10 mitów pozycjonowania stron internetowych.pdf

(465 KB) Pobierz
© Copyright for Polish edition by Wydawnictwo
ZloteMysli.pl
Data: 26.05.2009
Darmowa publikacja,
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza
Wydawcę.
publikacji
publikacja
Zabronione
bez
może
być
kopiowana
zmiany
oraz
w
dowolnie
zawartości
się
jej
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
jakiekolwiek
zgody
pisemnej
Wydawcy.
Zabrania
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Tytuł: 10 mitów pozycjonowania stron internetowych
Autor: Arkadiusz Podlaski
Skład: Magda Wasilewska
Korekta: Magda Wasilewska
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP...............................................................................................4
1. Pozycjonowanie stron internetowych daje mizerne rezultaty i nie warto sobie
zaprzątać tym tematem głowy.........................................................................................4
2. Wyszukiwarki same znajdą moją stronę w Internecie
..............................................5
3. Po co marnować czas i pozycjonować stronę, skoro można kupić sobie pierwszą
pozycję?.............................................................................................................................5
4. Aby być wysoko w wynikach wyszukiwania, wystarczy mieć dobrą, unikalną treść
na stronie..........................................................................................................................6
5. Metatagi są kluczowym czynnikiem, decydującym o pozycji strony
w wyszukiwarce
.................................................................................................................7
6. Wystarczy zoptymalizować stronę główną witryny, aby być dobrze widocznym
w wyszukiwarkach
............................................................................................................8
7. Pierwsze miejsce w wyszukiwarce gwarantuje sukces mojej strony internetowej
...8
8. Można zagwarantować pierwsze miejsce w wyszukiwarce internetowej
.................9
9. Korzystanie z systemów wymiany linków wpływa korzystanie na stronę
..............10
10. Konkurencja może przyczynić się do wykluczenia naszej strony z wyszukiwarki
.....10
10 MITÓW POZYCJONOWANIA —
Arkadiusz Podlaski
Wstęp
str. 4
Wstęp
Już za chwilę poznasz jedne z najczęściej słyszanych mitów na temat
pozycjonowania stron internetowych. Możesz się spotkać z nimi
w różnych miejscach. Być może przeczytasz coś na forum lub usły-
szysz coś od znajomego. Czy to, co czytasz lub słyszysz z niespraw-
dzonych źródeł, na pewno jest prawdą? Czy są to fakty, czy może
plotki, które wymyślają pseudopozycjonerzy? W tym poradniku po-
dzielę się swoją wiedzą na temat 10 bardzo popularnych mitów SEO,
które sam zresztą wielokrotnie słyszałem.
1. Pozycjonowanie stron internetowych daje
mizerne rezultaty i nie warto sobie zaprzątać tym
tematem głowy
Pozycjonowanie stron internetowych daje wymierne rezultaty i war-
to zdobyć chociażby podstawową wiedzę na ten temat. Stopniowy,
długotrwały proces pozycjonowania strony internetowej może spra-
wić, że naszą stronę będzie odwiedzać cała rzesza internautów, któ-
rzy będą trafiali do nas z wyszukiwarek.
Można stosunkowo niskim nakładem kosztów skutecznie wypromo-
wać naszą stronę w wyszukiwarkach i cieszyć się nowymi użytkowni-
kami, a co za tym idzie – nowymi klientami naszych produktów.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Arkadiusz Podlaski
10 MITÓW POZYCJONOWANIA —
Arkadiusz Podlaski
2. Wyszukiwarki same znajdą moją stronę w Internecie
str. 5
2. Wyszukiwarki same znajdą moją stronę
w Internecie
Wyszukiwarki same, ot tak, nie znajdą Twojej strony w Internecie.
Aby wyszukiwarka mogła w ogóle trafić na Twoją stronę i ją zaindek-
sować, to musi się znaleźć do Twojej strony jakikolwiek link w Inter-
necie (przy czym strona, która zawiera ten link, musi być już zain-
deksowana).
Jeden link może jednak nie wystarczyć, dlatego należy postarać się
o jak najwięcej linków, które prowadzą do Twojej strony. Są też spe-
cjalne formularze, za pomocą których można dodać swoją witrynę do
danej wyszukiwarki. Po zgłoszeniu robot wyszukiwarki odwiedza tę
stronę i najczęściej ją indeksuje, jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań.
3. Po co marnować czas i pozycjonować stronę,
skoro można kupić sobie pierwszą pozycję?
Większość wyszukiwarek umożliwia wykupienie pierwszej pozycji na
daną frazę – to prawda. Wówczas Twoja strona będzie się pojawiać
w specjalnej ramce bądź jakoś specjalnie oznaczona, najczęściej jako
„link sponsorowany”. Czy warto płacić wyszukiwarce za umieszcze-
nie strony na pierwszej pozycji? To już musisz ocenić sam.
Cena, jaką zapłacisz za pierwszą pozycję, wiąże się z konkurencyjno-
ścią danej frazy. Im bardziej fraza jest konkurencyjna, tym więcej bę-
dziesz musiał wyłożyć pieniędzy. Jeżeli fraza będzie mało konkuren-
cyjna, wtedy zapłacisz odpowiednio mniej. Skoro jednak dana fraza
kluczowa nie ma konkurencji, to czy warto wykupywać pierwszą po-
zycję? Przy takich frazach najczęściej wystarczy dobra optymalizacja
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Arkadiusz Podlaski
Zgłoś jeśli naruszono regulamin