Hospitacja zajęć zintegrowanych w klasie II czesc 3.doc

(52 KB) Pobierz
Hospitacja zajęć zintegrowanych w klasie II

Hospitacja zajęć zintegrowanych  w klasie II.

 

Prowadząca: Beata Bąk

Hospitująca: Janina Kruk ,hospitacja dwudniowa.

Data: 04.09.2008r.

 

Temat bloku: Co oznaczają kolory i znaki na mapie?

1. Wypowiedzi uczniów na temat kolejnych przygód Filipa, bohatera opowiadania S. Grabowskiego i M Nejmana „Podróż po mapie”. Układanie i zapisywanie zdań. Pomoce dydaktyczne: mapa Polski, wycinanka 3/1, podręcznik, s. 16-17.

 

 

Lp.

  Czynności nauczyciela

       Czynności ucznia

   Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

6.

Słuchanie czytanego przez nauczyciela opowiadania „Podróż po mapie” (podręcznik, s. 16).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opowiadanie kolejnych przygód Filipa na podstawie tekstu i ilustracji.

Rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem. Odpowiedź na pytanie: Czy Filip mógł w rzeczywistości przeżyć takie przygody?

 

Czytanie opowiadania „Podróż po mapie” z podziałem na role (podręcznik, s.16).

 

 

Poznanie różnych środków transportu.

 

 

 

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat utworu. Nadawanie tytułów kolejnym obrazkom.

Przykład:

1.Mapa zaprasza Filipa na wycieczkę.

2.Chłopiec leci latawcem ponad rzeką.

3.Filip podróżuje samochodem po drogach .

4.Nieuważny kierowca Filip wjeżdża do jeziora.

5.Samochód nieoczekiwanie zatrzymuje się na torach kolejowych.

6.Filip przeprawia się przez bagna.

7.Chłopiec jedzie krętą, górską drogą.

 

Przepisanie zdań do zeszytu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwanie środków transportu przedstawionych na rysunkach.

Wykonanie ćwiczenia 2, s. 18.

 

Pisanie zdań na temat wymarzonej podróży.

Atmosfera w klasie jest miła, wszyscy starają się by nowa koleżanka dobrze się czuła w klasie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci przepisując zdania zwracają uwagę na pisownię i interpunkcję.

 

 

 

 

 

 

 

Czytanie przez dzieci opowiadania,

n-lka pyta na wyrywki wszystkie dzieci.

 

 

2. Poznanie znaków umownych i kolorów stosowanych na mapach. Pomoce dydaktyczne: mapa Polski, wycinanka 3/1, tablice Świat wokół nas – krajobrazy Polski, podręcznik, s. 16-18.

 

 

Lp.

  Czynności nauczyciela

       Czynności ucznia

   Uwagi

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

Odszukiwanie na ilustracjach oraz w opowiadaniu „Podróż po mapie” znaków, którymi oznaczane są rzeki, drogi, linie kolejowe, jeziora, bagna, niziny, wyżyny, góry.

 

Praca z mapą Polski.

Wykonanie ćwiczenia 1, s.18.

 

 

 

 

 

 

Odszukanie na mapie poznanych symboli. Określanie ukształtowania terenu naszego kraju na podstawie poznanych na zajęciach kolorów, stosowanych na mapach.

Zabawa Wędrówka.

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie odszyfrowują znaki na mapie.

 

3. Przedstawienie środkami plastycznymi tematu Co mogę zobaczyć, lecąc samolotem nad Polską? Pomoce dydaktyczne: wycinanka 4/1, podręcznik, s. 19.

 

 

Lp.

  Czynności nauczyciela

       Czynności ucznia

   Uwagi

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

4.

Rozmowa z dziećmi na temat wyglądu ziemi z lotu ptaka.

 

 

 

 

 

Podanie tematu pracy plastycznej.

Zwrócenie uwagi na konieczność wykorzystania w pracy plastycznej wiadomości na temat kolorów i znaków na mapach.

 

 

 

Wystawa i ocena prac.

Oglądnie zdjęć lotniczych przedstawiających wygląd różnych miejsc z pewnej wysokości (wycinanka 4/1).

Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu zaobserwowanych elementów.

 

 

 

 

 

 

 

 

Samodzielna praca dzieci.

 

 

 

 

 

 

Podczas pracy plastycznej dzieci są bardzo skupione, każde chce jak najładniej wykonać swoją pracę .

 

 

4-5. Dodawanie liczb  w zakresie 9. Pomoce dydaktyczne: oś liczbowa do prezentacji na tablicy, liczby w kolorach (wycinanka 1/1), podręcznik, s. 20-23.

 

 

Lp.

  Czynności nauczyciela

       Czynności ucznia

   Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin