ZATWIERDZAM Dziwnów, dnia …..08.2014
Dowódca kompanii
/stanowisko /
/stopień imię i nazwisko/
I. ZAGADNIENIE: Ładowanie magazynka.
II. CEL :
· Doskonalić umiejętności żołnierza w zakresie Ładowanie magazynka.
III. CZAS: ……
IV. MIEJSCE: blok szkolenia.
V. LITERATURA:
,, Metodyka szkolenia strzeleckiego’’
VI. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:
· plan pracy
· magazynek do kbk AKMS
· amunicja szkolna
·
VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
· Bezpieczeństwo zapewnia się poprzez właściwą organizację zajęć
· Wszystkie osoby funkcyjne i ćwiczący żołnierze są zobowiązani przestrzegać zasad bezpieczeństwa (również osoby kontrolujące);
· Kategorycznie zabrania się spożywania alkoholu lub używania środków odurzających oraz przybywanie w czasie zajęć pod ich wpływem.
· Kategorycznie zabraniam oddalania się z miejsca prowadzenia zajęć bez zgody prowadzącego.
· nakazuję zgłaszać wszystkie urazy powstałe w czasie zajęć.
· wszystkie czynności wykonywać tylko na polecenie prowadzącego zajęcia
· Każdy szkolony osobiście odpowiada za swoje postępowanie w zakresie przestrzegania warunków bezpieczeństwa.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Lp.
CZYNNOŚCI INSTRUKTORA
CZYNNOŚCI SZKOLONYCH
1.
Podaje treść zagadnienia:
( „BACZNOŚĆ „ uczył was będę ładowania magazynka.- „SPOCZNIJ” )
Na podkładzie układam magazynki i po 30 sztuk naboi szkolnych, które są rozsypane na podkładzie. Szkoleni po kolei ładują magazynki. Magazynek powinien być trzymany w lewej ręce, w ten sposób, aby kciuk tej ręki mógł wciskać naboje do magazynka. Drugą ręką natomiast szkolony chwyta po kilka naboi zwróconych pociskiem w jedną stronę, przykładając je sobie do magazynka i wciska kciukiem drugiej ręki.
Po kolei sprawdzam każdego żołnierza, wychwytuje popełniane błędy i staram się je usunąć.
Szkoleni ćwiczą to zagadnienie do pełnego opanowania.
Norma nr 16 ze szkolenia ogniowego – Ładowanie magazynka 30 nabojami do kbk AKMS
Czas wykonania na ocenę:
- „bardzo dobrze” - 30 sekund
- „dobrze” - 35 sekund
- „dostatecznie” - 40 sekund
„Wykonuję wzorowy pokaz”
„Wykonuje pokaz i omawiam”
Nakazuję ćwiczyć. Najpierw żołnierze ćwiczą pojedynczo a następnie wszyscy razem na podane komendy.
Kontroluję wykonywanie kolejnych zagadnień oraz oceniam ich wykonanie przez poszczególnych żołnierzy
Stoją na zbiórce i słuchają.
Wykonują polecenia instruktora.
2.
- Omawia zajęcia,
-Wskazuje najczęściej popełniane błędy
- Wskazuje najlepiej i najgorzej ćwiczących.
- Podaje tematy na naukę własną.
OPRACOWAŁ:
szormy