projektwykonawczysst.pdf

(759 KB) Pobierz
Firma Projektowa KONS-PRO
Dariusz Obstarczyk
32-600 Oświęcim ul. Ceglana 3;
tel. 033/ 844-02-09;
TEMAT
ORBI
NIP 549-103-30-45
REMONT DROGI POWIATOWEJ NR 04-106 ETAP I
OBEJMUJĄCY DROGĘ POWIATOWA 04-106
(CPV 45233140-2)
ZAKRES TEMATU:
DROGA POWIATOWA 04-106;
STADIUM
PROJEKT WYKONAWCZY
SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT
INWESTOR
STAROSTWO POWIATOWE OŚWIĘCIM
UL. WŁ. JAGIEŁY 31 32-600 OŚWIĘCIM
BIURO PROJEKTOWE
FIRMA PROJEKTOWA „KONS-PRO” ORBI DARIUSZ OBSTARCZYK
UL. CEGLANA 3
32-600 OŚWIĘCIM
OPRACOWAŁ:
Dariusz Obstarczyk
Upr. w spec. arch. nr 104/91 B-B
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grudzień 2005
1
SPIS ZAWARTOŚCI
D-M-00.00.00. WYMAGANIA OGÓLNE
D-01.00.00. ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE
D-01.01.01. WYZNACZENIE TRASY I PUNKTÓW WYSOKOŚCIOWYCH
D-01.02.04. ROZBIÓRKA ELEMENTÓW DRÓG
D-01.02.01. USUNIĘCIE DRZEW I KRZAKÓW
D-03.00.00. ODWODNIENIE
D-04.00.00. PODBUDOWA
D-04.01.01. KORYTO Z PROFILOWANIEM I ZAGĘSZCZANIEM PODŁOŻA
D-04.03.01. OCZYSZCZENIE I SKROPIENIE WARSTW KONSTUKCYJNYCH
D-04.04.01. WARSTWA ODSĄCZAJĄCA
D-04.04.02. PODBUDOWA Z KRUSZYWA ŁAMANEGO STABILIZOWANEGO
D-04.07.01. PODBUDOWA Z BETONU ASFALTOWEGO
D- 04.02.02 ZBROJENIE SIATKĄ NAWIERZCHNI ASFALTOWEJ
D- 05.00.00. NAWIERZCHNIA
D-05.02.01 NAWIERZCHNIA Z TŁUCZNIA KAMIENNEGO
D-05.03.05. NAWIERZCHNIA Z BETONU AFALTOWEGO
D-06.02.01. PRZEPUSTY POD ZJAZDAMI
D-06.04.01. ROWY PRZYDROŻNE
D-07.00.00. URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
D-07.02.01. OZNAKOWANIE PIONOWE
D-07.05.01. BARIERY OCHRONNE
D-08.00.00. ELEMENTY ULIC
D-10.07.01. WJAZDY BRAMOWE
3.
16
16
20.
22.
30
42
42
46
50
54
68
76
79
79
85
101
105
108
114
123
132
145
2
D-M-00.00.00. WYMAGANIA OGÓLNE
1.
Określenie przedmiotu zamówienia
1.1. Rodzaj, nazwa i lokalizacja ogólna przedsięwzięcia
Przedmiotem ST niniejszej specyfikacji technicznej są wymagania dotyczące wykonania i odbioru
robót dla zadania „Remont drogi powiatowej 04-106 – etap I” obejmującego drogę powiatową 04-
106 na odcinku: - od KM 4+509,00 do KM 4+770,00 w miejscowości Poręba Wielka
1.1.2.
Uczestnicy procesu inwestycyjnego
1.1.2.1. Zamawiający : Powiat Oświęcimski
1.1.2.2. Instytucja finansująca
inwestycję: ...........................................................................................................................................
....................
1.1.2.3. Organ nadzoru budowlanego: Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Oświęcimiu
1.1.2.4.Wykonawca: ...................................................................................................................... ......
.........................................................................................................................................................
1.2.
Zakres stosowania ST.
Specyfikacja techniczna stanowi dokument przetargowy i kontraktowy przy zleceniu i realizacji
robót związanych z wykonaniem robót opisanych w punkcie 1.1. ST 00.00.00. i obejmujących:
Remont lub wymianę istniejących nawierzchni dróg
Roboty ziemne
Roboty związane z odwodnieniem dróg oraz wykopów
-
remont zjazdów na posesje (ujednolicenie geometrii i nawierzchni na wjazdach
bramowych),
-
regulację istniejącego systemu odwodnienia w celu prawidłowego odwodnienia jezdni
Budowę odcinków kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami oraz nowymi studzienkami
- remont i przebudowę przepustów pod drogami
roboty zabezpieczające urządzenia uzbrojenia podziemnego
zabudowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
remont i uzupełnienie istniejącego oznakowania dróg
uzupełnienie terenu humusem
1.3. Określenia podstawowe
Użyte w ST wymienione poniżej określenia należy rozumieć w każdym przypadku następująco:
1.3.1. Budowla drogowa - obiekt budowlany nie będący budynkiem, stanowiący całość techniczno-
uż3ytkową (drogę) albo jego część stanowiąca odrębny element konstrukcyjny lub technologiczny
(obiekt mostowy, korpus ziemny, węzeł)
1.3.2. Droga - wydzielony pas terenu przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów oraz ruchu
pieszych wraz z wszelkimi urządzeniami technicznymi związanymi z prowadzeniem i
zabezpieczeniem ruchu.
1.3.3. Droga tymczasowa (montażowa) - droga specjalnie przygotowana, przeznaczona do ruchu
pojazdów obsługujących zadanie budowlane na czas jego wykonania, przewidziana do usunięcia
po jego zakończeniu.
1.3.4. Dziennik Budowy - opatrzony pieczęcią Zamawiającego zeszyt, z ponumerowanymi
stronami, służący do notowania wydarzeń zaistniałych w czasie wykonywania zadania
budowlanego, rejestrowania dokonywanych odbiorów Robót, przekazywania poleceń i innej
korespondencji technicznej pomiędzy Inżynierem, Wykonawcą i Projektantem.
1.3.5. Jezdnia - część korony drogi przeznaczona do ruchu pojazdów.
1.3.6. Kierownik budowy - osoba wyznaczona przez Wykonawcę, upoważniona do kierowania
Robotami i do występowania w jego imieniu w sprawach realizacji Kontraktu.
1.3.7. Korona drogi - jezdnia z poboczami lub chodnikami, zatokami, pasami awaryjnego postoju i
pasami dzielącymi jezdnie.
1.3.8. Konstrukcja nawierzchni - układ warstw nawierzchni wraz ze sposobem ich połączenia.
1.3.9. Koryto - element uformowany w korpusie drogowym w celu ułożenia w nim konstr.
nawierzchni.
1.3.10. Księga Obmiaru - akceptowany przez Inżyniera zeszyt z ponumerowanymi stronami
służący do wpisywania przez Wykonawcę obmiaru dok. Robót w formie wyliczeń, szkiców i ew.
dodatk. załączników. Wpisy w Księdze Obmiaru podlegają potwierdzeniu przez Inżyniera.
3
1.3.11. Laboratorium - drogowe lub inne laboratorium badawcze, zaakceptowane przez
Zamawiającego, niezbędne do przeprowadzenia wszelkich badań i prób związanych z oceną
jakości materiałów oraz Robót.
1.3.12. Materiały - wszelkie tworzywa niezbędne do wykonania Robót, zgodne z Dokumentacją
Projektową i Specyfikacjami Technicznymi, zaakceptowane przez Inżyniera.
1.3.13. Nawierzchnia - warstwa lub zespół warstw służących do przejmowania i rozkładania
obciążeń od ruchu na podłoże gruntowe i zapewniających dogodne warunki dla ruchu.
1.3.14. Niweleta - wysokościowe i geometryczne rozwinięcie na płaszczyźnie pionowego
przekroju w osi drogi lub obiektu mostowego.
1.3.15. Odpowiednia (bliska) zgodność - zgodność wykonywanych Robót z dopuszczonymi
tolerancjami, a jeśli przedział tolerancji nie został określony - z przeciętnymi tolerancjami,
przyjmowanymi zwyczajowo dla danego rodzaju Robót budowlanych.
1.3.16. Pas drogowy - wydzielony liniami rozgraniczającymi pas terenu przeznaczony do
umieszczania w nim drogi oraz drzew i krzewów. Pas drogowy może również obejmować teren
przewidziany do rozbudowy drogi i budowy urządzeń chroniących ludzi i środowisko przed
uciążliwościami powodowanymi przez ruch na drodze.
1.3.17. Podłoże - grunt rodzimy lub nasypowy, leżący pod nawierzchnią do głębokości
przemarzania.
1.3.18. Polecenie Inżyniera - wszelkie polecenia przekazane Wykonawcy przez Inżyniera, w
formie pisemnej, dotyczące sposobu realizacji Robót lub innych spraw związanych z
prowadzeniem budowy.
1.3.19. Projektant - uprawniona osoba prawna lub fizyczna będąca autorem Dokumentacji
Projektowej.
1.3.20. Przedsięwzięcie budowlane - kompleksowa realizacja nowego połączenia drogowego lub
całkowita modernizacja (zmiana parametrów geometrycznych trasy w planie i przekroju
podłużnym) istniejącego połączenia.
1.3.21. Rekultywacja - Roboty mające na celu uporządkowanie i przywrócenie pierwotnych
funkcji terenom naruszonym w czasie realizacji zadania budowlanego.
1.3.22. Rysunki - część Dokumentacji Projektowej, która wskazuje lokalizację, charakterystykę i
wymiary obiektu będącego przedmiotem Robót.
1.3.23. Ślepy Kosztorys - wykaz Robót z podaniem ich ilości (przedmiar) w kolejności
technologicznej ich wykonania.
1.3.24. Zadanie budowlane - część przedsięwzięcia budowlanego, stanowiąca odrębną całość
konstrukcyjną lub technologiczną, zdolną do samodzielnego spełnienia przewidywanych funkcji
techniczno-użytkowych. Zadanie może polegać na wykonywaniu Robót związanych z budową,
modernizacją, utrzymaniem oraz ochroną budowli drogowej lub jej elementu.
1.4. Ogólne wymagania dotyczące Robót.
Wykonawca Robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za ich zgodność z
Dokumentacją Projektową, ST i poleceniami Inżyniera.
1.4.1. Przekazanie Terenu Budowy.
Zamawiający w terminie określonym w Warunkach Szczegółowych Kontraktu przekaże
Wykonawcy Teren Budowy wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami prawnymi i
administracyjnymi, lokalizację punktów głównych trasy oraz reperów, Dziennik Budowy i Księgę
Obmiaru Robót oraz dwa egzemplarze Dokumentacji Projektowej i dwa komplety ST. Na
Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę przekazanych mu punktów pomiarowych do
chwili odbioru końcowego Robót. Uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne Wykonawca
odtworzy i utrwali na własny koszt.
1.4.2. Dokumentacja Projektowa
Dokumentacja Projektowa zawiera niżej wymienione rysunki i dokumenty:
a./ Dokumentacja Projektowa załączona do Dokumentów Przetargowych :
W skład Dokumentów Przetargowych wchodzą n.w. załączniki Dokumentacji Projektowej:
przedmiar robót
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
b./ Dokumentacja Projektowa, która zostanie przekazana Wykonawcy po przyznaniu Kontraktu
dla zadania opisanego w punkcie 1.1. specyfikacji technicznej – dla każdego odcinka drogi
oddzielnie.
I. Część opisowa
4
II. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
III. Część kosztorysowa - przedmiary robót
IV. Część rysunkowa – zawierająca:
1. Plan orientacyjny
Plan sytuacyjny
Profile podłużne
Przekroje typowe
Przekroje poprzeczne
5. Rysunki szczegółowe
c./ Dokumentacja Projektowa, którą Wykonawca opracuje w ramach Ceny Kontraktowej
Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia dokumentacji technicznej dotyczącej :
miejsc przeznaczonych na tymczasowy lub stały odkład gruntów uzyskanych z wykopów
miejsc przeznaczonych na zaplecze socjalne i magazynowe
dróg i objazdów tymczasowych oraz dróg dla transportu technologicznego
projektów organizacji ruchu na czas robót (zakres opracowań będzie wynikał ze sposobu
prowadzenia prac budowlanych)
Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (BIOZ)
Dokumentacja Projektowa sporządzona przez Wykonawcę powinna zawierać uzgodnienia ze
wszystkimi właściwymi Urzędami oraz z właścicielami terenów przeznaczonych do tymczasowego
lub stałego zajęcia, a także stosownymi instytucjami zajmującymi się ochroną środowiska
naturalnego.
W/w Dokumentację Projektową Wykonawca sporządzi w 4-ech egzemplarzach i przedstawi
Inżynierowi do akceptacji przed rozpoczęciem robót określonych Kontraktem.
Ponadto Wykonawca sporządzi receptury na wykonanie:
- mieszanek mineralno-bitumicznych na warstwę ścieralną, i wyrównawczą,
- mieszanek betonowych do wykonania elementów betonowych „na mokro”.
Jeżeli w trakcie wykonywania Robót okaże się koniecznym uzupełnienie Dokumentacji
Projektowej przekazanej przez Zamawiającego, Wykonawca sporządzi brakujące rysunki i ST na
własny koszt w 4 egzemplarzach i przedłoży je Inżynierowi do zatwierdzenia.
Zgodność Robót z Dokumentacją Projektową i ST
Dokumentacja Projektowa, Specyfikacje Techniczne oraz dodatkowe dokumenty przekazane przez
Inżyniera Wykonawcy stanowią część Kontraktu, a wymagania wyszczególnione w choćby jednym
z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby zawarte były w całej dokumentacji.
W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów obowiązuje następująca
kolejność ich ważności:
Specyfikacje Techniczne,
Dokumentacja Projektowa.
Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w Dokumentach Kontraktowych, a o
ich wykryciu powinien natychmiast powiadomić Inżyniera, który dokona odpowiednich zmian lub
poprawek.
W przypadku rozbieżności opis wymiarów ważniejszy jest od odczytu ze skali rysunków.
Wszystkie wykonane Roboty i dostarczone materiały będą zgodne z Dokumentacją Projektową i
ST.
Dane określone w Dokumentacji Projektowej i w ST będą uważane za wartości docelowe, od
których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji. Cechy
materiałów i elementów budowli muszą być jednorodne i wykazywać bliską zgodność z
określonymi wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału
tolerancji.
W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z Dokumentacją Projektową lub
ST i wpłynie to na niezadawalającą jakość elementu budowli, to takie materiały będą niezwłocznie
zastąpione innymi, a Roboty rozebrane na koszt Wykonawcy.
Zabezpieczenie Terenu Budowy
Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego na Terenie Budowy, w okresie
trwania realizacji Kontraktu aż do zakończenia i odbioru końcowego Robót.
Przed przystąpieniem do Robót Wykonawca przedstawi Inżynierowi do zatwierdzenia dodatkowe,
wynikające ze sposobu prowadzenia robót drogowych, uzgodnione z odpowiednim zarządem drogi
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin