Katechizm trydencki. Część 2.pdf

(7239 KB) Pobierz
f>8.
KatechifrrmRzymskiego,
99
ni myśl cjfotuicija moje
¡¿śioc
tego <o pan port nłętotowolt)-i!i
łtOijy go tiuluia. -
2
lboiviem y ćiato ftorc m było fprofnt y ¿mitr
tein«/ram btbjic fubtclnc/ nieśmiertelne/y uwielbione- ©u.iui
tej pofarmemci;n>ały ymńytftatii B o ga <rfie4mi ortaccgo mi|yco-
nabebjic. tlbtororriabtiyd) arii param iabnyrjccjy taninie-
fceftjiepotrjtbi
21
itjii tu na tym śiriićie mau |bbic lubjic ja
fcjtściciriclfic/maietnośći/botiarfi/y patocefogtomic/ iafoba
Icfo trifipe tam fic;»ścicy ro)iop/ mieftfeniemiit iv (-'lubić/' y n i
ptnei B oga patrjyć. y& la tCf} ‘¿>atr-.b © . prjyparnii.itiM y roi;
myśliiae órafiey picfno&i y ojbobic cnych pryybytfow mebiefrieb
t jil.8J.
tafruoiri: iDiafo mile faprjybytFi twoic parne/ pragnie bufa
moiabo nieji/óalo moic y (etccpiabowaio fu ir panu Pogu.
K A T E C H 1
R Z Y M S K I E G O
S M V
C Z E S C
W T Ó R A.
O S A K R A M E N C I E C H ABO
Swiÿtosciàchwpofpolitosci.
Czego naywieccy potrzcbuicnàukà
Sàkrâmcncicchi
o
9.
I E D N A K O W A S Z W S Z Y S C Y BLO -
go^tawieni będjł mieć zapłatę w mebie ?
Î.
\ / \ f
i?©itiu 0 y c a niego cpomaba pan ^bórrińclnafTJ
V
v
wiele ie|i micfFania
t
w froiydj Webie ia|)ug f.uycb be»
ba mice lubjic japlatc. prjcte pobubjać trjeba lubjic il Jjrjcści»!
<m|łtcy upominać id?/ aby prjctmar»/ imbjic«/ miłość/ gorący
ntoblinr«/ yprjej ©aPram cutom świętych rjyifftuic/yprjt! milo»[
¿lenie» e5ynfr>|raiaiiiit i'?!’ |rapi ctey cbwaly mecjney/Ptow p B orf
E/i. fo.
jgotowatwiytfini tym/ ftłrjygom iiuij aby
Ut
ficby ono
Siidlocoprjcjproiofapomebtiee raesyl: Bebjiciic»
bjiallub inoy no potom/ y w pre\ bytlucp
’ rfn bśćiy vo obpocjynfu
I 1
« jjoyitytti. ./
Iojn.
14.
©rrjcbtiic veitlfity temieietnoic'i y bjtclności
plcbafifîicy. B o ftcjfoliriet pleban mabybjm
mieiamym y pilnym we rrfiy|rfi«y mince ifbrjc;
i i
iań|tiey : icbnaf ij ni winić o ©
4 4
mcnc'iccb
fr
©wittye^ ; ro|ïa;àiua B O jcgo ie|i fajbemu
ejlowicfowi ifjjrjcśćiafilłicmu potrjebna/ ple
bani rymwieecy vmicietmeyfjyi y pilnicyfiyi byb 5 miia to tey na
uccijcbytefporrjcbilcświet« rjeejy umieli pojytcejniey liibjiom
rbjiclać
; i
jeby na ono pamiętaliBópiani eo p a n à 3Mv»ićicln
ip
moiuii tlić bawayeic ittiatye^ rjeejy pfom / ani prjtb trieprjc
M.llt. 7.
pei d ivijîydj rjiicayae.
K o n iec P ie r w fz e y
• * "trz e sc h '
v
CO SIE RO ZVM IE TO S Ł O W O SA-
kràment?
Uq
Ï
0
(lO:
hoo.
Katechiímu Rzymskiego,
C
łjsc
wtóra.
A T»gu(lyn
0
. y mfiyfcy poślcbnicyfy ©oltorrwie/ Ftoore fcżjo I
^
laiiieOB yowicmy/ tóF opifma natur*
0
afr«mtniu :
0
aFr«
mcntic|l jnótrrecyyświmy. .21bo injjymi (łowy: 0ifr<tmcnr
ieli me wibomey Fart i Bojcy jn śf wibomy/ bU nagego rfp iaw i.
bUwicnia poitanowiony.
'T * lOflwiSifraMiaifrojBcniiTryffaiijijr opifKniaitlifnofił
*
romraite. dllbowiem świeccy fttboPoganfcy ©Ohorowie
1 ¿tiii(cf
natywiia/ 0iframcittcm/tic6y ttoobirialc fie fomu pety
śiig*bo(łu;byiaficy.. yMarcgo owepiryśirgc prtes hor* ;<n=
merjt obiccnio ft* wiernie fłuiyć Kjecjypofpolitey/ć^aframeiUcm
Sjrrjm rn
to i«|I/ślubem Kycrr(Tmi natymaio. £ « 5 r
l
aćinftt.t> «1 © 0:
lian milU
Ftorow; Ftorjyświcre rrecty pifalt/ to flawo
0
aFrament tnaery
rtcctmeiaFa św itu , Ftoraieft
(1
ryta y mcwihoma/ Furo ifireccy
tire-
©oftorowie narywoli w fwym itryfu tltyfrenunr/ro ic|i taumut
et: ¡Tyiitobycwicinmafierot umieć ono co pific Pśw dó.bo 'ir,
Mi/lrriH.
pbefowr ,
3
bynam
0
aFraniciirłwoIey fwcy obiawil. ffafic co
Epf>: i.
pifit bo (Tymorfetntia. SPicIFi ic(i
0
Bfraiiimt pobożności. llcpifa
i.Tim. y.
iioceim FśifgjiM Tlabrrśii: Łuciirmcli
0
«Framcmow
3
?o:yJ>.
Sip. 2.
fia Frorycb niicyfciict) pifrnaświttego y wielu umyci), to (Iowo c •
Frament/ nictiŁwyy nic innego, iebno rwę« św iru y |t ryro.
y
prtc
lofiańiifcy tTbeologowictaF roumiu.li fc te jitafi wibortic/ Fcort
m cw ibom aia|łtSolay fprawm* y ttuarcm titfiimoraia au lo
by cttOwicFowi pr-tbocty Fiaba (łup me ^atramenty to ic|i sm s
tości narwane bybj mono cl uo ;ufo ś . ciirrcgor.t mowu ©la rc
go trofiamcmyrwanc bybj mogo-, 15 utocl>.'|Fa pob ta (łona rjt
cyy rribomyd), ifrycic rbawicriic(ubtFic w mJ> fpinwuic. ¿i że*
by ho nic rotumul/ jeby tego itowa ¿atrament/ niebawno w jio
iścicie świętym poctctorżywce nieconyctyta firmę ©oferty Foócio
to powficcbncgo/ pierony ma y dugufryna świętego/ ; Fwrycb o-
Ibaciy ii liiroiytucy nauFi świttcy Zćarolicłity pi|artc yawfic reno
'fłowaotywali/ ¿'aFranuiuiim sbo fynibolimt' toitli ba/lo aloo
jru f Mieni ny, gby te rjccj o ftorey be rei aj mowu
4
ieicli ufnie ery >
rajuy
Ojuaeiyt.
DLA CZEGO SAKRAM ENT N A Z Y -
wamy z.n..kiem
i
Y co ieft znak?
P
CO WŁAŚNIE Z N A C Z Y TO SŁOWO
SakramentvKatholickith Doktorom
)v
v nitt.'fly,t
(Veeliton.rpnob wubjicć/ ir wfvtFie n« śoricćie wibomt
rreery fbbwoiaFic: "Jiebne fo wyná’cjionc áby eoFolwief rna
etely/
m
F
p
fo prr»;\Tt|l a rreery, pifm o/eboi oętwie,' obrary/ trąb y/ y
iniiy.ferafotryctrwielr/ ftore tln,:n:r cucFicin yowicmy. Jlliio*
wiem lalo
0
. Tlugpfiynśn iobejy: i o ieft rnoF Feory mimo o=
W rrcer horo fmyiłom pobaic/ to ter fprówiue/ rc prrej nú erego
intiego bcmeslawamy fi* y boroutimcwamy: lafopo (topie na
iiemic wyvaroneylátwic pornawamy/ żetam teoy Ft ś prrcFcbl eo
iego (top* wibjiemy. ©rugie fa r;eesy Ftore nic jnscia me,ale fa<
me forreeramipiyyrobronynu y wibomcmi. 'j a f ,a teby rte.}
ieli ir'¿«Fioimiitiialeiybotyibrreeryfrorc yowicmy jnaFanu, y
b l; tego fa pofánowionc aby co rnacsyly albowiem to nam rua=
e:y y poFayníc wibomie
0
aFrármnt, co p a n loog na bufad) r.a,
tryciy me wibonric fprawuie. 'jaFonáprrrtlabnby na djrtie śWier
rym erloivicFrwitirúm woba omywany bywa/ to (V jnae.y, iż
*
lit reo ©u.'.'é ń. wiicIFr. rmn-ay fFarahosr nrredru ne bufy omy ro
bywa. l'abto, y r pifie afir u tego moje f:r tobowicoc/i: c aíra:
Framcntmicbrysnituiiabyb:poUctony. -JUbowicm o obrre »
mn ip aFianienćie fiarcgo rcFomi ftoiybełbany ilbtcamowtoyeiif
wfyfftd) wievueydi raFf'éwet
0
. bo J rymianow pifre-.
Rfm
W}ialrii«Fobrrtrc!iiapieiy«fpiátritMiwo¿ciwiai-y. V itábru.
rin mu-:(ćur«F;<mer. 1. ji m y wfFyfcyFtorjyfmy fe POirre liw !
( fi
Pa.iu ‘J efiiiit t l>ry|.t ś.c, w śmierci icgo oFrerem lelicliny.
T
tob.
bcieriMc lilrrcl: to nam rnaejy/ ir s panem Cljryfi fem.iel.einiyj
jpogr-etioutittsimcrf.
¿7
fli
ło i
Katechifnui Rzymskiego,
_ j
Czpsc ytora.
loj
WSZYTKIESZ Z N A K I Sit IEDNAKO-
« ?
re
N J
3
c icbndFowc. K o iebne ft<;n«Fi jprjyroiStciit« Fw.-e nób w
' cjym powierydut fa eoi ingego jiik sa y bńia nam Po p
j
jtimtrnla/iato ie|i bym/ Ftory jtiicyyogień. ©rugictiuFi
nic
fa
fpryyrob;ema/aleob Inbjtna to rfuw unc y wymy-aionc fa1 ttbyj
pr5<5 nic magli fu ;foba rot mówić/y co n« fereu m i» brti.]
gimpotelcbjitóyonyĄ rej w ¡.nem w«.o;,umieć/ taFowe jiiaft i,- ]
bncnalcSabotribscriirt briigiebofłygenia/brtigiebo iurn-u, jmy!
fłow. 3łFo gby graia na pifejatfoi alba ni Łurni1o nego bjwii
¡Fu alboglofiire^ócjłewicejcrojfibcPcjym. S\;l':egby Ftopob-
[tiogace^oragkwbaicFomu co $n«ć/ono ynamion .waniebo m
jbjeraa nalcjy.Zeejofrom tycgiynaFawFeoreltibjFiMoyniyń pofcauo
roił’ fa iefcąc fnge/ Ftort nic eslowicF ile fam pan B o g po|iinon>it/
Ftorc tej nie faicbnatic. albowiem iebne pan B og na ro poftiito.
witabyiylFo colubjtont jnicjyty/iaEotccbyty oc;ytSćkma jaFon.
nc/Piefnydylcb/yimiytjinieineiowlFanpmyaFoilic1 FtOrebO ob
rjrbotr nalciaty. drugie tai pan B ag r|?awił ibynictylfoeo
ynacjyly iaFo *ne piórw|Je/ ale oby rej famę ręce5y (hitccjna inoe w
fobie miały.
3
óFowctny *iiifiinifa Safranterira nowego tato
mi. ilbowicm(a obpina Bogabine/ anicoMubji wymyślone,
i f temu pewnie wierjymy/ ij nie cylFo prottanifa laFiey reecjy jna.
fimi/ ale ij tey ryeety ¿wiewy Feora «nacja/ |FnccF tej w fobie y moc
łoojfa samyFaił.
W S Z Y S T K I E S Z R Z E C Z Y SWIE-
rc kćore fic przez Sakramenta znacz?
f? jednakowe?
? e (a iebnafir.
I
-S/borriem iafo 3naFi fa rojmaitc cia'fo fie
powie’
po.ncoiiaio
>
rat cci y rjecjy świr
w
Frorc fkpnet on< in d ą*
l
rov-
mairefa. (Toaby bob;-$e by ta \ryr03iimtanM rneba ta naprioi»
\YŁc»>3icć.'ii 0by mowicmy j<
0
¿Franiem ufł jnaficm n«c?y św u
uy/nic imicgo ni« rozumiemy pnc$ świcra ricci
t
icimo fatr*
2
o-
5
y
F to rac > y n iśw k ry m i y 5 Panem"Bogimitcimociy. *j(ef f
* > * -
rcby^anć.ntcnrnccjtri^citia Frora3t>|łówy Boicy mc tylfo ;n«
*
“0,Cj
i4
Nem k^l świątobliwości »«$*'/ y fprawiebliwośći / ale ic: y mac
'jrdmcnt
BoifafPiitccina/ Frora na« ¿wicami yfprótricMiirymicjyni/ w
fobie lawiera. 2<aFo na pnyriab
f
o sl‘i>i sćie świętym m; f*r po
\vici>3i*w> u ona amyćic ciała c3late*kc3ctjo/ y ;naFictnic|t/ y tłu
ret ma w fobierjccjy świctcy/frora ‘¿'iielj 0 . we wnorr$ na tm^y
alowifcsy c?yni. Ca y o iitnycb świaraśćiai> ratumicc mamy.
piicra larwie fa^y roi umieć mość/1; sBbrasy św;«ydb BOiydj/
rafie jRfjylc/y inneriectyFcaryc^w !Rośadenjyvramy/4fj >naca«>
rjccjy fkfifrc / utefapricći^ani magaby^5 rwjiTanc 0«Framcnra:
im* 3iL3cjcyro wk^teć nalciy/»* vot?yliPif jnaFitoicbowncftore
0aFramcnranusOwkmy/maiatoafabUwic3 r|iawy B o :cy/ ii nic
icimcnccjiafa^aktaratemwiclcriccjytnacio. Albowiem Faśi^y
0
afraimnrnicrylFośiTuroblitrość y fpratricMnraśf rtaffr
rsy alcreś y mcfePana*3c$ufbira ftara kil prjyeiyua na^cyświas
rabliwoóćt/a Frenmiywocwicciuy /^o Froregału!śiriaeoblivcość
?ia!ja iaFo ^a Frefn iaFu-go śćiaga.
^
iś rawe wtlyitFuty
0
aframcn
1
ćieu) ic|c' bla tego '¿sośćiata pawf^cdkiega^oftoioYcic raiici>uo-
Itaynicorcm nauejaia / ii F*;&y
0
ilramcttf troiaficrjccjy inaeiy/
y ifurcFuii w fobie idinyF*. tMcIty pritpiyd? r»ec?y pomieć obna*!
wia/ y&mrriciafoninicyffc obccinc poFaintc / yrrjecic iaFo pr$y?kc
jiiaciy y apatriaba. Caw^yJrFo 3 ptfmd
0
. pofatdć fic moje. JU *
bowiem Fici*y Paweł 0 . mawir Fronefalwief w panu 3e?m»ic Ra«- c-
Cbryjrnśie oFr;ccm icflcfmy: lawmcro pafamic/fc cbrtcff Ma r*ga
maFiem nabywamy / iśnam mefr y śmierć part fi o pesyp^nun*.
parymFn^y MMKcir *iPefp>icF tefrefmy ? iumpr;c5 dn ?c|: po;
gricbien;/ ii iaFa C br«fn1« i marr.r vdi w| rai prtc^ cbwaie aycow^
jTa / raf icbyfmv* re: w aimowicmn iyiforact>o^3ili. r*Fr>>iyiv
flotoiutc 3nać/15
icjl ?iiflficnt/fr-ł» n4nna,t< B o:a
7
1
1
WU* »•
tonantprjyYrobji/tf maiac on* taf?<
3
»! a uifirr.eiitn»/ mojemy nowy iywot taciowi»/ 5 rabośćia y
>d)otjprjyFa;imcBoje pełnić. tiaofiateF Ficby-Spofrof prey
ia w a ; B o lc|lifmy (UItalipobobncmi śmierci icgo/ pewnie tcf y
mairwyd)w|iamaicgopoi>
5
bncmib«b
3
ńmy poFa;uic |ie to/ ii
br;eilwiec5ncgo jyworaftorcgo prscjcuboliamamy/iawnysnai
nam bawa.
‘flDfarjcy to trjcbiwieMtec y Inbjf tego riaiiciać: ij ofrom te
go co
fit
tuj powieb juiio/ic 0afraincnr judeęy
cny
r e , ;y, pr.tcf;
U
nimcygcypryyglc/csflioititriifia/ je ubili
0
¿Franiem mciebne
nmitygaricci-uifey/ clctriclc id>.
3
aio
0
¿Franiem naświetli)
ciała y Frwit Porii^tfufd/jnacyy bytność' i|iornoprawbjiwcgo ćm
ayFrwicitgo/;nac;yte; y onelajbiBojaFrorey bojtawaia ćiFto
rjy |um:iietiicm ctylłym ren 0śFrśment prjymma. o rydo ccb)
rjccyyhortfitpoiricbji^ybcbśitbollatrito plebanom y KŚ311»
c jirioin bowobow/ Fcorymi beba oFjjac mogli / taro wielFa mac
Boja/yiciFo wiele (Tryty^citbownowego jr.Fonn 0aFrauicnt4
w fobie !amyi*ia/aby lubjit wicbpdi y ; foba rwajali/; iaFim na
boicnftroem y rcyuwośćia SaFramcmj świece prjyunawćć
Cztsc wtóra.
io j
CO ZA PO TRZEBA B Y Ł A C H R Z E -
scianom Sakramentów Świętych?
3clfatcgobylap5rr;et>a/ywie1eboregoiefl pryyciyn.tla
prjob flabojic rojiimu nagiflo tego potnebottm gil bo
triem ijcyiowicFmato jp/5yrob;cma/ rcryccjy mewibo '
wierne
yf0rctvjf0 royirmtmy myciabyyraio ogdrmone/ poiacy po
kumen.
I ^ jutnio^i/icbno prte; idFie rjtc ly wibome/ bla tego B o g u fe
m
** jd/mogacy ; fcjyrtybobroa fwcy (Tryta moc fwoie B o jf» y IśfF*
?!** , .
ifeortyof* ctloreitcje tribjiee'nicmojt. bla u-yrojumienia nafiego
" L
i
Ł
prjtisnafi wierjdjon-ne y ręcety wibome nam polarnie. £ 0
m
^
,1M
i«fo
i.
f^ryfofiom m ówi; B y byt ciłowief niemial ćiata teby by
Prfyc{itu
pojłjna*
W
J
¿yt Pan
bylpanBogm c p*b ;a|loi:adciawnic terjecjycjtowicFowipo-
bat:alei;bu ij oblojonaicftetatem/ imiśi prjey r;cc;y wibome 5
rotimiicwae' y p osn.roae'rjccsy nicwibomc. i?ru ga priycjynd
pl&ctynt
tegoicH aby cęlowicF tym prebytyy (ecreity wicnyl obicrmcom
Bojfim. Jllbowicm i; rojum eylotriceyy nie taf Idnrie |pn|fc
bny ic|e Fuwuricmii tytp rjccjy FtorepanBog obiccuic/bla tego
pan
33
obpocsattii świata r;cc;y Ftore Fieby c.tynić myśli!/bar;
og
50 cjifto iwyFtbyt (łowy opotolabaćt acjafem Ficby dyciat co taFo=
wygo lubjiom bo iriary nit pobobnego retynić/ prjybawal inge
jnah Fto.c euboin pobobuc byoraty.
3
ifo gby tlloyutia pan
ixoi
.
Bog pofytat trybaieit on lub Jiyboirpi 5 Jlcgipificy niewoli,oric
la ro ¡maityebjnaFoio one obietnica fwoie ponrterbjit i « ro bla tc
go/ iby tnoykts nic royuiniat/jcbyniemialwybolac temu/co mn
pbaiiiiog ro|fa30tral/«bo ;cby 011 ¡ub niemial wiary b«c'powom
y rajtaąjnin Bojfiemn.
3
«Fo teby w (iarym jaFome pan B o g
rocjynil/ij pewność iafiey wielFiey obietnice fiocy/jnaFiwibomt-
mi rtcoierbjel: taF tc| vo nowym «Eonie abawićicl naji pan i pry
ftua/ Ficby nam obpiife3<ntcgrye4>ow/n.'ieejny5ywot/(afFey»}y
eycnic 0u d )śś. obiecał/ ntciafic ęnafi wibomt na to r|t«wtl/ aby
ejlowiiFmgbyiucwatpit/jepau B o g wobiemicacb fwoicb
icft
wiernymylprawicMiwym: s;cby ywlycb jmifaJ) miał cjlotrirf
iafoby jabateF it ieiaFi albo ęafiab pewny obietnice panfiicy. Ci sc
Trjrću.
eia pnyciytid ii|F/rfiawicnia fesFramcntow świętyd> / aby cyio
Lue.io.
wicE miał pryej teiwutośćipomoc y leFarftwo ouego ©amaryta=
na o Ftorym mamy ro iEwangcUiey/bo yacboroania bujnego ;bro.
roia/alboroicc iefliby (ii trefiło ic rtraeie'/ bo bo|łapiem* onego
jnoroii. illboroicm i§ moc jaru g i meFi i^rylitifa pana/ to ie|ł/
ona ła|ta/ Ftora nam S y n B o jy na Fryju 38/lrejyt/ be; Frorty jaben
o;baroicniu fwoim nabjicic mieć lite moje/ prjt; Saframenta
¿roiettiaFojrsobtemiaFim na naofie wylewa/ bla rego bobrotli--
wy Pan B og Salramcma gowem y obietnica fwoia rtwierb;o:
lic djeial nam w Kościele jolławić: (¡byliny be; wątpienia wicryys
li/i;pr;e5vśywaniec«Frdmentowświetyd>/ (tawamy fit oejt,
filifami pojyifow meFi itgo/ byle itbno Fojby 5 na* naboinie tego
UFariiroj
O
IcFar|ivra mywał.
ijw arta prjyetyna ta ic(}/aby gaFramenteiwiłte byiy ;w ij
(Ticitt wgyt?id> [«{'jiw fpolccsnoići
4
jjrKŚćtant) icy, a ieby prret
¿•aFramenra/ iafoprycy ynaFi pewne yjuifłanictaFk pornaili byt>|
mogli t!j)r;<£ćiamc/yro;ttiuiiiob pogan. B o iaFo JugufFyn
Ll°'
' 9‘ i-
mówi. Jahne Inbji jgromabscnic diotiay pra.vbii-.vcy ebaćiay
contr
j ju
ti; omy Incy wiary nicmejc bybi toFoby w tebnó ciało jebram/ijby
flücapAz
lafim ;wia|ficm prtcsrncfi wibomc było yiocjonc. J te oboit
ryccycsynu iw iato& i nowego ęaFonu.
35
oy£!>r}rfciaityob po
.
panów łacca; y lubjic wierne me iafim ¿wictym ywialFicm w fpo
piata
Iccjncyniitoźń icbnocyj. tfłab to icfcjc/ ; onyefafJaw Apo|tob
Pr
5 3
|tirfy fereemwicryymy Fu (prawicMiwo^ći a vfty wyynawamy Fu
K (na
ybaw ieniu/pofatacftc maje/ tj wicIFa prjyeyyna te|t/ Ma Ftorey
poltanowiajie fa SaFramenta ¿w int. ¿Ubowiciu prjcy vjyw»--
uic ¿atramentów świeryeb/ wiarę na|ie iawnie prjcb oblie;nO=
0
?o(Fa ićia lubiFa wytnawamy: i«Ea gby ibjiemy bo Alitu/ iawnie o
prjiejjna ¿wiabejamy wiar* nafe prjcj wobe. Fcora na cbrjeie wibomieomy
»«nibywanty/ij budyownic tej na bufty nalicy ob grjcdjow na:
py<b ocąydticnibywamy. So tigo n iaia tej wiclfa moc
0
aFra
menraźiYift:'ii nictylo wiarew naspobubyaiay (prawnia/ a(cy
miloweFtoracbnty fulwefpoieF iaFo cjiauFi lebucpo ciata powinni
miiowai/tr nas japalaia. l i s o|iarcF oaFranicntaś. fprawuia
źiobma/ io v; nae, ii lyarboie y pychę natjc v|tramiaia' a w poFore
n -e
w
prawuia. ¿Ubawieni Ma tcgofiewibontymrycctom pobbawać
imiśicmy/abyfmy panu Bogu pofłti filii byli/ob Ftorcgofmy byiy
obfłapiU marnym tym rjccyom «wicbcFim |łn;oc.
refyfey ©ycowic 0 . t.-go náucjáia. © ejym iawne tc|ł ypofpolé ¡rr¿ftatu
tcowŚyfiEidp. Plii0u|iyi ić ¿ . éviábcawo, Ftory tafpipe: prtye go
liapt Iłowo bo jywiolti/aUśei ftawape¿atrament.
25
Fiebyfcy
o
fainey rylFo máttricy viywano/állow jabnydy nie prąyFiabano/ mc
byłoby ?nać loíruc eo Ftory ©atrament jnaesy. 'JcFo ná prjyfiab
dtrjtu©. materia ic|łwob»/ bo Ftorey gbyby pcwnyeb |łow nie
pryybawano/ mewicbjiaiby itiFt- eo oná wobójnacjy: gby; woby
nictylFo na obmycie v jy wamy.alc y ná ocblobjcnie. ¿licgby |ło=
waprjyNinc bywaia/ báic ficynitć/ co onáwoba na djrjćie 0 . ;na-.
cty/eofryimo míbícryiiiowániii/ co olcy naoliatnnn poma.auiu
knaety. © ejym taf Pawci 0 . napifat bo 'ípbeyopb; Pan ibry;
tftus «miłował Boitioi/y famáiebic wybałbU niego / aby go po.
y.viíéil' oeiy-sćiaioe go omyciem woby w Iłowie iywotá. i© fu .
ry.b fłowiiiyy materya y forma ¿atramentu e^rrtu 0 . iaśmefia
■ wyraja.
W C Z Y M SA R O Z N E S A K R A -
menti NowcijO Zakonu odSákramcn-
tow iHrego zakonu ł
ffym fa rotne/, i;
0
áfrámeittáf?árcgo;aFonti nic nitaly
pewncyopifaneyálbo prjyEaíáncy formy/ ftoreybytma.
Ho íáu-fic vjywác w fprawowamu onydy
0
áFrámaitow. Jlle
0
aFram;ntá naSc rafo nu nowego táF mata opifana forme / i: gby
byFto sb One; forme ob|iapit a inaetcy djciai fpráwowáé ¿«Frá
menta iirby i|t i.'áfi oáFramentowey níc miály. prieto te; O
ne
(tároiaton ne c ’ aFramenta byiy bárso níejnacyne y mc pewne, á te
na,'ic fa iafne/ y wątpić o mcb juepoerjebá-
W
Z C Z E G O S Z B Y W A K A Ż D Y SA-
kramentzfozony?
T j
tOic
rtećty (te febobp/ ; Ftorydi fie ftawa a(bo (Ftaba Fajby
^
©afnamcnt/iebita
iclł
iaFo materia
4
50 wio ia jywiotem: ©rti
ętc
c|i firma/albo Fptaft/apofpolieie to fiowem na-ywaia/iaFo
C Z E M V V Z Y W A I A CEREM ONIY 10.
rozmaitych pr:y íprawowaniu Sakra­
mentów Świętych é
1
©
ij_____________
© lawie
l.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin