Temat 3.3 UKŁ JEZDNE.doc

(64 KB) Pobierz

Z A T W I E R D Z A M                                                                                         Wrocław 01.03.1999 r

     ...................................

Kierownik Cyklu Technicznego

 

 

Data

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grupa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN – KONSPEKT

do przeprowadzenia zajęć z kursem

 

 

TEMAT : 3/3            Układy jezdne  spycharek.

 

CELE :

Nauczyć : -  konstrukcji  układów  jezdnych  spycharek

Zapoznać : - z  budową  poszczególnych  elementów  układów ;

Doskonalić : - opanowaną  wiedzę .

 

METODA : Wykład + pokaz

 

CZAS :4 x 40’

 

MIEJSCE : Sala wykładowa + PST

 

LITERATURA :

1.      Spycharka  DZ-27S - Opis i  użytkowanie - Jnż 535/89

2.      Spycharka  BAT- M - Jnż 495/84

3.      Spycharko- ładowarka  SŁ-34 Jnż 569/93 

 

ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWE :

1.      Rzutnik, foliogramy

2.      DZ-27S;

3.      BAT-M ;

4.      SŁ-34 .

 

ZAGADNIENIA :

1.      Układ  jezdny  DZ-27S - 20min;

2.      Układ  jezdny  spycharki  BAT-M- 20 min ;

3.      Układ  jezdny  spycharko-ładowarki  SŁ-34 - 20min ;

4.      Pokaz -  60 min.

 

WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE :

1.      Po przyjęciu meldunku sprawdzić obecność oraz przygotowanie do zajęć w formie pytań kontrolnych.

2.      Zagadnienia prowadzić metodą wykładu konwencjonalnego. Do omawiania w maksymalnym stopniu wykorzystać pomoce audiowizualne. 

3.      W trakcie zajęć stosować pytania aktywizujące mające na celu sprawdzenie zaangażowania słuchaczy w zajęcia.

4.  Zagadnienie 4  prowadzić  w  oparciu  o  PST .

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA - 10min.

 

  a)  przyjęcie meldunku ;

  b)  podanie tematu i celu zajęć ;

  c)  podanie zagadnień i literatury ;

  d) sprawdzenie przygotowania się słuchaczy do zajęć .

 

CZĘŚĆ ZASADNICZA – 140min.

 

Zagadnienie 1. Układ jezdny  spycharki  DZ-27S - 20 min.

 

  W  skład  układu  jezdnego  spycharki  wchodzą  dwa  wózki  jezdne  ,  wykonane  jako  konstrukcja  spawana  ,  posiadające  po  pięć  bieżnych  i  dwie  podtrzymujące  rolki  ,  koło  napinające  wraz  z  mechanizmem  napinającym  ,  gąsienice  ,  zawieszenie  w  postaci  resoru  poprzecznego  oraz  sztywny  zaczep  spycharki .

 

Rolki  bieżne - umieszczone  od  spodu  wózka  nośnego .

 

Rolki  podtrzymujące - umieszczone  na  górnej  krawędzi  wózka  nośnego  służą  do  podtrzymywania gąsienicy .  Każdy  wózek  ma  dwie  rolki  podtrzymujące .

 

Mechanizm  napinający - służący  do  utrzymania  odpowiedniego  napięcia  gąsienic  spycharki  składa  się  z hydraulicznego  urządzenia  amortyzacyjno - napinającego  ze  sprężyną  walcową .

 

Zagadnienie 2. Układ  bieżny  spycharki BAT-M -  20 min.

 

   Układ  bieżny  składa  się  z  zespołu  gąsienicowego  i  zawieszenia  spycharki .

   Zespół  gąsienicowy  składa  się  z : gąsienic  ,  kół  napędzających  ,  kół  nośnych  i  kół  napinających  z  mechanizmami  napinającymi .

   Zawieszenie  spycharki  jest  niezależne  ,  na  wałach  skrętnych .  Składa  się  ono  z  wahacza ,  wału  skrętnego  i  wspornika .

 

Gąsienice - spycharka  ma  dwie  stalowe  gąsienice  ,  z  których  każda  składa  się  z  94  ogniw  i  94  sworzni .

 

Koła  napędzające - rozmieszczone  są  w  przedniej  części  spycharki  ,  każde  koło  składa  się ze  stalowej  piasty  i  dwóch  wieńców  zębatych .

 

Koła  nośne - z  każdej  strony  5  kół  nośnych  ,  które  przesuwają  się  po  ogniwach  gąsienicowych  ,  a  jednocześnie służą  za  rolki  podtrzymujące gąsienice .

 

Koło  napinające z  mechanizmem  napinającym - koła  napinające  służą  do  kierowania  gąsienicy  podczas  przewijania  się   jej  ,  a  jego  mechanizm  napinający  do  napinania  gąsienicy . 

Mechanizm  napinający  składa  się  z  korby  i  dwóch przekładni  ślimakowych .

 

Zagadnienie  3. Układ  jezdny  SŁ-34 - 20 min .

 

Układ  jezdny  przenosi  równocześnie  obciążenie  maszyny  na  podłoże.  Składa  się  z  czterech  kół  wyposażonych  w   opony  z  dętkami  wewnętrznymi  . Tylne  koła  z  przekładniami  obiegowymi  zamontowane  są  do  mostu  tylnego  za  pomocą  przegubów ,  które  umożliwiają  przenoszenie  napędu  przy  skręcie  kół  dochodzącym  do  35 stopni.

 

Zagadnienie 4. Pokaz  sprzętu - 60 min.

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin