they who were 8.pdf

(5508 KB) Pobierz
they who were
Bogowie i Boginie są bystrymi istotami, narażonymi na zazdrość i zdradę, ale posiadającymi czcigodne
cechy dyplomacji i męstwa. Kto z panteonu zdobędzie wystarczająco dużo chwały, by opowieść o
mitycznym sukcesie była przekazywana z pokolenia na pokolenie?
Mikro gra karciana dla czterech graczy grających w dwuosobowych zespołach, trwająca około 10 minut.
Potrzebne do gry:
• 8 Kart Bogów - Anatok, Arystyfan, Kasana, Kymele, Endymina, Nanos, Piton i Rymon
• 10 Kart Akcji
• 15 żetonów w jednym kolorze reprezentujących Chwałę
• 15 żetonów w innym kolorze reprezentujących Niesławę
Gracz siedzący naprzeciwko ciebie jest twoim partnerem w tej grze. Celem gry jest zbieranie żetonów
Chwały, jednocześnie oddając żetony Niesławy drużynie przeciwnej. Pod koniec gry wszystkie żetony, a
także Moce twoich Bogów będą warte dodatnie lub ujemne punkty zwycięstwa.
Przygotowanie:
Aby rozpocząć, potasuj Karty Bogów i rozdaj po dwie z nich dla każdego gracza. Gracze kładą te karty
przed sobą jako Bogów, których kontrolują w grze.
Następnie potasuj Karty Akcji i rozdaj po dwie dla każdego gracza. Karty te są ręką gracza. Gracze mogą
zdecydować się ujawnić zawartość swojej ręki przeciwnikom lub partnerowi w trakcie gry, jeśli chcą.
Pozostałe dwie Karty Akcji są umieszczane zakryte na środku stołu, tworząc talię doboru kart.
Ostatecznie, należy umieścić oba stosy żetonów - Chwały i Niesławy - na środku stołu, w zasięgu graczy.
Najstarszy i dlatego najbardziej czcigodny gracz rozpoczyna grę jako Pierwszy Gracz.
Rozgrywka:
Wykonując tury zgodnie z ruchem wskazówek zegara, począwszy od Pierwszego Gracza, każdy z graczy
zagrywa jedną Kartę Akcji, którą ma na ręce (pokazując ją wszystkim graczom i umieszczając zakrytą
na wierzchu talii doboru kart). Każda Karta Akcji będzie dodawać, usuwać lub przenosić żetony Chwały
lub Niesławy na Kartach Bogów innych graczy. Karty Akcji nie mogą być użyte na własne Karty Bogów. Po
zagraniu karty - dodaj, usuń lub przenieś żetony ze środkowych stosów, bądź Kart Bogów umieszczając
je na wybranych Kartach Bogów. Możliwe działania:
dodaj jeden żeton Chwały na Kartę
Boga dowolnego innego gracza
8
Karta Akcji
dodaj jeden żeton Niesławy na
Kartę Boga dowolnego innego
gracza
dodaj dwa żetony Chwały na Kartę
Boga dowolnego innego gracza
X
X
usuń jeden żeton Chwały z Karty
Boga dowolnego innego gracza i
umieść w stosie żetonów Chwały
usuń jeden żeton Niesławy z Karty
Boga dowolnego innego gracza i
umieść w stosie żetonów Niesławy
przenieś jeden żeton Chwały z Karty
Boga dowolnego innego gracza na Kartę
Boga odmiennego gracza
przenieś jeden żeton Niesławy z Karty Boga
dowolnego innego gracza na Kartę Boga
odmiennego gracza
zamień jeden żeton Chwały z jednym
żetonem Niesławy na Kartach Bogów
dwóch różnych graczy
o
ich waleczność
stąpając po równinie...
Akcja
Tekst narracyjny
Karta Boga
dodaj dwa żetony Niesławy na Kartę
Boga dowolnego innego gracza
dodaj po jednym żetonie Chwały i
Niesławy na Kartę Boga dowolnego
innego gracza
Gdy wszyscy czterej gracze zagrali swoje karty, runda kończy się, a każdy gracz oddaje swoją pozostałą
kartę graczowi po lewej. Talia doboru kart jest nast´pnie tasowana przez nast´pnego Pierwszego Gracza
(gracz na lewo od aktualnego Pierwszego Gracza) i każdemu graczowi zostaje rozdana jedna Karta Akcji.
Pozostałe dwie karty znów utworzą talię doboru kart i rozpoczyna się następna runda. Jeśli gracz nie
może zagrać żadnej z dwóch kart trzymanych na ręce, może odrzucić jedną z kart i wylosować nową z
talii doboru kart.
W dowolnym momencie gracz może wykorzystać Moc jednego z jego Bogów. Moce te są widoczne na dole
Kart Bogów, a każda Moc może zostać użyta tylko raz na całą grę. Po użyciu Mocy, gracz powinien obrócić
kartę o 90 stopni by to odnotować. Moce mogą wyprzeć dowolną z zasad gry wymienionych powyżej. W
przypadku korzystania z Mocy Nanosa, gracz z Nanosem zostanie pominięty w fazie przekazywania kart.
Koniec gry:
Gdy wszystkie żetony z dowolnego rodzaju (Chwały albo Niesławy), zostały umieszczone na Kartach
Bogów graczy (zostanie wyczerpana pula żetonów), gra się kończy. Każdy żeton Chwały, jaki masz ty i
twój partner, jest warty +2 punkty zwycięstwa dla waszej drużyny. Za każdy żeton Niesławy otrzymujecie
-1 punkt zwycięstwa. Za każdą Moc zużytą przez ciebie i twojego partnera otrzymujecie -2 punkty
zwycięstwa. Drużyna, która zdobędzie więcej punktów zwycięstwa, wygrywa. W przypadku remisu,
drużyna z większą ilością żetonów Chwały zostaje zwycięzcą.
„They Who Were 8”
jest własnością © 2013 Todd Sanders / Air and Nothingness Press. Możesz wydrukować i grać w tę grę, ale nie wolno jej
rozpowszechniać, bo inaczej przekleństwo bogów będzie wisiało na zawsze nad twoimi potomkami.
Tłumaczenie: Mariusz Kosecki
rymon beztroski
zagraj gdy karta jest zagrana przeciw tobie
ta karta działa na wybranego
innego gracza
Moc danego Boga
S
anatok niewidzący
kasana umiłowana
arystyfan przewrotny
zagraj zanim gracz jakiego
wskażesz zagra kartę
potasuj wszystkie karty akcji i rozdaj
je ponownie graczom
zagraj gdy dowolny gracz posiada
więcej niż cztery żetony chwały
na jednym z bogów
połóż dodatkowy żeton chwały na
dowolnym z bogów
zagraj w dowolnym momencie
podmień miejscami żetony chwały i nieslawy
należące do dwóch różnych bogów
ten który jest nanos
rymon beztroski
kymele która tworzy
zagraj na koniec rundy w trakcie
przekazywania kart
możesz zatrzymać kartę, którą masz
na ręku zamiast przekazywania jej dalej
piton wędrowny
zagraj w dowolnym momencie
w odpowiednim momencie wykorzystaj
moc dowolnego boga, którego karta
nie została obrócona
o
o
o
o
zuchwała endymina
ich konflikt
zagraj zanim zagrasz kartę akcji
dolosuj dwie nowe karty akcji, a następnie
odrzuć dowolne dwie
zagraj gdy karta jest zagrana przeciw tobie
ta karta działa na wybranego
innego gracza
zagraj w trakcie rozdawania kart
podejrzyj cztery wierzchnie karty ze stosu
i wybierz jedną dla siebie
S
zuchwałe były słowa,
które doprowadziły do...
S
S
S
S
they who were
they who were
they who were
8
8
8
8
8
they who were
they who were
they who were
8
8
they who were
they who were
they who were
8
8
ich podróż
ich pokusa
S
S
zaczęło się od pojedynczego kroku...
pod kwitnącymi drzewami...
S
S
ich dyplomacja
o
ich waleczność
stąpając po równinie...
głos rozsądku przemówił...
ich perfidia
S
ich obeznanie
pożądając ponad wszystko...
uzyskano wgląd gdy...
S
X
S
S
S
S
S
o
o
X
ich zawiść
S
S
SS
SS
SS
to się wszystko skończy płaczem...
SS
ich przebranie
y
przechera zmienia postać...
ich narodziny
kiedyś, pewnego razu...
they who were
they who were
they who were
8
8
8
8
8
they who were
they who were
they who were
8
8
they who were
they who were
they who were
8
8
Zgłoś jeśli naruszono regulamin