Motylek.doc

(1067 KB) Pobierz

Zasady gry:

 

Gra dla 2-4 osób.

 

Potrzebne przedmioty:

·         plansza

·         kość do gry

·         pionki (po 3 dla każdego gracza)

·         karty z zadaniami


Każdy gracz otrzymuje po 3 pionki, które ustawia w bazie (w rogach planszy).
Na początku każdy gracz ma po 3 rzuty, gracz może ustawić swój pionek na starcie, dopiero gdy wyrzuci 6.

Kiedy już 1 pionek danego gracza będzie na polach gry, gracz może rzucać kością tylko raz.


Po polach można iść tylko 1 pionkiem, kiedy dojdzie się do mety, można ruszyć kolejnym pionkiem, ale dopiero po wyrzuceniu 6. Pionek stojący na mecie, należy ustawić w odnóżce mety, tak więc należy wyrzucić 2, aby postawić pionek w odpowiednim miejscu. Kiedy kolejny pionek będzie na mecie, można iść ostatnim, również dopiero po wyrzuceniu 6. Drugi pionek również należy umieścić w odnóżce, należy wyrzucić 1 aby go tam ustawić. Kto dotrze trzecim pionkiem do mety, ten wygrywa.

 

Jeśli stanie się na polu, na którym stoi inny gracz, wysyła się go do bazy.
 



- jeśli stanie się na pole z wykrzyknikiem, należy wylosować kartę z zadaniem i je wykonać. Kiedy zadanie zostanie wykonane, gracz odkłada kartę na bok. Pod wykrzyknikiem można znaleźć m.in. policzenie do 10, zrobienie 5 przysiadów, rozwiązanie zagadki, zaśpiewanie piosenki, udawanie zwierzęcia itp.
 



ZADANIE

 

 

Wymień 5 rzeczy

znajdujących się w:

 

1 - kuchni

2 - łazience

3 - szkole

4 - garażu

5 - sklepie

6 - twoim pokoju

 

 

 

 

 

Jeśli wylosuje się taką kartę, należy rzucić kością i odpowiednio wykonać zadanie.

Jeśli gracz wyrzuci np. 2, musi wymienić 5 rzeczy które znajdują się w łazience.
  

Uwaga: Aby ukończyć grę, gracz nie może posiadać nie wykonanego zadania.




 

- jeśli stanie się na pole ze znakiem zapytania, rzuca się kością, należy sprawdzić co wyszło i wykonać to.

 

1 – Utrata kolejki

2 – Cofnij się o 4 pola

3 – Przesuń się do przodu o 4 pola

4 – Cofnij się o 2 pola

5 – Przesuń się do przodu o 2 pola

6 – Utrata kolejki

 

Karty z zadaniami należy powycinać.

Znajduje się też kilka kart, na których można wpisać własne zadania.



ZADANIE

 

 

 

Policz do 5

 

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Policz do 10

 

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Powiedz alfabet

 

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Powiedz

dni  tygodnia

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Policz do 5

po angielsku

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Policz do 10

po angielsku

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Powiedz wierszyk

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Zaśpiewaj piosenkę

 

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Wymień jakie

znasz planety

Układu Słonecznego

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Odlicz od 5 do 0

 

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Odlicz od 10 do 0

 

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Jakie znasz kolory?

 

Jakie kolory

masz na sobie?

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

Wymień zwierzęta:

 

1 - domowe

2 - żyjące na wsi

3 - jedzące trawę

4- czarno-białe

5 - drapieżne

6 - które można spotkać

     W zoo



ZADANIE

 

 

 

Jakie znasz kolory

po angielsku?

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Narysuj coś

w ciągu 1 minuty

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

 

Opowiedz jakąś

historyjkę

 

 

 

 

 

 

 

 



ZADANIE

 

 

Wymień 5 rzeczy

znajdujących się w:

 

1 - kuchni

2 - łazience

3 - szkole

4 - garażu

5 - sklepie

6 - twoim pokoju

 



ZADANIE

 

 

Powiedz 3 wyrazy

zaczynające się na literę:

 

1 - D

2 - P

3 - L

4 - T

5 - R

6 - N



ZADANIE

 

 

Powiedz 3 wyrazy

zaczynające się na literę:

 

1 - W

2 - O

3 - B

4 - H

5 - C

6 - Ł



ZADANIE

 

 

Powiedz 3 wyrazy

zaczynające się na literę:

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin