Tryb serwisowy licznika. - wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj - następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon - teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra “1″. - przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, pomiędzy liczbami "1" - "8" Oznaczenia poszczególnych numerów 1. Distanse impulse number. - liczba impulsow na 1km. 2. Opcja wyswietlania czasu. 1 lub 3 3. Funkcja nalicznia licznika / nr. WGSZ (potrzebne tylko do produkcji). 4. Liczba cylindrow. 5. Test segmentow wyswietlacza. 6. Nalicznia impulsow podczas jazdy. Max 9999. 7. Cyfrowy obrotomierz. (wybrać opcję 7 i uruchomić silnik) 8. Wersja oprogramowania (potrzebne tylko do produkcji).
MFAStandardowo komputer pokazuje następujące informacje : - Zegarek - Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon - "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach - "km" jaki dystans został pokonany w km - "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3) - Temperatura oleju - Temperatura otoczenia * (Różnica pomiędzy MFA1 i MFA2 polega na tym iż MFA1 kasuję się automtycznie po ostygnięciu silnika poniżej 50 stopni Można oczywiście kasować MFA1 i MFA2 ręcznie) Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy : - przełącz MFA w pozycję 1 - włącz zapłon (nie musisz startować silnika) - przyciśnij i trzymaj klawisz MFA - wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie - puść klawisz MFA Teraz kolejne pozycje mają funkcję : MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku - kod silnika - kod kraju - zakres prędkości (???) - górny limit obrotów - dolny limit obrotów - ciśnienie odłączania paliwa - test wyświetlacza MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika - suma zaprogramowanych bajtów - podciśnienie na wejściu powietrza - obroty silnika - chwilowe zużycie paliwa - sygnał od czujnika prędkości (???) - Temperatura silnika - Temperatura otoczenia * UWAGA! Od roku 1994 tryb serwisowy przełącza się guzikiem do kasowania ilości kilometrów
Wycieraczki
Zmiana prędkości pracy wycieraczek : Metoda I: przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół) i wróć do pozycji neutralnej, odczekaj tyle ile potrzebujesz (od 2 do 22 sek), ponownie włącz w tryb interwałowy (VR6) Metoda II: przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół), naciśnij i przytrzymaj klawisz MFA, ciągnij lub pchaj rączkę wycieraczek (???) * dwie metody (różne w zależności od rocznika samochodu oraz uzależnione od przekaźnika nr.99) Awaryjne zamykanieJeżeli chcesz zamkąć okna lub dach, a nie masz przy sobie kluczyków istnieje pewna metoda (tylko jeżeli samochód jest otwarty): - przełącz przełącznik od świateł w pozycje 2 lub pozycje 1 przy przełączniku made in USA ! (błąd poprawiony dzięki koledze saladrus) - mrugnij dwa razy światłami, podczas drugiego mrugnięcia przytrzymaj rączkę w pozycji "długie" * Teraz powinieneś mieć możliwość zamknięcia szyb i dachu. (Uwaga może nie działać we wszystkich samochodach) Część informacji zassana z polskiej strony ale już nie pamiętam adresu a część to prywatne zbiory
chomciududumciu