KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO.
(lekcja otwarta)
Temat lekcji: Ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.
Cele lekcji:
Umiejętności:chód po przyrządach równoważnych z utrudnieniem.
Sprawność fizyczna: utrzymanie równowagi, samoasekuracja.
Postawy i motywacje: samodoskonalenie, przestrzeganie zasad BHP.
Pomoce: ławeczki, szarfy,
Klasa: VIa/VIb – dziewczęta.
Miejsce ćwiczeń: zastępcza sala gimnastyczna.
Prowadzący:
Czynności organizacyjno - porządkowe
Zbiórka, raport, przywitanie,sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć. Przedstawienie celów lekcji i uzasadnienie potrzeby ich realizacji. Kontrola miejsca ćwiczeń, stanu przyborów i sprzętu.
2 min.
Berek - 2 osoby z szarfami są berkami, „zberkowani” dostają szarfy i teraz oni są berkami.
3 min.
- w truchcie krążenia ramion – różne formy,
- w marszu krążenia głową
- „koci grzbiet”
- w klęku podpartym – wymachy nóg w tył z równoczesnym ugięciem ramion,
- w przysiadzie podpartym – wymachy nóg w tył,
- w postawie – skłony boczne,
- w leżeniu przodem ramiona pod brodą, odchylanie głowy i klatki piersiowej w tył ze wznosem ramion
- „jaskółka,
- „brzuszki”,
- w klęku podpartym – skręt tułowia w lewo w podporze na prawej ręce z wymachem ręki w bok to samo druga ręka,
- w siadzie prostym – rozkrocznym – skrętoskłon do lewej nogi z chwytem oburącz za stopę to samo do prawej,
- w klęku podpartym – ugięcie ramion i dotknięcie klatki piersiowej do podłogi – wyprost ramion do pw.,
- podskoki w miejscu co trzeci z dociągnięciem do klatki piersiowej.
Ćwiczenia równoważne na ławeczce
- naskok obunóż na ławeczkę – ramiona w bok, przejście po niej na palcach,
- chodzenie po ławeczce, na środku – przysiad, tułów wyprostowany, ramiona w bok,
- przejście po ławeczce, wyskok z podciągnięciem kolan w górę,
- przejście – na środku i stojąc na jednej nodze, druga w przód z przeniesieniem jej bokiem w tył do wagi, ramiona w bok,
- marsz na środek ławeczki, przysiad na jednej nodze, druga wyprostowana w przód, przejście do siadu skulnego,
- łączenie elementów w krótkie układy – naskok na ławeczkę na jedną nogę, przejście, dotykając w marszu prawym łokciem do do lewego kolana i odwrotnie, na końcu ławeczki – obrót o 180 stopni, ramiona w bok, marsz na palcach, na środku przysiad do końca marsz na palcach.
- Krótki układ gimnastyczny wg. pomysłu ucznia. Klasa podzielona na zespoły 5 – osobowe.Każdy zespół ćwiczy na jednej ławeczce.
Część końcowa – 5 min.
Siad klęczny, ręce w górę – skręty przedramion, leżenie tyłem – zabawa „Kto zmienił miejsce”.
Podsumowanie lekcji.
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji.Ocena aktywności i osiągnięć uczniów. Pożegnanie sportowe.
2 min
Aguuul6