Okresy wymiany pasków zębatych Audi a4 2.6 ABC 1995.pdf
(
340 KB
)
Pobierz
Telefon:
Fax:
NIP VAT:
Ważna wskazówka
Ważna wskazówka
Podane terminy i czynności w każdej chwili mogą zostać zmienione przez producentów
samochodów. Proszę regularnie zasięgać na naszej stronie internetowej informacji o zmianach,
które zaszły pomiędzy kolejnymi wydaniami płyty CD Autodata.
http://www.autodata-cd.com
Okresy wymiany pasków zębatych
Podstawą zalecanego okresu wymiany są dane producenta samochodu w chwili zakończenia prac redakcyjnych podręcznika.
Zmiany, które nastąpiły później nie mogły zostać uwzględnione.
W razie wątpliwości zaleca się porozumieć z producentem, wzgl. z importerem samochodu. Jeżeli producent nie podaje
żadnych
zaleceń dotyczących wymiany paska zębatego, właściwa decyzja musi nastąpić po dokładnym sprawdzeniu paska.
Oprócz widocznego stanu paska zębatego, który dalej został szczegółowo objaśniony w "Informacje ogólne" (F5) - "Paski zębate",
należy również uwzględnić poniższe informacje:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
Czy nadal zamontowany jest oryginalny pasek zębaty albo czy wymiana została wcześniej przeprowadzona?
Kiedy wymieniono pasek zębaty po raz ostatni i przy jakim przebiegu samochodu?
Czy przeprowadzone dotąd przeglądy są odnotowane i czy samochód był regularnie serwisowany?
Czy samochód był eksploatowany w trudnych warunkach, które wymagają skróconego okresu przeglądu?
Czy stan ogólny napinacza paska, rolek napinających i pośrednich jak również kół pasowych jest bez zarzutu?
Czy pozostałe elementy, które mają związek z paskiem zębatym, np. wałki rozrządu, pompa wodna, pompa układu
wspomagania itd. są we właściwym stanie technicznym i czy elementy te nie powodują szumów?
Czy ogólny wygląd paska zębatego jest na tyle dobry,
że
można wykluczyć jego uszkodzenie do czasu następnego pobytu w
warsztacie?
Należy uwzględnić uszkodzenia silnika i powstałe przy tym koszty w razie uszkodzenia paska zębatego.
Koszty wymiany paska zębatego są znacznie mniejsze niż koszty powstałe w wyniku uszkodzenia silnika po pęknięciu paska.
Nie może być wątpliwości dotyczących stanu paska zębatego. W razie wątpliwości należy zaproponować klientowi wymianę
paska.
Dodatkowe informacje dotyczące inspekcji oraz eksplotacji w trudnych warunkach, można znaleźć w "Informacje ogólne" (F5)
- "Paski klinowe" w rozdziale "Zalecane okresy wymiany".
Zalecane okresy wymiany
Zalecane okresy wymiany
Producent:
Audi
Kod silnika:
ABC
Wyposażenie dla:
Katalizator regulowany
Model:
A4 (94-01) 2,6
Moc silnika:
110 (150) 5750
Rok produkcji:
1994-99
(c) Autodata Limited 2006
2014-12-29
V6.346-
Co 60 000 km - sprawdzić.
Brak danych producenta na temat okresów wymiany paska.
Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów.
Uszkodzenia silnika
Uszkodzenia silnika
UWAGA: Mimo,
że
przy pęknięciu paska następuje zazwyczaj uszkodzenie silnika, przed zdjęciem głowicy cylindrów
sprawdzić ciśnienie sprężania.
Czasy pracy - godz.
Czasy pracy - godz.
A4 V6 12V 1995-01
Wymontowanie i zamontowanie 2,20
Narzędzia specjalne
Narzędzia specjalne
Przyrząd blokujący wału korbowego - VAG nr 3242.
Przyrząd blokujący wałka rozrządu - VAG nr 3243.
Tuleje pomocnicze - nr 3369.
Zapamiętać
Zapamiętać
Odłączyć akumulator.
NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
Wykręcić
świece
zapłonowe, aby silnik łatwiej się obracał.
Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać
żadnym
innym kołem zębatym.
Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
Zdejmowanie
Zdejmowanie
1. Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
2. A4: Wspornik chłodnicy ustawić w położeniu serwisowym:
Producent:
Audi
Kod silnika:
ABC
Wyposażenie dla:
Katalizator regulowany
Model:
A4 (94-01) 2,6
Moc silnika:
110 (150) 5750
Rok produkcji:
1994-99
(c) Autodata Limited 2006
2014-12-29
V6.346-
Zdjąć przedni zderzak.
Przewód zasysania powietrza pomiędzy przednią blachą i filtrem powietrza.
Wykręcić
śruby
przedniego pasa.
Założyć tuleje pomocnicze nr 3369 na przedni pas.
Przesunąć przednią blachę do przodu.
Górne, tylne
śruby
umieścić w otworach z przodu, aby przytrzymać blachę.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
Zdjąć pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
Zdjąć prawą i lewą osłonę paska zębatego [7] i [8] .
Obracać wałem korbowym w GMP trzeciego cylindra.
Znaki odniesienia na kole pasowym wału korbowego muszą się pokrywać [1] .
Duże otwory w podstawie kół rozrządu muszą się znaleźć naprzeciw siebie.
Jeżeli tak nie jest: Obrócić wałem korbowym o jeden obrót w prawo.
Wyjąć czujnik GMP z obudowy korbowodu. Otwór GMP w czole wału korbowego musi się pokrywać.
Wkręcić przyrząd blokujący wału korbowego [2] . Przyrząd nr 3242.
Wymontować następujące elementy:
Napinacz paska napędzającego dodatkowych podzespołów.
Prawa i lewa osłona paska zębatego.
Koło pasowe wału korbowego.
WSKAZÓWKA: Do zdjęcia tłumików drgań skrętnych NIE potrzeba wykręcać
środkowej śruby.
Dolna osłona paska zębatego [9] .
12. Poluzować
śrubę
kół rozrządu. NIE wykręcać.
13. Poluzować
śrubę
rolki napinającej [4] .
14. Zdjąć pasek zębaty.
Zakładanie
Zakładanie
1.
2.
3.
4.
5.
Koła rozrządu muszą się swobodnie obracać, bez przechylania się.
Przyrząd blokujący wału korbowego musi być założony [2] .
Nałożyć pasek zębaty na koła wałka rozrządu.
Przyrząd blokujący założyć na wałki rozrządu [3] . Przyrząd nr 3243.
Nałożyć pasek zębaty w następującej kolejności:
Rolka prowadząca.
Koło wału korbowego.
Rolka napinająca.
6. Lekko dokręcić
śrubę
rolki napinającej [4] . Rolka napinająca musi dać się odchylać ręką.
7. Wsunąć podkładkę dystansową o
średnicy
23 mm pomiędzy osłonę paska zębatego i pasek [6] .
8. Klucz dynamometryczny założyć na sześciokąt rolki napinającej [5] . Obrócić rolką napinającą w prawo, aby naciągnąć pasek
momentem 4 Nm. Jednocześnie dokręcić
śrubę
rolki napinającej [4] .
9. Zdjąć klucz dynamometryczny i podkładkę [6] .
10.
Śrubę
rolki napinającej dokręcić momentem 45 Nm [4] .
11.
Śrubę
kół rozrządu dokręcić momentem 70 Nm.
12. Wymontować następujące elementy:
Przyrząd blokujący wałka rozrządu [3] .
Przyrząd blokujący wału korbowego.
13. Założyć czujnik GMP.
14. Zamontować koło pasowe wału korbowego. Nacięcie musi być skierowane na bolec na kole wału korbowego [10] .
15. Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
Producent:
Audi
Kod silnika:
ABC
Wyposażenie dla:
Katalizator regulowany
Model:
A4 (94-01) 2,6
Moc silnika:
110 (150) 5750
Rok produkcji:
1994-99
(c) Autodata Limited 2006
2014-12-29
V6.346-
Producent:
Audi
Kod silnika:
ABC
Wyposażenie dla:
Katalizator regulowany
Model:
A4 (94-01) 2,6
Moc silnika:
110 (150) 5750
Rok produkcji:
1994-99
(c) Autodata Limited 2006
2014-12-29
V6.346-
Plik z chomika:
maly123a
Inne pliki z tego folderu:
wymiana Rozrządu volo s60 VIDA.pdf
(341 KB)
Instrukcja wymianry Rozrządu Volvo S60 2.4.pdf
(373 KB)
Okresy wymiany pasków zębatych Audi a4 2.6 ABC 1995.pdf
(340 KB)
Wymiana rozrządu Audi a3 8l 1997 1.6 AEH AKL PORADNIk INSTRUKCJA(1).pdf
(354 KB)
Inne foldery tego chomika:
BRC
Instrukcje
Man Tgs
Skrzynia biegów
Sprzęgło
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin