Sprawozdanie z pracy zwspół mat-przyr(2).docx

(20 KB) Pobierz

Sprawozdanie z pracy

ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO
MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZEGO
ROK SZKOLNY 2013/2014


Na początku roku szkolnego 2012/2013  zespół samokształceniowy   w składzie: Małgorzata Przydział, Krystyna Stusik, Marek Pazdan, Krystyna Zygmunt , Wojciech Widzyk . Maria Trznadel opracował plan pracy zespołu, stawiając sobie za główne cele: poprawę procesu nauczania i uczenia kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów, samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela,  doskonalenie zawodowe, doskonalenie umiejętności komunikacji, rozwijanie współpracy w zespole, współpracę ze środowiskiem lokalnym, doskonalenie standardów egzaminacyjnych, przygotowanie uczniów do konkursów.

W  czasie całego roku szkolnego  podejmowano następujące działania:

·         Ustalono kalendarz comiesięcznych spotkań , omówiono propozycje działań podejmowanych przez poszczególnych nauczycieli ;

·         Dokonano analizy programów nauczania pod kątem korelacji międzyprzedmiotowej.

·         Przeprowadzono analizę planów wynikowych z poszczególnych przedmiotów i wprowadzono poprawki oraz dostosowano treści programowe do zmieniającej się rzeczywistości.

·         Przeanalizowano istniejący system oceniania WSO, oraz przedmiotowe systemy oceniania.

·         Opracowano wymagania programowe oraz szczegółowe kryteria oceniania wiedzy i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów.

·         Na bieżąco opracowywano testy sprawdzające wiedzę i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów.

·         Omówiono przygotowania Konkursu Matematycznego oraz do kuratoryjnych konkursów przedmiotowych..

·         Zdefiniowano dla każdego ucznia obszary wiedzy, w którym występują największe deficyty w zakresie przyswajalności danej partii materiału (zagrożenia ocenami niedostatecznymi z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych).

·         Zorganizowano pomoc koleżeńską – „uczeń – uczeń” dla tych uczniów, którym zagrażały oceny niedostateczne na pierwszy semestr z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych.

·         Przeanalizowano  na bieżąco wyniki nauczania z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych

·         Omówiono sukcesy i porażki dydaktyczne w nauczanych przedmiotach matematyczno – przyrodniczych.

·         Dyskutowano nad bieżącymi problemami z nauczanych przedmiotów.

·         Na bieżąco zgodnie z propozycjami  brano udział  w konferencjach przedmiotowych, radach pedagogicznych oraz warsztatach.

·         Z poszczególnych przedmiotów gromadzono zadania i testy przygotowujące uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty.

·         Pracowano  z uczniem z uwzględnieniem wyników diagnoz , rozwiązywano zadania.

·         Przeprowadzono egzamin  próbny.

·         Pracowano ze standardami egzaminacyjnymi we wszystkich klasach  ze szczególnym naciskiem na  stardard III,IV i V.

·         Na każdej lekcji  pracowano z uczniem zdolnym  poprzez  zadania o trudniejszym stopniu, 

·         Małgorzata Przydział opracowała program pracy z uczniem zdolnym z przyrody

·         Przygotowywano uczniów do szkolnych i ogólnopolskich konkursów przedmiotowych i tematycznych : konkurs matematyczny szkolny i wojewódzki, konkurs przyrodniczy szkolny i ogólnopolski  Edi, konkurs ekologiczny Ekoplaneta, gminny konkurs języka angielskiego, konkurs techniczny szkolny.

·         Nauczyciele zespołu matematyczno – przyrodniczego brali udział w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej

·         Współpracowano z nauczycielami innych zespołów w celu omówienia bieżących spraw dydaktyczno – wychowawczych szkoły.

·         Członkowie zespołu w czasie całego roku szkolnego 2012/2013 współpracowali ze sobą bogacąc bazę prac klasowych, testów, pomocy dydaktycznych, dzielili się doświadczeniami oraz wymieniali między sobą materiały dydaktyczne, wskazywali różne źródła informacji, wspierali się w rozwoju zawodowym.

Wnioski do dalszej pracy:
1.Opracować i wdrożyć metody pracy z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce według indywidualnych potrzeb i możliwości.
2.Zachęcać uczniów (mimo opłat, które należy ponieść) do udziału w zewnętrznych i wewnętrznych konkursach matematyczno – przyrodniczych.
3.Aby uzyskać lepsze wyniki w konkursach przedmiotowych należy przygotowywać naszych uczniów już od klasy pierwszej
4.Rozmawiać z uczniami na temat problemów w nauce oraz ich zainteresowań.
5.Stosować w swojej pracy aktywizujących metod nauczania w celu podwyższenia atrakcyjności i efektywności nauczania.
6.Często kontrolować wyniki nauczania z poszczególnych przedmiotów.
7.Konsekwentnie oceniać wiedzę i umiejętności ucznia.
8.Poszukiwać i wdrażać do praktyki szkolnej nowych rozwiązań dydaktycznych.                                                         Przewodniczący zespołu:
                                                                                  mgr Małgorzata Przydział
 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin