egzamin sześcioklasisty w 2015r MEN CKE.doc

(965 KB) Pobierz
Zadanie 1

Zadanie 1. (0–3)

Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych

w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania (1.1.–1.3.) są prawdziwe (TAK),

czy fałszywe (NIE). Wpisz znak X w kratkę obok poprawnej odpowiedzi.

 

1.1. Mama gratuluje synowi wygranej w meczu.    TAK      NIE

1.2. Dziewczynka opowiada o swoim hobby.        TAK     NIE

1.3. Chłopiec zaprasza koleżankę na imprezę.    TAK     NIE

 

Zadanie 2. (0–3)

Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (2.1.–2.3.). Do każdego z nich dopasuj

miejsce, w którym się on odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki.

Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego

dialogu.

Zadanie 3. (0–4)

Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych

dopasuj do każdej osoby (3.1.–3.4.) właściwą postać przedstawioną

na obrazku (A–E). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdej osoby.

Uwaga! Jedna postać na obrazku jest przedstawiona dodatkowo.



3.1. Mrs Smith…………

3.2. Lilly…………

3.3. Mary…………

3.4. Wendy………

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie 4. (0–5)

Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych

w nagraniu w zadaniach 4.1.–4.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą.

Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

4.1. Który chłopiec wykonał wszystkie polecenia nauczycielki?

A.…… B.…… C.……

 

4.2. Co ma kupić Mark?

A.…… B.…… C.……

 

4.3. O której godzinie kładzie się spać brat dziewczynki?

A.…… B.…… C.……

4.4. Jaki sport uprawia Bill?

A.…… B.…… C.……

4.5. Który z chłopców to Peter?



A.……

B.……

C.……

 

Zadanie 5. (0–3)

Uzupełnij każdą rozmowę brakującą wypowiedzią. Wpisz w każdą kratkę literę

A, B albo C.





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Here you are.

B. Thank you.

C. Not at all.

A. Number five.

B. Five pounds.

C. At five

 

 

A. You’re welcome.

B. That’s great.

C. I’m sorry.

 

 

Zadanie 6. (0–5)

Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.5.) wybierz właściwą reakcję (A–F).

Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego opisu sytuacji. Uwaga! Jedna

reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji.

 

6.1. Kolega pyta Cię, kiedy idziesz do dentysty. Co mu odpowiesz?…………

6.2. Masz gorączkę. Prosisz koleżankę o zakup leku. Co jej powiesz?…………

6.3. Koleżanka pyta Cię, co robisz dziś po południu. Co jej odpowiesz?…………

6.4. Kolega pyta Cię, kim jest z zawodu Twoja mama. Co mu odpowiesz?…………

6.5. Angielski turysta pyta Cię, gdzie jest najbliższa apteka. Co odpowiesz?……

 

A. Get me some aspirin from the chemist’s, please.

B. The aspirin is on the table in the kitchen.

C. She’s a nurse. She works in a hospital.

D. I’m going to the dentist’s with my mum.

E. Next Thursday, in the afternoon.

F. Over there, next to the hospital

 

 

Zadanie 7. (0–3)

W zdaniach 7.1.–7.3. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną

z treścią ilustracji. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.



7.1. The girl is taking

a photo of

A. an elephant.

B. a giraffe.

C. a tiger.

 

7.2. The parrot is

A. next to the chair.

B. under the chair.

C. on the chair.

 

7.3. What’s the

weather like?

A. It’s snowing.

B. It’s raining.

C. It’s sunny.

 

 

Zadanie 8. (0–3)

Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które

poprawnie uzupełniają luki 8.1.–8.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok

numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo

i nie pasują do żadnej luki.

 

A. they B. desk C. sister’s D. mum E. there F. garage

 

PROJECT

My house

In my house 8.1. ____ are three bedrooms, a bathroom

and a kitchen. My 8.2. ____ bedroom is the biggest room

in the house. In her room she has got a big 8.3. ____ and

a huge bookcase. My room is small but very comfortable.

 

Zadanie 9. (0–4)

Przeczytaj tekst. Wybierz poprawną odpowiedź. Wpisz znak X w kratkę obok

odpowiedzi A, B albo C.

 

Hi Anna

Thanks for your e-mail. My school day is different from yours. I don’t go to

school by bus or car. I just hop on my bike!

I usually have 6 lessons. The lunch break in our school starts at half past

twelve and at quarter past two I go home.

I usually have some soup or chicken and potatoes for lunch. But it’s not my

favourite food. I prefer spaghetti. It’s delicious! What do you usually eat for

lunch?

After lessons most of my friends go to the swimming pool. I can’t swim so

I spend my afternoons playing the piano. I really like it! I’d like to learn to play

tennis in the future, too.

Kisses,

Laura

9.1. How does Laura get to school?

9.2. What time does the lunch break start?

9.3. What’s Laura’s favourite food?

9.4. What does Laura do after lessons?

Zadanie 10. (0–4)

Przeczytaj teksty A–E. Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę (10.1.–10.4.)

odpowiednią literę. Uwaga! Jeden tekst pozostanie niewykorzystany.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C

B

A



I had the same problem. In the music shops they are really expensive (over $500!). But you don’t need a guitar for a professional player so look for it on the Internet or in big shopping centres. Alex

 

Zadanie 11. (0–3)

Zdecyduj, o czym jest każdy tekst (11.1.–11.3.). Dopasuj do każdego tekstu

właściwy temat (A–D). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę.

Uwaga! Jeden temat nie pasuje do żadnego tekstu.

 

A. a present   B. a girl   C. a teacher   D. a school subject

 

11.1.

This text is about _.

I see her every morning. She walks

her dog in the park next to my house.

We are students of the same school

but she is two years younger than

me. I think she is nice. Maybe one

day I will invite her to the cinema.

This text is about _.

11.2.

My mobile phone is great. Now

I can call my friends, listen to music

and take photos. I’ve always wanted

to have such a phone and I was very

happy when my parents gave it to me

for my birthday.

11.3.

This text is about _.

In my school English lessons are

great. We don’t do much grammar

and we talk a lot. Sometimes we use

our mobile phones during these

lessons. Every student has

a dictionary on their mobile phone.

I like English.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin