DATA
...........................
PODPIS
.........................................
do przeprowadzenia zajęć w dniu techniki
z ksap w dniu .....................
TEMAT : Konserwacja i obsługa łodzi desantowych oraz osprzętu do łodzi
CEL : * zapoznać szkolonych z przeznaczeniem, budową i wyposażeniem łodzi desantowych
* doskonalić szkolonych w wykonywaniu zabiegów konserwacyjnych i obsługowych
* zakonserwować i obsłużyć łodzie i osprzęt do nich
CZAS : ...........* 45’
MIEJSCE : PST
METODA : zajęcia praktyczne
UBIÓR : roboczy
ZAGADNIENIA :
1. Konserwacja i obsługiwanie łodzi desantowych.
2. Obsługiwanie osprzętu do łodzi.
ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWE :
1. Łódź saperska z osprzętem - 4 kpl
2. Talk techniczny, farba olejna nawierzchniowa biała i czerwona, pokost olejowy roslinno-mineralny, pokost sztuczny i syntetyczny, emalia olejno-żywiczna wodoodporna khaki ciemna półmat, nafta, benzyna; szczotki, czyste szmatki, pędzle
WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE :
1. Trzy dni przed zajęciami opracować plan-konspekt.
2. Zajęcia prowadzę całością pododdziału.
3. Podczas zajęć wymagać właściwego zachowania się szkolonych
4. Zajęcia prowadzić zgodnie z organizacją zawartą w konspekcie.
CZĘŚĆ WSTĘPNA
CZĘŚĆ ZASADNICZA
Lp.
Zagadnienie
Czas
Czynności kierownika zajęć
Czynności szkolonych
Zabezpieczenie materiałowe
1
Część wstępna
przyjęcie meldunku o gotowości
pododdziału do zajęć
· sprawdzenie obecności
· sprawdzenie wyglądu zewnętrznego
· podanie tematu, celu i organizacji zajęć
d-ca 1dr składa meldunek
o gotowości do zajęć
2.
Część zasadnicza
2
Nadzoruję wykonywanie obsługi łodzi przez marynarzy.
Nadzoruję wykonywanie obsługi osprzętu do łodzi przez marynarzy
wykonują nakazane polecenia
i czynności:
łodzie czyszczą z kurzu i brudu wodą, usuwają zewnętrzną warstwę pokrycia malarskiego, odtłuszczają benzyną, nakładają dwie warstwy emalii;
ubrania do pracy w wodzie i kamizelki ratunkowe po oczyszczeniu przesypać talkiem; wiosła i bosaki po umyciu i oczyszczeniu nasączyć pokostem w miejscach ubytków malarskich, następnie uzupełnić powłoki malarskie; koła ratunkowe oczyścić, następnie uzupełnić powłoki malarskie; liny konopne i lniane oczyścić, wysuszyć i zwinąć w zwoje.
szmatki, szczotki druciane, benzyna, emalia olejno-żywiczna
talk, szmatki, szczotki,
pokost
farba biała i czerwona
3.
Część końcowa
· zbiórka pododdziału
· omówienie zajęć
· pytania sprawdzające
· podanie tematu kolejnych zajęć
· przyjęcie meldunku o zakończeniu zajęć
nadzorują zebranie i oczyszczenie sprzętu
składają meldunek o końcu zajęć
prowadzą pododdział do MSD
Łódź ŁD jest przeznaczona do urządzania przepraw desantowych oraz służy jako środek przeprawowy do wykonywania prac na wodzie — rozpoznawania przeszkód wodnych, urządzania i zabezpieczania przepraw pod względem ratowniczym (prac nurkowych). W wypadku przestrzelenia burt łódź ŁD jest niezatapialna wraz z wyposażeniem o masie do 1500 kg. Łódź ŁD jest wykonana z tworzyw sztucznych. Kształt łodzi i sztywność umożliwiają jej użycie jako podpory pływającej promu pod urządzenia katarowe młotów DB-45 oraz do montowania lekkich promów przewozowych.
Wyposażenie stałe łodzi składa się z bosaka, pięciu dulek, pięciu wioseł, dwóch ławek, koła ratunkowego z linką oraz linki holowniczo-cumowniczej. Wzdłuż burt do wewnętrznego, poszycia są przywiązane liny, umożliwiające przenoszenie łodzi.
Łódź ŁS jest nowszą odmianą łodzi desantowej ŁD, przeznaczoną do rozpoznania przeszkód wodnych, przeprawy desantowej oraz obsługiwania urządzonych przepraw. Kadłub łodzi jest wykonany z tworzyw sztucznych. Zasadniczą zaletą tej łodzi jest stosunkowo mała masa — 180 kg. Łodzie ŁD i ŁS przewozi się na specjalnych przyczepach lub samochodach, ułożone jedna w drugą: do 5 łodzi ŁD i 3 łodzi ŁS. Na małą odległość łódź ŁD przenosi 8—10 żołnierzy, a łódź ŁS 6 żołnierzy.
Ważniejsze dane techniczne łodzi desantowych
...
szormy