalenie umiejętność liczenia, porównywanie liczebność zbiorów, tworzonie zbiór 5- elementowy.

5. (5/7) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  przy muzyce z wykorzystaniem szarf- dziecko zapoznaje się możliwościami ruchowymi swojego ciała.

1. (4) Zabawa z guzikami- kształcenie czynności umysłowych, dokonywanie klasyfikacji

2. (3) Zbieramy płatki śniegu- ćwiczenia oddechowe

3. (13) Zabawa „Ciepło-zimno”- dziecko liczy w zakresie 5, rozumie pojęcia: do przodu, do tyłu, w prawą stronę, w lewą stronę.

4. (8/7) Zabawy z piosenką o tematyce zimowej

5. (14/3) Królowa śniegu- słuchanie baśni H CH Andersen

6. (5/11/12)Zimowy spacer-obserwacja przyrody, pogody

7. (1/2) Zabawy wg wyboru dzieci- zgodne współdziałanie, wspólne porządkowanie Sali

8. (10)Zabawy konstrukcyjne- dziecko buduje zamknięte kształty w układzie poziomym

9. ( 2) W łazience- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

- „Zaprzęgi”- z elm.biegu

-„Pajacyk”- z elm. podskoku

-„Po śladach”- z elm. równawgi

- zabawy w kole ze śpiewem

 

 

 

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

                       LUBIMY ZIMĘ

 

1.    (3/12) „Gawronek poznaje zimę” H.Zdzitowiecka (Wyb.lit. 87) słuchanie opowiadania. Omówienie charakterystycznych cech  zimy, posługiwanie się określeniami: zima, mróz, lód, szron.

2.    (12)„Czy śnieg jest czysty” – słuchanie opowiadania Doświadczenia z roztapianiem śniegu i filtrowanie wody

 

3.    (9 )  Zimowy pejzaż” malowanie białą farbą na ciemnym tle rozwijanie wyobraźni- wypowiadanie się w formie plastycznej, umiejętne rozplanowanie pracy na kartce.

 

4.    (13) „Obrazki z figur geometrycznych” –zabawa dydaktyczna. zachęcanie do podejmowania i wykonywania prac, doskonalenie umiejętności wypowiadania się.

 

5.    (8)Piosenka „Jedzie zima”- zapoznanie ze słowami, melodią oraz zabawą ruchową: ćwiczenie słuchu, pamięci.

1. (1/2  ) „ Jestem samodzielny „ – kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania.

 

2. (9/14 )Zimowy obrazek – dostrzeganie szczegółów.

 

3. ( 3  )  Słuchanie bajek czytanej przez nauczyciela

 

4. ( 4  )  Gry i układanki stolikowe- dz zna i przestrzega reguły

 

5. ( 12 )  Patrol ekologiczny – realizacja programu Przyjaciel natury

 

6. (2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne –  stosowanie kolejnych czynności podczas załatwiania potrzeb fizjologicznych używanie papieru toaletowego, spuszczanie wody  

 

7. (1/2) Posiłki- zachowuje czystość podczas jedzenia, nie bawi się zabawkami podczas jedzeni , nie kładzie się na  stole 

 

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

 

„Lampa- nos”- orient- porządkowa

„Biegnij za papierową strzałką z el biegu

Po kładce”- z el. równowagi

Raki idą tyłem”- z el. czworakowania

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

BAL KARNAWAŁOWY

 

1.(3/14) Karnawałowe zwyczaje- zapoznanie z pojęciem karnawał oraz związanymi z nim zwyczajami: rozwijanie umiejętności wypowiadania się.

2.( 8 )   „Moja maska na bal”- wykonanie pracy plastycznej: wycinanie , naklejanie, ozdabianie wyciętych szablonów -umiejętne posługiwanie się nożyczkami.

3.(5/6/1) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem szarf- dziecko czerpie radość ze wspólnych zabaw w grupie, właściwie reaguje na sygnał dźwiękowy.

4.(13/14) Kopciuszek idzie na bal- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, budowanie wieży wg podanego planu, doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej: ćwiczenie graficzne.

5.(8/7) Zabawy przy muzyce- „Karnawałowa orkiestra”- dziecko uważnie słucha poleceń i je wykonuje, gra rytmicznie na instrumentach perkusyjnych, ilustruje ruchem treść piosenki

1.(9) Kim będę na balu-projektowanie karnawałowych strojów

2.(3/4) „Kopciuszek”- zapoznanie z bajką, układanie obrazków wg kolejności, ocena zachowań bohaterów bajki

3.(14/4) Postacie z bajek- układanie obrazków z klocków obrazkowych, puzzli- kształcenie spostrzegawczości

4.(14/13) Balony, maski i czapki- dziecko liczy w zakresie 6,

5.(13/14) Zimowy obrazek-rozwijanie sprawności manualnej

6.(1/2)Dyżurny w łazience- uczenie odpowiedzialności za powierzone obowiązki usprawnianie czynności samoobsługowych

7.(10) Zabawy konstrukcyjne- kształcenie wyobraźni, postaw twórczych

8.11) Widok zza okna- obserwacja pogody

9.(12) Dokarmianie ptaków- kształcenie opiekuńczej postawy wobec ptaków

10.(1/2)Dekorowanie sali na bal

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych aeronik

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„Kto prędzej do pani”z el biegu

„Tańczymy  jak…”improwizacje ruchowe

„W karnawale” przy muzyce

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

DZIEŃ   BABCI  I  DZIADKA 

1.    .( 3/14/15)  ,,Za co kochamy nasze babcie i dziadków’’ rozmowa z dziećmi przy ilustracjach tematycznych - kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny – okazywanie szacunku osobom starszym.

2.    (8) „Kłótnia dziadka ”– osłuchanie   z piosenką. Nauka zabawy naśladowczej do tekstu piosenki.  Ćwiczenie pamięci mechanicznej oraz  kształcenie poczucia rytmu.

3.    (9) ,,Moja Babcia  - mój Dziadek’’ –  wykonanie postaci  babci lub dziadka różnymi technikami plastycznymi.

4.    (13)Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw. – łączenie czynności i ich skutków.  Uświadamianie sensownych łańcuszków czynności.

5.    (1/3/15) Uroczyste spotkanie z okazji dnia Babci i Dziadka- przedstawienie programu artystycznego, składanie życzeń, wręczenie upominków- dziecko jest współgospodarzem przedszkola.

1. ( 14)Zabawy dydaktyczne: ,,Co robi moja babcia – mój dziadek”  -  rozpoznawanie czynności pokazywanych przez nauczycielkę.

 

2. ( 3),,O czym mówię” – zabawy językowe ( n-l opowiada o jakimś przedmiocie który stoi w środku koła, dzieci odgadują nazwę przedmiotu) .

 

3. ( 10) Zabawy konstrukcyjne różnego rodzaju klockami  - próby tworzenia wspólnych budowli – układanie dużego serduszka.

 

4. (  7, 1 )Zabawy w kącikach tematycznych - wdrażanie do stosowania form grzecznościowych podczas zabaw z rówieśnikami .

 

5. (  9/ 10) Rysowanie kredkami, lepienie z plasteliny, ciastoliny  , próby cięcia papieru – rozwijanie sprawności manualnych  dzieci .

 

6. ( 5  )  Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub parku – odbijanie na śniegu śladów dłoni, butów.

 

7. ( 5  )  Zabawy ruchowe na hollu z wykorzystaniem  sprzętu sportowego – przestrzeganie ustalonych reguł bezpiecznej zabawy.

 

8. (12) Dokarmianie ptaków- kształtowanie postaw opiekuńczych.

 

9. (14) Popołudnie z książką.

 

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

 

- Komu trzeba się ukłonić” – orien. –porząd..

- ,,Kto trafi”-  z el. rzut

 

 

 

Bałwan

Na podwórku już od rana

Dziwny gość zawitał

Nie rusza się, nic nie mówi

O nic się nie pyta

 

Twarz okrągły, nos kartofel

Oczy – dwa węgielki,

Szyi nie ma, nóg nie widać

A jak beczka wielki.

 

 

 

 

 

 

                                      

                                          Styczeń 2015

 

        Ośrodki zainteresowań :

 

1.     Lubimy zimę.

2.     Biało  dookoła.

3. &...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin