Marcin Sikora gr. VI „b”
Cele główne lekcji:
1) umiejętności: kozłowanie, podania piłki, rzuty do kosza,
2) Motoryka: wytrzymałość,
3) Wiadomości: dotyczące ataku szybkiego,
4) Akcent wychowawczy: współpraca w zespołach.
Informacje dodatkowe:
1) Klasa VI
2) Liczba uczniów: 15
3) Miejsce: boisko do koszykówki
4) Czas lekcji 45 min.
5) Przyrządy i przybory: piłki do koszykówki
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organizacyjno
metodyczne
Zorganizowanie grupy
Zbiórka
Powitanie
Sprawdzenie gotowości do zajęć
Sprawdzenie obecności
2 min.
Umotywowanie do zajęć
Podanie tematu i celów lekcji
Przekazanie wiadomości
Umotywowanie do aktywności podczas zajęć
3 min.
Rozgrzewka
1 min.
10 powtórzeń
Np. na okrzyk „taki”, każda osoba z tego szeregu odwraca się o 180 i ucieka w linii prostej, a para osoby uciekające goni ją(za każdą złapaną osobę przyznaje się punkt szeregowi goniącemu.
Część główna
2min.
3min.
5 min.
Uspokojenie organizmu
Zabawa uspokajająca „owoce” ćwiczący podzieleni na 5 os zespoły 1 os w środku koła uczestnicy dobierają sobie nazwę jakiegoś owocu
Ktoś z obwodu koła wymienia nazwę jednego z owoców środkowy próbuje wskazać ta osobę przez dotknięcie może się obronić wywołując nazwę innego owocu jeśli nie zdąży to wchodzi do środka
Ćwiczenia organizacyjno porządkowe
Kontrola obecności
Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenia
Umotywowanie do samodzielnej pracy
Zachęcenie do regularnych ćwiczeń
Chwyt piłki: zebraną piłkę zawodnicy wysocy powinni trzymać mocno w obu dłoniach, z szeroko rozstawionymi łokciami, wysoko nad głową, uniemożliwiając przeciwnikom jej wybicie lub złapanie. Niscy zawodnicy powinni trzymać piłkę nisko, pomiędzy szeroko rozstawionymi kolanami
Pierwsze podanie: w nauczaniu podstawowym powinno się stosować wyprowadzenie pierwszego podania w kierunku najbliższej linii bocznej boiska, kierunek podania określa również sposób w jaki zbierający ląduje po zbiórce, przyjęcie postawy która zmusza do wykonywania obrotów, kozłowania wpływa na opóźnienie akcji.
Zbiórka: walka o piłkę po niecelnym rzucie dotyczy nie tylko zawodników znajdujących się w bezpośredniej bliskości kosza, ale także zawodników niskich, którzy operują w dalszej odległości. Należy tu zwrócić uwagę na element lądowania, który winien być równoznaczny z przyjęciem postawy frontalnej do kierunku podania, tak aby postawa nie zmuszała do wykonywania obrotów lub kozłowania.
Kozłowanie: często sytuacja na boisku nie pozwala na przejście boiska przy pomocy szybkich podań, sytuacja taka wymaga zagrania piłki kozłem, najbardziej pożądany jest tu długi ofensywny kozioł, który pozwoli uwolnić się od przeciwnika
Rzut: rzuty po kozłowaniu i z biegu należą do podstawowych wykonywanych w szybkim ataku.
Aguuul6