Okresy wymiany pasków zębatych Audi a4 2.6 ABC 1995.pdf

(340 KB) Pobierz
Telefon:
Fax:
NIP VAT:
Ważna wskazówka
Ważna wskazówka
Podane terminy i czynności w każdej chwili mogą zostać zmienione przez producentów
samochodów. Proszę regularnie zasięgać na naszej stronie internetowej informacji o zmianach,
które zaszły pomiędzy kolejnymi wydaniami płyty CD Autodata.
http://www.autodata-cd.com
Okresy wymiany pasków zębatych
Podstawą zalecanego okresu wymiany są dane producenta samochodu w chwili zakończenia prac redakcyjnych podręcznika.
Zmiany, które nastąpiły później nie mogły zostać uwzględnione.
W razie wątpliwości zaleca się porozumieć z producentem, wzgl. z importerem samochodu. Jeżeli producent nie podaje
żadnych
zaleceń dotyczących wymiany paska zębatego, właściwa decyzja musi nastąpić po dokładnym sprawdzeniu paska.
Oprócz widocznego stanu paska zębatego, który dalej został szczegółowo objaśniony w "Informacje ogólne" (F5) - "Paski zębate",
należy również uwzględnić poniższe informacje:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
Czy nadal zamontowany jest oryginalny pasek zębaty albo czy wymiana została wcześniej przeprowadzona?
Kiedy wymieniono pasek zębaty po raz ostatni i przy jakim przebiegu samochodu?
Czy przeprowadzone dotąd przeglądy są odnotowane i czy samochód był regularnie serwisowany?
Czy samochód był eksploatowany w trudnych warunkach, które wymagają skróconego okresu przeglądu?
Czy stan ogólny napinacza paska, rolek napinających i pośrednich jak również kół pasowych jest bez zarzutu?
Czy pozostałe elementy, które mają związek z paskiem zębatym, np. wałki rozrządu, pompa wodna, pompa układu
wspomagania itd. są we właściwym stanie technicznym i czy elementy te nie powodują szumów?
Czy ogólny wygląd paska zębatego jest na tyle dobry,
że
można wykluczyć jego uszkodzenie do czasu następnego pobytu w
warsztacie?
Należy uwzględnić uszkodzenia silnika i powstałe przy tym koszty w razie uszkodzenia paska zębatego.
Koszty wymiany paska zębatego są znacznie mniejsze niż koszty powstałe w wyniku uszkodzenia silnika po pęknięciu paska.
Nie może być wątpliwości dotyczących stanu paska zębatego. W razie wątpliwości należy zaproponować klientowi wymianę
paska.
Dodatkowe informacje dotyczące inspekcji oraz eksplotacji w trudnych warunkach, można znaleźć w "Informacje ogólne" (F5)
- "Paski klinowe" w rozdziale "Zalecane okresy wymiany".
Zalecane okresy wymiany
Zalecane okresy wymiany
Producent:
Audi
Kod silnika:
ABC
Wyposażenie dla:
Katalizator regulowany
Model:
A4 (94-01) 2,6
Moc silnika:
110 (150) 5750
Rok produkcji:
1994-99
(c) Autodata Limited 2006
2014-12-29
V6.346-
Co 60 000 km - sprawdzić.
Brak danych producenta na temat okresów wymiany paska.
Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów.
Uszkodzenia silnika
Uszkodzenia silnika
UWAGA: Mimo,
że
przy pęknięciu paska następuje zazwyczaj uszkodzenie silnika, przed zdjęciem głowicy cylindrów
sprawdzić ciśnienie sprężania.
Czasy pracy - godz.
Czasy pracy - godz.
A4 V6 12V 1995-01
Wymontowanie i zamontowanie 2,20
Narzędzia specjalne
Narzędzia specjalne
Przyrząd blokujący wału korbowego - VAG nr 3242.
Przyrząd blokujący wałka rozrządu - VAG nr 3243.
Tuleje pomocnicze - nr 3369.
Zapamiętać
Zapamiętać
Odłączyć akumulator.
NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
Wykręcić
świece
zapłonowe, aby silnik łatwiej się obracał.
Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać
żadnym
innym kołem zębatym.
Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
Zdejmowanie
Zdejmowanie
1. Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
2. A4: Wspornik chłodnicy ustawić w położeniu serwisowym:
Producent:
Audi
Kod silnika:
ABC
Wyposażenie dla:
Katalizator regulowany
Model:
A4 (94-01) 2,6
Moc silnika:
110 (150) 5750
Rok produkcji:
1994-99
(c) Autodata Limited 2006
2014-12-29
V6.346-
Zdjąć przedni zderzak.
Przewód zasysania powietrza pomiędzy przednią blachą i filtrem powietrza.
Wykręcić
śruby
przedniego pasa.
Założyć tuleje pomocnicze nr 3369 na przedni pas.
Przesunąć przednią blachę do przodu.
Górne, tylne
śruby
umieścić w otworach z przodu, aby przytrzymać blachę.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
Zdjąć pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
Zdjąć prawą i lewą osłonę paska zębatego [7] i [8] .
Obracać wałem korbowym w GMP trzeciego cylindra.
Znaki odniesienia na kole pasowym wału korbowego muszą się pokrywać [1] .
Duże otwory w podstawie kół rozrządu muszą się znaleźć naprzeciw siebie.
Jeżeli tak nie jest: Obrócić wałem korbowym o jeden obrót w prawo.
Wyjąć czujnik GMP z obudowy korbowodu. Otwór GMP w czole wału korbowego musi się pokrywać.
Wkręcić przyrząd blokujący wału korbowego [2] . Przyrząd nr 3242.
Wymontować następujące elementy:
Napinacz paska napędzającego dodatkowych podzespołów.
Prawa i lewa osłona paska zębatego.
Koło pasowe wału korbowego.
WSKAZÓWKA: Do zdjęcia tłumików drgań skrętnych NIE potrzeba wykręcać
środkowej śruby.
Dolna osłona paska zębatego [9] .
12. Poluzować
śrubę
kół rozrządu. NIE wykręcać.
13. Poluzować
śrubę
rolki napinającej [4] .
14. Zdjąć pasek zębaty.
Zakładanie
Zakładanie
1.
2.
3.
4.
5.
Koła rozrządu muszą się swobodnie obracać, bez przechylania się.
Przyrząd blokujący wału korbowego musi być założony [2] .
Nałożyć pasek zębaty na koła wałka rozrządu.
Przyrząd blokujący założyć na wałki rozrządu [3] . Przyrząd nr 3243.
Nałożyć pasek zębaty w następującej kolejności:
Rolka prowadząca.
Koło wału korbowego.
Rolka napinająca.
6. Lekko dokręcić
śrubę
rolki napinającej [4] . Rolka napinająca musi dać się odchylać ręką.
7. Wsunąć podkładkę dystansową o
średnicy
23 mm pomiędzy osłonę paska zębatego i pasek [6] .
8. Klucz dynamometryczny założyć na sześciokąt rolki napinającej [5] . Obrócić rolką napinającą w prawo, aby naciągnąć pasek
momentem 4 Nm. Jednocześnie dokręcić
śrubę
rolki napinającej [4] .
9. Zdjąć klucz dynamometryczny i podkładkę [6] .
10.
Śrubę
rolki napinającej dokręcić momentem 45 Nm [4] .
11.
Śrubę
kół rozrządu dokręcić momentem 70 Nm.
12. Wymontować następujące elementy:
Przyrząd blokujący wałka rozrządu [3] .
Przyrząd blokujący wału korbowego.
13. Założyć czujnik GMP.
14. Zamontować koło pasowe wału korbowego. Nacięcie musi być skierowane na bolec na kole wału korbowego [10] .
15. Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
Producent:
Audi
Kod silnika:
ABC
Wyposażenie dla:
Katalizator regulowany
Model:
A4 (94-01) 2,6
Moc silnika:
110 (150) 5750
Rok produkcji:
1994-99
(c) Autodata Limited 2006
2014-12-29
V6.346-
Producent:
Audi
Kod silnika:
ABC
Wyposażenie dla:
Katalizator regulowany
Model:
A4 (94-01) 2,6
Moc silnika:
110 (150) 5750
Rok produkcji:
1994-99
(c) Autodata Limited 2006
2014-12-29
V6.346-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin