Katechizm trydencki. Część 3.pdf

(3077 KB) Pobierz
. cor. 7, ł 8 p
K a tc c h ilm u R z y m s k ie g o ,
1
fr o iim tj
butra
corltfcroti
bobrjcetyni/d [to niebarra/ iffłjc l( I
picy.ctyni-SMa
tego rpomittacporiycbdy prrcftr-cgataby mft befl
trolitoiabotnoia robjicoi» focoid; ir|Mn maljcjTytie trftfpovr;|.
________________ ____________W /
KATECHISMV
RZYMSKIEGO,
TRZECIA.
O dziesięciorgu Bożym Przykazaniu,
Rozdział Pierwfzy.
C O M A M Y R O Z V M IE C .O DZIESI
e
J
ciorguBożym Przykazaniu, y czemu kàptani i .
mai? YiUwiczniew zakonie Pańskim
rozmyślać ł
| j
îlitoff/
albo Q;icditćioro B o je Prtyfa;dmc/ ieft fummdy
frotfietcbramcwgytfiego jafonu Bofcgo. B o
4
>oć P a n
Bogvriclertcityro|Td;owdćrar}ył/icbnd(idFo Jtugufłynd- itn<
w i i 'OPgyttiwoUfwoicyrofłatdmcndbwucb tablica^ tantiem S/tp:rn/r.
nyi) wyrdjil/y Viroy;cgotri ie bałbla tego,' i| wgytfit inge pr tyła r
cni. que
{dnie B o ite r tym bjicdućiorgu (îaydwicràia'ybo tego fie ścia gi r/l 140.
»«tdtoyddbjicdiecioroprtyFaędni« Bole tdwl|ło udnutodći B o ,
leyybltjm cgo.
3
i tebyfumm* w fytłicgo t/.Fomi ndgego ie(l Metteu ,
bjicditćioro Bojcprtyfa;dnie’ bla tego/ dbyfoyby cyłowief c b /jt1
*ćiin;Viwiebjiatpo.rinnodćfreotr potręebaieby taplani
nict/l-
1
to (
5
mi Webie woli BoUyłyli/ dlcy btugut) prjyFaydnia B o-,go
niueydli. B o posridba proroF t it uiid fdpłdn|Tie fłrtega omicta : Hiiicb.t.
tnodei' y jafonu beia fie lubjicocsyć jo|łicg>- C aftepan ib ry
liu« iiatyceataplany dwiatiodćio/bla tego 1; o.ii btbac tvu
7.*
©0
tj
¿tri,/ to '
2
7
-
CO Z A N A V K A MA BYDZ DANA
małżonkom o vzy vuaniu maiacńftuua?
CZESC
otym obycjdynic y ofh-olnlc
ni FatinUi
mowie'/
X J itby
fierpy rc|tyblitrcy fcrca pobojne nic obracały/a ;cby tego
liibjtt «■ ¿iiiitiJj nic obracali. B o iafo mowa pan|Ta ic|tmorr«
F'[il n . c;y|io'tef te; pryyftot ¡
5
ovro BoSc c. inal|cnffrric śtnerym powa.
lnicy ecyciwitpowiabdć. Prjeto bwurjccsy ofobliwic niaia o
tymocyyt Inbjicfałnobjteic. Oapryobij nic blaćitłifncyroliogy
ma bybj maljrnfirro/ ałego rtywaćtiidwYr boiajni Bojcy/taf
ii
Fofiaprjtb tym opifalo: y pamiętaćdii to/ co pdwcl dwiety naucja
I to r jy matajory.-mcdtjitaf brba/iafobyirb m ciniili'y ndono
i , , Cor' '- c o Hieronim
i
powiaba: (fjlowuFmabrybacsmc ma jont mi
1
1 '
"".lotrać tut tidefnym
afleftem/y ma mieć namictnodćt fwoie nawo
lloun,
Jtiowicm
iiurnij)
nicfprofliicygego/iebnotaf miłowaćjo
nł/ićfoctib;olojiiicf. S r u g a prtylioyna ryccy feft/dby cuftm
m.iljoiiFontc wliryyrnawait fis ob fprdwy maiyenjficy: iafo w
ten cjae fieby fupilnicy p in u B o g u moblićmata:» ofoblitric na
tryybni pr;cb prsyirćicm nadtrictgcgo ©aframentu/rafy« y Opo
śćic. B o ?a tym boynai»/ i| one bary/ ftore P a n B o g vc tym fł«.
niclubjiombawa; tym w ieccypan Bogno tafce frocy ptfmitatde
bebjieja |ywi«C pobef nic/nię tylfo tcniywor bor;cfnylp0f0^llu
wytytrta/aletcj ;a lć‘ro Boja. oncgo wiccjnego
jywota bo|i«'iw.
K O N IE C K ATECH ISM V R ZYM -
skiego
W
torey części.
1
191
Katechifrrm Rzymskiego,
CZE M V Z T A K A POW AGA C H C IA Ł ’
PanBog Żydom zakon fwoy dac?
^ T
.3
tr;y bni prjeb tym/ ro(tajano bylowfjytfim gybom ¿by Łw b .ry.
' ~ (laty fwoie omyli: ; jonami fwemi fpráwr ntal«ñ(íity nic
4
mieli tátebylUwgyícy obecnie bmarrsećtcgo fu (łtubaiuu wolty
Bojeyfławili. potym gby pob góra prsyftopili) gbsicim Pan
Bog/ ten safan miał bać/ famemu tylFo Vltoyjcgomi p a n B o g ra
(fasal/ aby na gore wfłapił/y tam a triclf im miitfłaćic prjyfkbgyl
ono micyfcc p a n B o g ogniem/ iy(íáwico/ gnmicniem.1y mgła!
obtocsyl/y tóf stTIoyscgcm ro$mawiał/yiemu to bjiciifćioro pr;y
Fajiińc fwoic nśbwu tablicach Fámicnnydy b at: ¿to bla tego/aby
nas opottiinal/ i; sof on y pnyFatónic B o je fpofora w ulfa pr-y.
mować y w boiasn i wola iego pełnić mamy) cscgogbycsymć nic
bcbjícmy/báicnamynáépanBog/ij pomftáBojanáb námi m ii|
¿triotMeYa
cdtricccnl pertami
binriep
{¡tmn»:a y
mc r.
rtjieicmoiii n ia fj fmo otaicać. Blcmnjgby jłmpaia fpo.
rricł-jń
nieinkief
lebtto iśfo ©fbjiowic na micyfcu Bosym po<
tUnertienimiiamot
y wtabęo rojgrjegać lubjic albo powpiać.
Oigeto jcbyy frrcgoyiubjficgofumniema nicjatricbli/ potrjebć
;by rr iryrojtimicmu prjyfajania Bojego byli ćtricjcni/ y rmitlf!
•poroby rcbufim/toieiłgrjecpy sbawicnnanauf« Iccjyć.
V
K T O I E S T T E G O DZIESIĘCIORGA
przyka-ania Bożego w ftarym zakonie, także
y Ewangeliiey początkiem, y dla czego f |
I
^ Jm p a n Bogten ;aFon (łanowi!/ cpoćiay go pręej gnioty ni
''ublicacbiTloyjefowibal. ©ceym immo mfcitciabccTO«
pifm44irierimamyonoEiroiiim Jtojbjialrio. gbjie matri pan
Melach.
* B og/tła poesotfu tego
3
afomi: 3<*mi«|ł pan B o g twoy.
y v
ProroFatTIa!acbia|ja. 3eflimiaie|łpan twoy/eremu fi« mmc
mcboiUi .3 ij pan Bogpicrtrey mili mi pifrmc troi» firoicy!
prjyfmanic lubiiom omoyinfi/ tr fcrcdćłp Inbjficp to był pr.wbtyin'
ccyrajit: taf
i j
cjłoreief prjyrobjonym ro.stintcm mógł ro;c;nac
bobrcobjtigo/ fprawiebliwe ob niefprawiebiiwego/ rerćiwe ob
fromotnrgo: } rob torby obactyć moicij oboyga tego jafonti fam
Pan B og ic|i poctotFiems y itic bla tego na tablicach wola fwoia
połymopifał/ścbymiałeonoiregoftanowić/alcabyono co byłoy
ferc lubjfid) y pomiići prtej grąecb rryglo na pifniic ponowił.
Prjctow (łyfcycbmy pobieglitanu saFonomi/ntcOla tego/ij fam
pr»c?tnoy;efabanigtea!c ń w frrcanófcwrobjonyob poctatfu
a na fonicc xi prjcy
tbryftu fs
panaobiaimony y ponr:crb;ony ic|i
taco panu Bogn ma Foiby bjtefawać
/15
raf rcjył cjlotricfa.i;
Pá M
mu fam mola ftro« ne frorey ttijTnc najsc jbatcicme ndety ojniy;
/ fc
7
•mil: y taf bobrotltrrym b*|iat/:c ieFo !c*am:b prorof motri.
fclicrcyynil reFjabnemn narobowi/ara mu obiewił (abotr fcroiui
M O Z ES Z C Z L O WI,EK T A K STRA-J
4
-
fzliwy zakon wypełnić?
i
Serm. 17.
© je B o iófo
3
ugu(tyn i
bna cłłowicfowimilowóć
©ycábobrotlitrcgo/táíjc t
te. fi-eesfrotmluicpána B oga yblisnego; ten jaton pełni.
ic-|
|Iiby Ftor;eFł)ij FrcwFoić natury n»6cy prsc
0
Fab;a nam miłować Ute. n.
p in a B a g á / niecbayotymrcle/ ijp « n B o g Fcory tego ebee p oR osiJ.
|cslo»i<Fuabygomtłow«Ł'b«ictejtimocyi4|te 0 m ba fwegoś.
'
fo:ben<nc;łotriefowi/Ftory goícbnootopraáú jego moje miło
ConfrlJ*. I
trać. prsctoihigntiyná.proáil. ;Bay penie wypełnić co f,:
ifatocap..
je
0
/
4
ro|?«
0
coebct|ś/ -!l 5vr¡a¡!c?átcra;/ po tartiibjc mcFĆ ¿y n a
Bosego) prsej Ftora gitan jwycujony ¡efe/nic ruciejt trubnego te
ni'1 Prorymiinie._____________ ©> S
_________ P ow in
M
r
'
KatechTfmu Rzym skiego.
293
Częsc trzecia.
2
S
>4
POWINNISZ W S ZY S C Y LVDZIE
ten zakon choirac?
p ® re in m . B o p d w c l
i .
powia'ba. i; nic w ajy n icp rjc& p it
* n im
53
ofHcm poganihro / ani obrsctanie łybowlTic.óte ebo-
Tranie pnpfajam a B ojcgo.
-3
tego ątaw iets Flory d)o<r« pryy=
Fasamc B ojc/jow ic na drugim micyfcu nowym (iworseniem w
loanmH P«ni« ijiryftniir. B o taf fam powiada p a n i bryllu»; IReo
m nktttiłuic' prsyfayamc motccbowa. B o acsfolwiyf mole cito
wief bybjrfprawicbliwiony/p 3 nicpobcjnego pobojiiymfiaftdc/
picrwy myli ftejcgulmc fojde prsyfaidme B oje wypełni/ iednof w
Icćicd? cjlow icfiuj br&acy mogoc roycynać co grsecfKO nic prjcd//
mc nioiebybj tjfprawiebliwiony/ aj brbjie miał d/cć y wola bobra
chować wgytfoprjyfasanie Boje.
r. Car.
7
B o g cbćial/ (a|Tey dobrobjieyli^ofwepoFajać/ i; tapocjciwośc
ftoraiemu pofj;iiigen|iwcmnafi>'mwyr3objamy/ jtocyył snopy tn
pośytficm/ y daic c3łowicFowi3ato' ii prjylayóma iego cbowa/nic
tylfotc błogoitawiciiflwi/jemu p a n B o g nijbrowm na ntaieti o
ići/wm ieićie/wpolu blogofławi/jiafo jydom wftaiymsaForic
ebiccowat) alcpoimicraiywoewiecsny/ yjcptduobfira/ miarę
bobra nariocionanatneśiona bdie na toni nafic/ aby 5tego co nam
w po jyteF idjic Pan B o g cjtść y c^waie miał.
^
. A K O T E N Z A K O N M O YZE SZO W
wfzytkie ludzie obowiezuie, y z iakiey occa-
fiiey żydom byl dany?
(
jfolwief ten seFon Sydom był pan B o g na piifcsy na florse
£xcj t
Ł
S y nai bal/ iebnaf ii pierwy niscli go na piirnie bat/ w fcrcadi
lubstidjgobytwyr^ił/bla tego wfyfcy lubjie faybyli ydrtfc le
mu jafonowi poblcgi/ nie tytfo fanti yybowit.
-3
15 pan Bor;
miedsy wielo narobo» oyby horjy ob Zbrodnia mieli pocjarcf fo
bie obroł; nic bej wielficy taicmniccto »cjynił.
3
bowicm cboc
pan B og obiecał był
3
braam«wi jirmie obfito/ iebneif dyciat aby
on bingo w jurni i Ijanddnpielgrzymował/ y potoinf owić Łgo
pryej cjtcry(ia lat nic mai tu y owbjie fie tiitdli; dpijcćU panBog
nigbyiebnie opilićił. yfr3ywby im csynićnicbaby owgcmftok
|(toryy im co slego wyrsodstli farał. ©by byli w ¡Egipcie taftę
E zoiy.
imfwaiepofayowat: ygbyieb p bardo wmewoliirapil/bałim
tTtoyyefidsii wobsd/ hory ie 3 oncy niewoli wyprowddjd* y ocjfol
nsi.-tr>r b r li.. f» v l:
. « i „V . — 1 _ .L r .t k i.u ł i.S a u A u <
A
6
.
C O Z A P O Ż Y T K I O D N O S Z Ą CI
którzy przykazanie Boże pilnie
sachowui??
\ F \ T
pfalm ic nS © aw id proroF i. bo(tatcc3m'c opifiifc te
’ wfjytticpośyiFi. i «tjcwp/alm ieiS. powiada/ ii ja--
fonparifTinawraca buft* lubsfic fu p in u B o g u : Ftcinu tna-
broic'datę malucsfim/ B oftow icw oIoyp rsyfajan ieB ojca <£o*
ir a
ic/
ten ieft nadrób«ebawienney: y Fto fic parni B o ga boi / ter
praw bjiw ie modrym ieft. btóbto/y na rym ¿wiecie nia odpłat,
o d p in a Boga/ y na onymreicejna dywalc, fcoicprsyfasaricBo
je eboeba. -3 tc/lije wjyeKcingc (iworjeiiic/ w porjabfn fwyn
ieft pogłuffnewolcy Bo?cy/baleFowiaccy estowief ma bydjpe|iu
Pnityfly. B o ¿cjfolw icf panu B ogn wolno byio ejłowiefa
pisy
mudićbapcImcmawolcyfweyoFromjaptfityi icbuaf y w t y m p
.
Bog
£
D 10
rui. .
nic.
Iprsetoijon narób by ł wietjy «bo fprawicbliwgy nab inpc naroby /l
(•Icabytymw.ngabobroćymiłodicrbjie fwoit potasal w|yifiml
ingy nv
;y 5
¡.
.
A a tc c iu im u
R z y m s k ie g o ,
lmcwoicyi ¿c} to rciafmc na ten cjao bo óyboro mówił/ icbnaf fit to;
\ro3umitoeogytfidy na* CIjrscáéÍBnÁcb/ Frote p a n B o g nic śnie»!
kuoliZUgiptu/alc co w ii tg a / 3 niewoli 03átán|ficy ob grjedju Colo/.
ł
¡wybawił/ ybo Jytoaiy ftreyBrolefirrát"iitbit(fi<go prscniofł.3<i
;Fo o tym (~ierrtm;fi p rorof opowicbjial t © to prjyba bni p Hiere,tí.
koiábapan/ym cbiba wieccy mowie/ jywit p a n (tory tryprocca-
|bUt d y n y 3 Jtádfiu
3
jiemic ¿Ugipffiry/ áte jyvrtc pan/ (tory « y
vóiobt '¿yir; ^trád’Tie * iiemie ptitnoency/ y je ecgyttid) ítem bo
FtoryH) te byt wygnał, y 5áprowáb$( ít$ bo jismit ttorain bei©ycó
td,. © t» ia (poocíába) poála rotdc rybirwow y bebo ie Wroié.l
Albowiem p a n B o g «gtclymogacy íáFo ©íiectáfíáflcy/pryeySyl
ná fvocgo C^ry(it)fa3cfufá ñas fynyfwe rofprogonc bo icbnoééil
ígromábitl táfi|meitfte<fcmy teiccey níetoolnifámi grjed>u/rtetlK.,,
Itugami fpráwicbUcceéti/ áoyc^my ve fprawieblitroíéi y áwiato
bttvooétisátogepryeb nim éyli. prteto gby pofufáitáfa pnę,
bjie ná c;toveíctá onymt (lowy ^poiM jíicm í/iifotarcíaiafa m*.
:¡ f a bronić; poniew aj omarliibmygrseĄowi,' i»Fo; icfcje be R m fc
bsiem vo grjcáyti iyí
i
iu; cjtovoiet fammeftcoy/ ále tego Ftory 10
na» emárt y ;marrcoy¿)W|tat/ on icfipánetn Bogiem náfynt' (to
rynaofneiafreoiaobtuplt/iftEoj rno'emygrjcgyéprsxéiirfo p á
nu B o g u fwamu! f iaioj gobrttgi ras Frjyjoveáé mamy
© la te
gobebac teraj ná oeolnoééi prjtj í^ryfiufá páná ofteobobseiti/
liáraymy ge, áby ia(o.-btny prtcb tym gr;cebovot(Jujylt/ táf y my te.-
Ira* fprávcitbltwoíéitupoioeiecentu na[Kmu ęyii.
tn(iyin na robom:
aby one^wibySC/ i; taf [icby yrbogl narób'
tbl!itpanl
5
o
0
obraf/horemuwo[#(iTOuo
5
n«ymii/y
5
ii«cjnicygt'
ia(Tipofajai/
y
fami nawracali
fi*
bo Pana Boga/ iafo p aw cl
i .
w
liitic frcoim bo Kiym ianow inriabcjy. © la tego p a n B o g na
on lu b ftrcy roybra ny roymóirc p rtygoby y rrrspic nia bopu geja) /
abyfmy iTieMicIi/tj terb Floryd, psnBogm iltne/dm iltprjcna/la
bme/ y aby ći ftorjyibca panu B o gu |Ju;yć/ mc m idi fpolno ;<o&
i ¿w ioicm ;a ij baicro |jc3«|lra>gcrm |o horjy p an u B o g u (luja / a
i.Paratic nijcU ci/ftortyta Arianin ibo/ia(o pifimii. drriabeja. Babo mu
pov»iaba|lij5
yć/abyvcicbjicltr03tioic(lu|byBo^y obflujbytego
¿wiata. llab to nicrycbto pan B o g obietnico (won onemu lu:
botoi yyidl Ma lego; aby w nifim mgym iebno w Panu Bogulu.
bjic nabjicio fivo poFl-bali. Łlaoftotef nic bat im yatonu ftrego /
a? gby ie 3 lipypru iryproicabjil na pugcjoiaby taf byli fpofobniej
germ/ y be prjyieoay So pełnienia jaFonii Bojego.
O PIERWSZYM
PRZYKAZANI V BOŻYM.
Rozdział
11
.
1.
I A K O SIE M A R O Z V M I E C T E N
początek: lam ieft Pan Bogtwoy,którym
cif wywiódł zyF.giptuzniewolcy?7
I
n
ie
b e d z ie s z m ia l
o b c y c h
Bogo w przedemn??
Iláko Gę rozumie to Pierwsze przykazanie Bo
1
ze, y iáko ie mamy zacho wic ?
U
L/wie
Sycb flow fatbybacyyćmoje/ ¡5 fam p a n B o g fto r y flw o i
. ryt trfytFie infcrtrety ten yoFon|ta,".Orci!/ tafii; fliipucm o
upić mamy: ©n ic(ipancm Bogiem nagym / a my łubem iego /
f j i i
3 4 .yotrębamipagy icgo.
3
co baley m otri: ftorymciawytrieblyj
_______ ________________
______________
nic .»0 Uy
7
15
7
f-— -
K
arcchi/mu Rzymskiego,
^
------------ I
^ P O f f a jiim u pierw
ßym.
Jtbni
fror«
h P ^ f ^ r o f f a m e :
© raga fror« jafóju it. B o gb y mówi
Ta • v m w łB o g o w obcycji prjcbemna/ idfoby
eytH t iTlni,
yleo
Kbncgs B o g« prawbjiwego błbyicgcjiwalir. 21 w i;m ndu1
i" ? "ii u ‘ “ 7 /
f m ifoiti.
JUbotekm
wyynawamy/i)
Jan B og icftwiccjny/meobmicrmy/trierny/ trßyrfjjwiarii nrfffi»
a mm/tr gruntu«. ffibyjaiwgccbmocno^cy
mtMlat&t ¡4 1
=
nßytft ndtijüu nagt
tu
/umpoHabam
¡Tafte gf>J
y.
f..obrobjieyfiwa lertoylafF. re fron rum ciynirw pamitc fobicprjyj
ivoot jtcmy/tafoiüyca Idffatrcgoy bobrorliwcgo rmiorrac go
tnu
¿¡tmy.
Pftcrortj p a n B o g gbyco roffajow ai/ jarrge re
pne.
mswreyynit/yrym jawierol m ow efw oiet
3
«m « jl Dan.
¿1
I
‘f 1
‘f ’“ ?™ Vfoi'll'hßi iti
itn
icft/pmnit
je «nyeirBogoro
,V';ttrjcii«4>traiir. ^ pryeciapan B ogcb ciarro wyrajnie bofo.
I
im/ïabney ntójícíe w miloáterbjiu bojyin niemała fremu ći fro
,r;y w fwcim ybrowin/ siilacb/ bogactw/ « nic w p«itu bogu net
Ojíete poilabai«, ftore grjecpy 5 ofobná luiáuuia ći/ frorjy o grje
i>«4> pijali.
G R Z E S Z A S Z P R Z E C I W K O TE-
m u przykazaniu 3 którzy wedle zwyczàiu
kościelnego Svictym vczciwosc
czynią?
B o ia fo g b y S io h ifa ju it iby jabinspobb«
nyd) itgo Królem (tl nic ctynit nicprycto jifayuic ocyciwoić
Jrjyjioynaorttbmfom y pryetojonym fwym cyynit t TaFecj y p .
B o g / 5«f«jmłc cbwalić ingyJł B o g o w ofrom famego iitbie/ ni«|Apoc. Iy.
jafajuiccjcit á rríítf4>fwoiá). praw bccicfi/ijpob cjoaTlnio.-p- 21.
łowić nic bopujjcjalt lubjiom/ áby im cjcćć y ocyciwoić wyi jacSj«,j
Ii/ icbnáf ro (ił rojnmic o ijfow y c}ci/ flora wloánit fámemu p«nu 1. Tvnorr.
B o g u prjy(i*i. B o ©ucb¿. fwry powiebiiał:
0
anicmu B o E x ci
jj
.
gu cycić y djwata. tcnjc ro(ïa;atabyfm(robjicey ftargenagccjeiii.
tîab to cjyiamy w
piśmieé-
ij luO jiciw uci frorjy B o g a icbiirgo^Gni. 2j.
prawbjiwcgocbwalili/pr.tcb frolmitcj rpabaliyfianialifti. Tl 2. P.rg.i«.
ieflijc frolowicpru; ttorc p a n B o g i wiar fwoy nabyć /tafowcy i.pjr«Uy
Bcyciwíác'i gobni fa: balefowirccy TiuioiowicBoyy y świcći/FiOi
r;y j páucm Bogiem w niebie fcolui«/ jgobnicygymi f« c;ci fobie
pryylioyney/iófo ći ftoryy fa (lubjy] y priyiacirle £ © jy / ftoryy
fu
bo pana B ogd j i nami moblo/ nage ntoblitwy
y
fprawy prycb
ylla itjiatB o jy obnoga/ nas miiuia/nas obwgcgoytcgo bronią/
na pana B o g a ;«wgc patrya/y prjcy Ftorc p « n B ogáw iat rogy--
•ef/yfoáéiolfwoy/y nas wierne fwoic/rj ib;i/
opimna
wfpcma*
3«.
3
dFo cjyraniyo^áFubicpátryáifeFroiy
fit
5
Tlniotcm bic- GM.
^jilyntecbćial gopndcif oh áiebic/ alby imi bat btogopawień
¡roo: potym rmicráioc Fáf g* inohlilyi fynyyporomFifwoict
N
3
rgr;efta.
•jyc.
bhebcbjtcp niułinydjBogow oFrommnie.
3
to bUttlt/l
^
potyniertoryd^ bibji m
iebty $ybómt/ ¡“
torty vryynaw ij ¡ebnet
oli/
£<>0a<$traf<i/a prjcfow irte &<>0<w
inyd?
midi/ j> im
oßdtyi
Usynili/pbLiti^o ^elia0prorotmoxvit/ fcivafrdli fity
djramdlij
.
£*
&
na bwicfiromc.
,2 r4c//F ic0 jr^
£<tfy y
(¿ßm drytani cyynilt/
ftorty y 2?ogd
3 J
I
I
I
I
cycilL JÜlemyiJ
.bnego tyltopravcbßirrcgobegds Ftorynaa ßworyyi/nao^yvei/ yj
jOparrmr/i^traiiVjf
niiiovcdi m y,
am
I
I
j
J
K T O R Z Y S Z PR Z E C I W K O T E M V j
/
przykazaniu grzeli? ?
/
I
V
V
"
wi ary ,-y
n tb jitit/jm ilo iß tu pdn a
B o J
I
gn me maia/pryccitrfo remu bojem u prjyfajitmii g rjc J
fa
3
«fofa£crttycy/jP frorty mewierta/co Foiciof powgccbny /
faje wiVrjyc. Cafje (f/«rnoy/«jmry/prdftyfarjc/y ftortyrot Cnya.,
tojrirjJaiitficrritrya. gq fjt Srjprrati. frorjy o;b«'a-icniu ftroe,
-
tm; jahno«
I
I
|
I
I
I
|
I
PP
Tlnioł:,
Zgłoś jeśli naruszono regulamin