WF.doc

(135 KB) Pobierz
ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

Cele

Zamierzone efekty

/dostosowanie/

Formy

kształcenia

Metody

Wychowanie fizyczne

Wdrażanie do bezpiecznego uczestnictwa we wszelkich formach aktywności

ruchowej.

 

 

 

 

Kształtowanie umiejętności samodzielnego rozbierania                       i ubierania się, wieszania                                i układania ubrań w szatni.

 

 

 

 

Rozwijanie sprawności psychofizycznej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykorzystywanie nabytych czynności ruchowych w życiu codziennym.

 

1.       Uczeń zna zasady bezpiecznego zachowania się podczas:

- wykonywania ćwiczeń,

- zabaw i gier, (w terenie),

- przechodzenia przez  

  jezdnię, poruszania się po

  ścieżkach dla pieszych.

 

1.       Uczeń potrafi samodzielnie ubrać się                              i rozebrać, wszystkie części garderoby, samodzielnie poskładać                                i położyć w miejscu do tego wyznaczonym.

 

  1. Uczeń wykonuje ćwiczenia orientacyjno - porządkowe:                                                              · Ustawienie w rzędzie, parach, rozsypce oraz ćw. wyciszające.

2.       Bierze udział                                    w zabawach ruchowych z elementami lekkoatletyki:                             · Biegi, rzuty, skoki.                      · Wykonuje ćwiczenia    kształtujące prawidłową postawę ciała,                               · wzmacniające mięśnie.

 

1.       Uczeń uczestniczy                           w zabawach i grach zespołowych                             z elementami różnych metod np. W.Sherborne, Knillów, Hipoterapii.

·    Uczeń doskonali poprzez

       aktywny udział                         

        w zajęciach:

-          orientację w schemacie ciała,

-          czucie proprioceptywne,

-          somatognozję,

-          planowanie motoryczne,

-          umiejętność współpracy z partnerem i grupą.

 

2.       Bierze udział w zajęciach

      rozluźniających napięcie

      mięśniowe,

      wprowadzających w stan

     równowagi emocjonalnej                 

      i uspokojenia poprzez

      stosowanie ćwiczeń:

-          Jacobsona,

-          Schulca,

-          Masaż Shantala.

3.       Uczestniczy:

     · w zawodach,

      · zabawach,

      · grach rekreacyjnych,

     · wycieczkach.

 

Indywidualna,

Grupowa.

Metoda zabawowa.

Metoda naśladowcza.

Metoda bezpośredniej celowości ruchu.

Metoda praktycznego działania.

 

Metody  relaksacyjne: (muzykoterapia, masaże ciała, hipoterapia, trening relaksacyjny Jacobsona.).

Metoda Weroniki Sherborne,

Knillów.

 

 

 

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin