ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Cele
Zamierzone efekty
/dostosowanie/
Formy
kształcenia
Metody
Wychowanie fizyczne
Wdrażanie do bezpiecznego uczestnictwa we wszelkich formach aktywności
ruchowej.
Kształtowanie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się, wieszania i układania ubrań w szatni.
Rozwijanie sprawności psychofizycznej.
Wykorzystywanie nabytych czynności ruchowych w życiu codziennym.
1. Uczeń zna zasady bezpiecznego zachowania się podczas:
- wykonywania ćwiczeń,
- zabaw i gier, (w terenie),
- przechodzenia przez
jezdnię, poruszania się po
ścieżkach dla pieszych.
1. Uczeń potrafi samodzielnie ubrać się i rozebrać, wszystkie części garderoby, samodzielnie poskładać i położyć w miejscu do tego wyznaczonym.
2. Bierze udział w zabawach ruchowych z elementami lekkoatletyki: · Biegi, rzuty, skoki. · Wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała, · wzmacniające mięśnie.
1. Uczeń uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z elementami różnych metod np. W.Sherborne, Knillów, Hipoterapii.
· Uczeń doskonali poprzez
aktywny udział
w zajęciach:
- orientację w schemacie ciała,
- czucie proprioceptywne,
- somatognozję,
- planowanie motoryczne,
- umiejętność współpracy z partnerem i grupą.
2. Bierze udział w zajęciach
rozluźniających napięcie
mięśniowe,
wprowadzających w stan
równowagi emocjonalnej
i uspokojenia poprzez
stosowanie ćwiczeń:
- Jacobsona,
- Schulca,
- Masaż Shantala.
3. Uczestniczy:
· w zawodach,
· zabawach,
· grach rekreacyjnych,
· wycieczkach.
Indywidualna,
Grupowa.
Metoda zabawowa.
Metoda naśladowcza.
Metoda bezpośredniej celowości ruchu.
Metoda praktycznego działania.
Metody relaksacyjne: (muzykoterapia, masaże ciała, hipoterapia, trening relaksacyjny Jacobsona.).
Metoda Weroniki Sherborne,
Knillów.
2
grazia12