PPL ELxŁAWICA.pdf

(1058 KB) Pobierz
1
Politechnika Poznańska
Wydział Inżynierii Zarządzania
Logistyka
16.06.2014
Projektowanie procesów logistycznych
Cel:
Określenie rzeczywistej przepustowości strefy kontroli bezpieczeństwa
pasażerów oraz optymalizacja liczby uruchomionych linii kontroli
bezpieczeństwa.
Członkowie grupy:
Adrian Kowalski
Marta Górka
Marcin Grzesiak
Milena Listkiewicz
Dawid Smoliński
Marcin Wolski
Prowadzący projekt:
mgr inż. Karolina Werner-Lewandowska
Przedsiębiorstwo współpracujące:
Port Lotniczy Poznań – Ławica
2
Projektowanie procesów logistycznych
Cel:
Określenie rzeczywistej przepustowości strefy kontroli bezpieczeństwa
pasażerów oraz
bezpieczeństwa.
optymalizacja
liczby
uruchomionych
linii
kontroli
Politechnika Poznańska
Wydział Inżynierii Zarządzania
Logistyka, semestr VI
Grupa LG4
Imię i nazwisko
Adrian Kowalski – lider
Marta Górka
Marcin Grzesiak
Weronika Krutczenko
Milena Listkiewicz
Dawid Smoliński
Marcin Wolski
Kontakt
adrian.kowalski@student.put.poznan.pl
marta.gorka@student.put.poznan.pl
marcin.grzesiak@student.put.poznan.pl
weronika.krutczenko@student.put.poznan.pl
milena.listkiewicz@student.put.poznan.pl
dawid.smolinski@student.put.poznan.pl
marcin.wolski@student.put.poznan.pl
Numer indeksu
106723
106799
106798
106812
99254
106805
107430
Prowadzący projekt
mgr inż. Karolina Werner-Lewandowska
Kontakt
karolina.werner@put.poznan.pl
Przedstawiciel przedsiębiorstwa
Jerzy Baumann
Jarosław Stachowiak
Port Lotniczy Poznań – Ławica, dyrektor ds. operacyjnych / zleceniodawca
Kontakt
jbaumann@airport-poznan.com.pl
jstachowiak@airport-poznan.com.pl
Port Lotniczy Poznań – Ławica, kierownik działu operacji i bezpieczeństwa / opiekun komitetu wykonawczego
3
„Praca prezentowana w tym raporcie stanowi oryginalny wysiłek członków
zespołu i prowadzących projekt. Jeżeli zostały wykorzystane inne materiały, to
zostało to zrobione zgodnie ze standardem podawania, cytowania referencji lub
zostało to ujęte w stosownym podziękowaniu„
Imię i nazwisko
Kontakt
adrian.kowalski@student.put.poznan.pl
marta.gorka@student.put.poznan.pl
marcin.grzesiak@student.put.poznan.pl
weronika.krutczenko@student.put.poznan.pl
milena.listkiewicz@student.put.poznan.pl
dawid.smolinski@student.put.poznan.pl
marcin.wolski@student.put.poznan.pl
Nr
indeksu
Data
16.06.14
16.06.14
16.06.14
16.06.14
16.06.14
16.06.14
16.06.14
Podpis
Adrian Kowalski – lider
Marta Górka
Marcin Grzesiak
Weronika Krutczenko
Milena Listkiewicz
Dawid Smoliński
Marcin Wolski
106723
106799
106798
106812
99254
106805
107430
4
Streszczenie projektu
Symulacja w Porcie Lotniczym Poznań – Ławica była przeprowadzona w celu
zbadania przepustowości strefy kontroli bezpieczeństwa oraz zoptymalizowania ilości
otwartych linii kontroli bezpieczeństwa, które mają znaczący wpływ na wielkość
tworzącej się kolejki ludzi oczekujących na odprawę.
Główne założenie lotniska dotyczące przebiegu kontroli w strefie
bezpieczeństwa polega na tym, aby cały proces dla pasażera – od momentu wejścia w
kolejkę do odbioru bagażu – nigdy nie zajmował więcej niż 20 minut.
Naszym zadaniem i celem było zaprojektowanie modelu, który odzwierciedla
przebieg całego procesu kontroli i stworzenie symulacji, która pozwoli prognozować
tworzącą się kolejkę i ilość pasażerów w danym czasie.
W Porcie Lotniczym Poznań – Ławica dokonaliśmy wszystkich niezbędnych
pomiarów czasowych do budowy modelu, które dotyczyły każdego etapu procesu
kontroli bezpieczeństwa z rozróżnieniem trzech typów lotu: biznesowego, low-cost i
czarterowego oraz w zależności od tego, różnych typów pasażerów.
Stworzony przez nas model pozwala na modyfikowanie danych wejściowych,
czyli definiowanie typu lotu, godziny odlotu oraz typu i ilości pasażerów. Na tej
podstawie możemy w dużym przybliżeniu odzwierciedlić przypływ pasażerów do
strefy bezpieczeństwa w danym dniu i zarządzać ilością uruchomionych linii kontroli
bezpieczeństwa, co pomoże zminimalizować czas przejścia pasażerów przez cały
proces kontroli.
Zaprojektowana przez nas symulacja pokazuje również „wąskie gardła” całego
procesu, które mają największy wpływ na zmniejszenie wydajności i przepustowości,
a nasz projekt zawiera propozycje, które mogłby usprawnić cały przepływ, zmniejszyć
tworzące się kolejki i skrócić przejście pasażera od momentu wejścia do kolejki do
odbioru bagażu i wyjścia ze strefy kontroli bezpieczeństwa.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin